Øgning i bænkpres


Kapper86
 Share

Recommended Posts

Halløj

Jeg er atletikudøver i en klub, hvor vi er 3 gutter, der i dag har sat en middag på højkant om hvem der først når 100kg i bænk.

Lige pt ligger min max på 85 kg (1rep). Jeg er 800m løber så jeg er stort set udelukkende ude efter styrke og ikke hypertrofi.

Vejer pt. 63 kg. (er der nogen tommelfingerregel, der siger noget om at man med små patter (63kg:P ) som mig kun kan bænke et vist antal kg, da ens nervesystem efterhånden er udnyttet til husbehov?, hvis ikke man selfølgelig er seriøs styrkeløfter?)

Men ville egentligt høre om der var nogen bud på evetuelle programmer, der fokusere på en hurtig styrkefremgang uden nævneværdig hypertrofi...skal squ vinde det mam :D

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror næppe han tæller kcal, derfor vil det potentielt være et meget skidt valg i praksis

Det er jo så meget der POTENTIELT kan være dårligt- pointen er at hvis han ikke spiser for at tage på, så bliver han ikke tungere så er det jo op til TS hvad han vil og det har han redegjort for - så lad det være op til ham om han vil æde sig kæmpe kæmpe stor de 4 uger det varer ;-) Nok yderst begrænset hvor galt det går medmindre han stopper sig med mad men hvorfor skulle han det.

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig underordnet hvis han ligger på neutralt kcal-indtag, hvad han selvfølgelig gør da han ikke ønsker at blive tungere.

er ikke sikker på at sheiko med den enorme workload vil give ret godt resultet hvis du ikke får en masse kcal

Link to comment
Share on other sites

er ikke sikker på at sheiko med den enorme workload vil give ret godt resultet hvis du ikke får en masse kcal

Ja jeg har lige kørt sheiko beginners 1 med en øgning af kropsvægt på ca 2,5 procent har taget 2 kg på - min bænk steg fra 95 til 105 min squat fra 160 til 170 og dødløft fra 186 til 190 ...det er vel ik` så ringe endda

alternativt kan han jo bare køre den cycle kun for bænken da det jo er hans mål

Edited by Lithium
Link to comment
Share on other sites

helt grundlæggende set vil sheiko særligt for en begynder betyde massive strukturelle resititutionskrav, derfor er det optimalt at få en masse føde ned når du kører sheiko.

Et mindre volumeniøst program kræver mindre føde, er lettere at restituere fra på begrænset antal kcal.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarerene indtil nu :bigsmile:

Min plan er på ingen måde at være i kcal overskud i denne periode..Denne konkurrence er stadig sekundær i forhold til løbet.

Vægten er temmelig stabil, og jeg tæller ikke kalorier.

Kører stort set altid noget der ligner 5 * 2,3,4,5 reps, afhængigt af hvor meget vægt der er på. Lige pt er der ca. 70 til 77,5kg på afhængigt af gentagelserne. Kører det ca. 2 gange ugentligt..hvis det hjælper noget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share