En løbers 2 dages program...


Hessel
 Share

Recommended Posts

Min vægttræning har været - for at sige det mildt - rimelig ustruktureret. Derfor søger jeg nu lidt vejledning med hensyn til et styrketræningsprogram. Jeg ved godt at det ikke er optimalt, men jeg kan kun overkomme at træne to gange i ugen. Jeg træner jo lidt løb ved siden af så jeg er også bange for at jeg ikke vil restituere tilstrækkeligt hvis jeg styrketræner mere en 2 gange i ugen. Programmet er rettet primært til løb og det er meningen at der ikke må tages væsentligt meget på i vægt.

Her er mit udkast: (jeg har fået lidt hjælp fra Sputnik! :) )

Håber at der er nogen som vil give lidt vejledning og kritik!

Dag 1

Dødløft (5x5)

Front squat (5x5)

Bænkpres (5x5)

Barbell row (5x5)

Straight-back stiff-leg deadlift (3x10)

Standing calf raise (3x10)

Side laterals (3x10)

Back extension (2x6)

Mave med belastning (3x10)

Dag 2

Squat (5x5)

Incline bænkpres (5x5)

Chin-up (5x5)

Military (5x5)

Lunge (3x10)

Good-morning (3x10)

Standing calf raise (3x10)

Back extension (2x10)

Mave med belastning (3x10)

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Tak for hurtigt svar xax! :)

Jeg tror nok at du ville have meget mere gavn af at vælge en høj reprange, når det er beregnet til langdistanceløb, f.eks. 15+ reps.

Dvs.: f.eks: 5x5x15 :o

Det lyder nu af en del...15 reps, gælder det også hvis jeg træner med henblik på at øge min styrke?

Link to comment
Share on other sites

Det skal skam også være specifikt i forhold til min løbetræning. Betyder det at man skal højere op i reps? Det gør det vel, men er det ikke vildt at lave 5x5x15 så kommer programmet jo til at tage lang tid. Hvilke øvelser kan jeg bedst undvære...eller bør jeg måske det programmet op i 3 og så stadig kun træne 2 gange ugentligt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share