Er min puls for høj?


Nat
 Share

Recommended Posts

Var ude at løbe igår....efter at have anskaffet mig et pulsur...var blevet lidt nysgerrig.

De sidste ca 2½ måned har jeg løbet gennemsnitligt 3 gange om ugen, foruden at jeg styrketræner 1 til 2 gange om ugen og eller laver spartanertræning.

Træner ca 5 - 6 dage om ugen. Mit formål er vægttab, og det virker da også....har smidt ca 13 kg so far. Er pt 158 høj og vejer 66 kg. Så der er stadig et godt stykke vej.

Men men men....mit spørgsmål går på min puls. Løber med min kæreste....han er i god form og hans puls lå på ca 144....på en 5,5 km rute. Han løber dog lidt langsommere end normalt, for at have mig med :blush:

Min puls lå på ca 185 og var oppe at runde 196 på enkelte stigninger. Har tidligere fået min puls op på 200 (jeg er pige og 24 år by the way :smile: )

Mit løbeoverskud er blevet væsentlig bedre i den tid jeg har løbet....syns bare min puls ligger ufatteligt højt....min hvilepuls er 49.

Løber 5 km på 28 min (kan gøres en del bedre I know....men man skal jo starte et sted ik :smile: )

Er den meget høj eller? Kan ik helt lure det.

Link to comment
Share on other sites

Nej det er meget normalt, afhængigt af selvfølgelig hvor hård aktiviteten er i forhold til din kondi.

Men det er normalt at mænds iltoptagelse (strengt sagt kondition) er bedre end kvinders, og hvis din kæreste samtidig har trænet længere tid end dig er det helt normalt at din puls er væsentlig højere end hans - 185 er ikke superhøjt, ligesom det ikke er unormalt at komme op omkring de 200 som maxpuls.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share