Knudsen ude af OL


teddy
 Share

Recommended Posts

Enig noget af vejen, men Knudsen har aldrig været alfa omega for det danske forsvar. Danmark viste til EM at man havde det daværende stærkeste forsvar lige meget om knudsen var på banen eller ej, imo er Lars Jørgensen og Kasper Nielsen meget vigtigere forsvars elementer og knudsens fravær er ikke alt afgørende (Til trods for vi nok ville have været stillet noget bedre med Torsten Laen nu). Hvad betyder det så? jo, at det ikke er fraværet af spillere der begrunder at vi ikke længere har verdens bedste forsvar, jeg synes endda du er for flink når du siger forsvaret er godt .. det er i øjeblikket hullet som en si grænsende til det pinlige, udstillet ved f.eks. rusiske indløb der slet ikke opfattes før indløberen får et frist skud bag 3'erne (mere end en gang!). Der hvor jeg synes det går galt, er at vores 2'ere er begyndt at gå for langt frem iforhold til det jernsolide 6-0 forsvar vi markedede os med til EM. 3'erne viser tydelig forvirring omkring overdragelse af stregen og bliver alt for tit fanget på mellemdistancen uden at have leveret en spilstoppende tackling, den usikker har bredt sig til resten af spillet og resultatet er det forsvar vi står med nu.

Desuden synes jeg det er på tide at Ulrik tager konsekvensen af at Hans Lindberg spiller uden selvtillid og skyder pligtmæssigt i lang hoftehøjde på alle hans 100% chancer uden at score. Modstanderne er jo efterhånden klar over at han maks skal dækkes op med en ½ mand og det er illusorisk når vi prøver at trække spillet bredt i den side. Kasper Søndergaard eller Klaus Bruun kunne sagtens aflaste Hans her, til trods for det ikke er deres favoritposition. Desuden kunne jeg godt tænke mig at Nøddesbo udvidede sit afslutningsrepertoire i sin venstre side (til trods for han har gjort det forbavsende godt), alle skud falder stort altid enten hård højt eller gevind bold i lang og det var tydeligt at den islandske målmand havde set vidoerne og nået samme konklusion.

Angrebet kan vi efterhånden ikke klage over, vi låser forsvarerne op og scorer de mål vi skal. Kasper Hvidt står bedre end vi fortjener og med enhver anden målmand havde vores nuværende forsvarspil gjort håndbold OL til en pinlig dansk affære.

Jeg har desværre kun set Danmark-Polen. Så du har sikkert ret i, at det danske forsvar pt er ringere end "godt". Var bestemt ikke imponeret af forsvaret mod Polen, som er det eneste jeg empirisk kan bygge min udtalelse på.......resten er bare analyse af hvordan jeg ser Knudsens betydning for holdet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre kun set Danmark-Polen. Så du har sikkert ret i, at det danske forsvar pt er ringere end "godt". Var bestemt ikke imponeret af forsvaret mod Polen, som er det eneste jeg empirisk kan bygge min udtalelse på.......resten er bare analyse af hvordan jeg ser Knudsens betydning for holdet.

Du mener vel Rusland eller Island :smile: ? Polen er i den anden gruppe. Men det gør nu ikke den store forskel, forsvarsspillet har været omkring det samme niveau i begge kampe, desuden er den generelle konsensus vist enig med betragtningerne omkring knudsen, jeg mener bare personligt den er blæst op og at hans fravær får skylden for alt for meget.

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen af jer spiller online, så kan jeg oplyse at danbook giver odds 6,4 på Fransk sejr over Rusland, hvorimod Rusland kun giver 1,1. Jeg tror de må have fået en hjerneblødning, jeg kan ikke se hvordan Russerne skulle kunne slå Frankrig. Jeg har gjort mine indskud :w00t:

Edit: odds er nu ændret, tror de havde lavet en fejl.

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen af jer spiller online, så kan jeg oplyse at danbook giver odds 6,4 på Fransk sejr over Rusland, hvorimod Rusland kun giver 1,1. Jeg tror de må have fået en hjerneblødning, jeg kan ikke se hvordan Russerne skulle kunne slå Frankrig. Jeg har gjort mine indskud :w00t:

Edit: odds er nu ændret, tror de havde lavet en fejl.

Jeg tror at du kom til at kigge på kvindehåndbold, Rusland også møder Frankrig. I den kamp er Rusland kæmpe favoritter.

Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen af jer spiller online, så kan jeg oplyse at danbook giver odds 6,4 på Fransk sejr over Rusland, hvorimod Rusland kun giver 1,1. Jeg tror de må have fået en hjerneblødning, jeg kan ikke se hvordan Russerne skulle kunne slå Frankrig. Jeg har gjort mine indskud :w00t:

Edit: odds er nu ændret, tror de havde lavet en fejl.

Hvor meget spillede du, dit heldige æsel? :smile:

Link to comment
Share on other sites

For pokker, hvor er det ærgerligt. DK havde virkelig chancen. Det er jo DK selv, der selv smider sejren væk ved alt for mange panikafslutninger, da kampen skal afgøres de sidste 10-15 minutter.. :dry:

Jeg synes absolut ikke det er DK der smider sejren væk. Hvis DK havde vundet var det klart Kroatien der havde smidt sejren væk. Er Danmark ikke foran med ét mål én gang i kampen, ellers fører Kroatien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes absolut ikke det er DK der smider sejren væk. Hvis DK havde vundet var det klart Kroatien der havde smidt sejren væk. Er Danmark ikke foran med ét mål én gang i kampen, ellers fører Kroatien.

Ok, point taken. DK smider sine muligheder for at vinde kampen væk, forstås...

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke langt fra helt til skurk.

Godt nok synes jeg Hansen's mål mod rusland var super flot...

Men han bevæger sig slet ikke på banen og rammer ikke en skid på sine forsøg.

Det er for mig en gåde hvorfor Wilbek lukker ham ind sammen med klaus Bruun, som jeg også mener ikke fik fat i meget.

Men et fuld fortjent nederlag.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok synes jeg Hansen's mål mod rusland var super flot...

Men han bevæger sig slet ikke på banen og rammer ikke en skid på sine forsøg.

Det er for mig en gåde hvorfor Wilbek lukker ham ind sammen med klaus Bruun, som jeg også mener ikke fik fat i meget.

Men et fuld fortjent nederlag.

Enig, og jeg synes også at overordnet har Mikkel Hansen gjort et godt indtryk. Min kommentar var også mere ment som en reminder til dem der kritiserer Mikkel Hansen så voldsomt.

Link to comment
Share on other sites

mht mikkel hansen så synes jeg vi skal have i mente at knægten mere eller mindre var debutant i forhold til de rutinerede gamle rotter der ved hvor hinanden står. Han skal nok få spillet sig ind på holdet og vise bedre og mere stabile elementer end han gjorde her i år.

(Bedre elementer skal ses som helheden. Han skud fra tremeteren mod den russiske mur i aller sidste sekund skal nok blive husket i lang tid fremover!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle lige til at påpege at Spellerberg og Nøddesbo traditionelt kun har fundet hinanden mod flade forsvar, men man må sige de har fundet nøglen til det høje også, i den her kamp. Der skal ikke være nogen tvivl om at Sydkorea spiller virkelig godt, men vi er godt nok også uhyggelig dårlig til at spille fløjene op som jo per definition har bedre plads mod et så højt forsvar. Det er simpelthen uhyggeligt at vi skal hente halvdelen af vores mål på lang skud 2 meter bag 3 meteren gennem 2 parader. Hvis vi skal tage de positive briller på, så træder Mikkel Hansen virkelig i karakter og såfremt vi kommer videre og skal spille mod fladere forsvar end sydkorea, så bliver hans dommedagshug en joker som de andre hold ikke regner med.

Jeg quoter lige mig selv her, for imo er det lige præcis det kampen falder på (igen). kroaterne scorer 26 mål, hvilket er acceptabelt og forsvar står faktisk helt ok. Men kroaterne stiller som altid med et højt forsvar og så prøver vi gudhjælpemig at skyde os igennem det fra distancen, i lyset af at både Lindberg og lars Christiansen meget tidligt i kampen sender et signal om at vi kan stole på dem i fløjene, burde vi have trukket spillet meget mere bredt.

Kroaterne viser jo også meget tidlig i kampen at de ved hvordan man ligger parader, hvorimod deres målmand var en ynk fra fløjen. De gange lindberg er igennem, er det meget tydeligt at han lukker øjenene stort set hver gang, allerede ved Lindbergs første finte og derfor laver sit udfald i blinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share