Hvad gør jeg ?


vogel
 Share

Recommended Posts

Hej med jer herinde..

Er spritneues i dette forum, så bær lige over med mig hvis jeg planter nogle ting de forkerte steder mm. :bigsmile:

Har inden for et godt års tid smidt lidt over 20kg. Det har jeg gjort vha en masse cykling på landevej samt fodbold, og en smule løb. Så har jeg naturligvis sideløbende været relativt forsigtig med min kost.

Min plan er at tabe ca 6-7-8-9 kg mer så jeg kommer et stykke under de 80 ( er 177 høj ) Men i bund og grund handler det om hvordan det ser ud, så det er det jeg gør det udfra. Håber det var til at forstå :blush:

Mit spørgsmål til jer er så følgende. Jeg har jo hovedsagligt trænet mine ben. Jeg har derfor problemer med bare at tage 10-15 armbøjninger!! Har nu aldrig været særlig stærk i armene, så det undrer mig ikke. Da jeg nu har smidt en del af de overflødige kg kunne jeg nu godt tænke mig at stramme lidt op i overkroppen. Jeg har derfor tænkt i romaskine-baner? Jeg ved bare ikke om denne form for træning fokuserer på bestemte muskelgrupper så de bliver overtrænet ift. andre. Det skulle gerne være en slags all-round træning af overkroppen, arm bryst mm. ( hvis det overhovedet kan lade sig gøre ) Vil lige sige at jeg ikke har tid til at drible i et træningscenter. Hvis der er en løsning der kan klares hjemme vil det være stærkt at foretrække!

Er det skudt helt forbi med en romaskine til dette formål ?

Håber at høre jeres mening !

:bigsmile:

Med Venlig Hilsen

Peter

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til :bigsmile: og tillykke med et rigtigt flot vægttab!

Der er andre der givetvis er mere kompetente end jeg, men vil gerne lægge ud så de andre har noget at kommentere på også.

En romskine som eneste værktøj til at bygge muller på overkroppen er ikke noget optimalt valg - endda langt fra. Den træner mestendels bagsiden af overkroppen - bryst og tricep får nada træning. Belastningen er også alt for lille til virkelig at give noget.

Som en start - senere skal der altså mere til - kunne du gå i krig med de armbøjninger. Når du kan lave tre sæt med 15 "duer de ikke mere" og du kan i stedet gå over til dips som du i princippet også kan kast dig ud i nu. Hjemme kan de laves mellem to borde/klapstole af træ/savbukke eller hvad man nu kan finde. De øvelser rammer bryst, tricep og noget af skulderen.

Hvis du kan hæve dig op i armene er kropshævninger en fed øvelse. Enten ved rundstok i dørkammen, i et spær til en carport el. lign., eller (hvis du ikke er alt for genert) er der også tit mulighed nede på den lokale legeplads. Du kan skifte mellem at have håndlader ind mod og væk fra dig selv - for variationens skyld. De øvelser rammer øvre ryg, bicep, underarme og også lidt resten af skulderen.

Med lidt mavebøjninger og lidt for lænden er du dækket rimeligt ind men skal ikke forvente mirakler :wink: Men som begyndelse kan det nok bruges.

Link to comment
Share on other sites

Hej med jer herinde..

Er spritneues i dette forum, så bær lige over med mig hvis jeg planter nogle ting de forkerte steder mm. :bigsmile:

Har inden for et godt års tid smidt lidt over 20kg. Det har jeg gjort vha en masse cykling på landevej samt fodbold, og en smule løb. Så har jeg naturligvis sideløbende været relativt forsigtig med min kost.

Min plan er at tabe ca 6-7-8-9 kg mer så jeg kommer et stykke under de 80 ( er 177 høj ) Men i bund og grund handler det om hvordan det ser ud, så det er det jeg gør det udfra. Håber det var til at forstå :blush:

Mit spørgsmål til jer er så følgende. Jeg har jo hovedsagligt trænet mine ben. Jeg har derfor problemer med bare at tage 10-15 armbøjninger!! Har nu aldrig været særlig stærk i armene, så det undrer mig ikke. Da jeg nu har smidt en del af de overflødige kg kunne jeg nu godt tænke mig at stramme lidt op i overkroppen. Jeg har derfor tænkt i romaskine-baner? Jeg ved bare ikke om denne form for træning fokuserer på bestemte muskelgrupper så de bliver overtrænet ift. andre. Det skulle gerne være en slags all-round træning af overkroppen, arm bryst mm. ( hvis det overhovedet kan lade sig gøre ) Vil lige sige at jeg ikke har tid til at drible i et træningscenter. Hvis der er en løsning der kan klares hjemme vil det være stærkt at foretrække!

Er det skudt helt forbi med en romaskine til dette formål ?

Håber at høre jeres mening !

:bigsmile:

Med Venlig Hilsen

Peter

Hej Peter.

Hvis du virkelig ikke har mulighed for at bruge en time eller halvanden i et fitnesscenter et par gange i ugen, kunne et alternativ jo være at anskaffe sig et par håndvægte og/eller en bænk, hvis du har plads til det derhjemme. Hvis det er for at få større muskler eller mere styrke, er det nok mere optimalt med at tage i fitnesscenter, men regelmæssig styrketræning med håndvægte derhjemme kan også give en del på sigt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for velkomsten!

Gregers:

Det er lige i den dur jeg har brug for!

Det var meget tæt på det svar jeg vel et eller andet sted havde håbet.

Det skal jeg se at få flettet ind i min hverdag!

Flare:

Jeg er godt klar over at det jo "bare" er et spørgsmål om at prioritere sin tid. Og jeg kunne nok godt pgså godt finde nogle timer om ugen, men pt cykler jeg 3-4 gange om ugen og fodbold minimum 2. Der skulle jo også gerne være tid til lidt andet :tongue:

Har iøvrigt prøvet at starte i fitnnescenter, men der skete det der vel sker for mange, efter 10 gange gled det ud i sandet!

Jeg tror jeg starer forsigtigt ud med armbøjninger / Mavebøjninger / armhævninger, og så ser hvordan det går. Det kunne jo være man fik smag for mere! :bigsmile:

I skal ihvertfald have tak for jeres svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share