Godkendte løft?


Brickie
 Share

Recommended Posts

Det er WPO. Vi har ikke WPO i Danmark.

Det ved jeg godt, men nu var det ikke det jeg spurgte om :innocent:

MaxPower:

Det squat er da ikke dybt nok ift danske regler eller hvad? Skulle pausen i bænken have været længere mener du? Bær over med mig, har først lige fået øjnene op for styrkeløft... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg godt, men nu var det ikke det jeg spurgte om :innocent:

MaxPower:

Det squat er da ikke dybt nok ift danske regler eller hvad? Skulle pausen i bænken have været længere mener du? Bær over med mig, har først lige fået øjnene op for styrkeløft... :nonono:

Jeg kender ikke de nøjagtige regler i WPO (et amerikansk styrkeløft-forbund), men under IPF ville hverken bænk eller squat blive godkendt både pga udførsel og det benyttede udstyr.

Squatten mangler en del dybde og i bænkpres må man først presse stangen fra brystet efter dommeren har givet signal når han mener den ligger stille. Det er vel de mest oplagte.

For præcise regler:

http://www.styrke.dk/

under info

Link to comment
Share on other sites

Andy har konkurreret i IPF så han kan godt følge de tekniske regler. Han fulgte dog ikke dopingreglerne og måtte derfor stille op for andre forbund.

For at være virkeligt pedantisk så handler det ikke om hvilket land han løfter i, men om hvilket forbund han løfter i. WPO er dødt, men de har så startet et nyt forbund i England som Andy's coach kører. Reglerne er vist de samme som i WPO. Dvs bastardiserede og fejltolkede IPF regler.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Hmm, det er sgu da lidt sørgeligt at sådan en flok ikke kan indordne sig. Så stjæler de jo opmærksomheden fra de rigtige styrkeløftere og sætter rekorder som reelt ikke er rekorder. Jeg mener, et squat er sguda ikke et squat hvis dybden ikke er god nok. Så det dødløft Andy havde lavet, nu er jeg ingen ekspert, men de knæ var da ikke en gang tæt på at være låste. Sørgeligt hvis penge igen skal korrumpere en ellers fantastisk sport...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det er sgu da lidt sørgeligt at sådan en flok ikke kan indordne sig. Så stjæler de jo opmærksomheden fra de rigtige styrkeløftere og sætter rekorder som reelt ikke er rekorder. Jeg mener, et squat er sguda ikke et squat hvis dybden ikke er god nok. Så det dødløft Andy havde lavet, nu er jeg ingen ekspert, men de knæ var da ikke en gang tæt på at være låste. Sørgeligt hvis penge igen skal korrumpere en ellers fantastisk sport...

Nåja, han syntes vel at hans forbund er det bedste?

I Europa har vi endnu ikke noget problem med mange forbund, i USA har de mange forbund dog "fortyndet" markedet.

Jeg er ret overbevist om at Andy godt ved hans løft ikke direkte kan sammenlignes med IPF løft, lige som IPF løft ikke kan sammenlignes med et "gym løft" uden udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Nåja, han syntes vel at hans forbund er det bedste?

I Europa har vi endnu ikke noget problem med mange forbund, i USA har de mange forbund dog "fortyndet" markedet.

Jeg er ret overbevist om at Andy godt ved hans løft ikke direkte kan sammenlignes med IPF løft, lige som IPF løft ikke kan sammenlignes med et "gym løft" uden udstyr.

Ja det har du selvfølgelig ret i. Sad lige og blev sommer-arrig!! :tongue:

Men synes nu alligevel det er lidt pseudo styrkeløft det der.

Ved du om der er nogle forbund som kun tillader fuldstændig raw løft? Synes et eller andet sted at det er mere fascinerende end med udstyr. Gerne hjemmesider eller nogle tal for rekorderne hvis du ved det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share