Hvad burde et pulsur kunne?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Hey Molers

Jeg overvejer at få mig et puls ur, stort set bare til sjov og se hvad der sker med min puls til både kondi og vægttræning.

Men hvad skal jeg kigge efter?

Er der bestemte funktioner der er gode at have og eventuelt mærker?

Og sågar størrelser af ur og hvad man ellers burde overveje...

Jeg ved godt der er flere tråde her inde, men min browser er f'et for tiden så den laver bare vrøvl når man søger :dry:

Omkring prisklasse, havde jeg tænkt en plovmands penge. (500,)

Men er det en fornuftig prisklasse?

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Hey Molers

Jeg overvejer at få mig et puls ur, stort set bare til sjov og se hvad der sker med min puls til både kondi og vægttræning.

Men hvad skal jeg kigge efter?

Er der bestemte funktioner der er gode at have og eventuelt mærker?

Og sågar størrelser af ur og hvad man ellers burde overveje...

Jeg ved godt der er flere tråde her inde, men min browser er f'et for tiden så den laver bare vrøvl når man søger :dry:

Omkring prisklasse, havde jeg tænkt en plovmands penge. (500,)

Men er det en fornuftig prisklasse?

Synes det er et meget mærkeligt, spørgsmål.. Det kommer da helt an på hvad DU har brug for.. Altså selvfølgelig kan et pulsur vise puls, og hvis det er det eneste du har brug for.. Så abonnemer på et blad, hvor der følger et med gratis og afbestil så bladet igen.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er et meget mærkeligt, spørgsmål.. Det kommer da helt an på hvad DU har brug for.. Altså selvfølgelig kan et pulsur vise puls, og hvis det er det eneste du har brug for.. Så abonnemer på et blad, hvor der følger et med gratis og afbestil så bladet igen.

Jeg ved ikke hvad jeg har brug for. Netop derfor jeg spørg :blush:

Jeg er godt klar over man kunne få et relativt let og billigt. Men istedet for at købe et og derefter finde ud af jeg godt kunne bruge en eller anden bestemt funktion som kunne fås i samme ur, ville det være rart med nogle guidelines.

Jeg ved ikke hvad det skulle være, men hvis folk fortalte hvad de bruger mest på deres pulsur eller hvad der bare er rart/sjovt at have i som ekstra lir.

Det eneste jeg kan komme i tanke om som eksempel er noget interval funktion som jeg kunne bruge. Men folk der bruger det (næsten) dagligt ved bedre hvad man kunne/burde kigge efter.

Jeg vil bare hellere købe noget som kan anbefales og ikke satse på at den halv fede ekspedient i intersport taler sandt når han siger han har et magen til :blink:

Link to comment
Share on other sites

Til den pris skald u bare få dig et velfungerende ur der viser puls...

Hvad er vigtigt for mig? - i sådan ca. prioriteret rækkefølge:

  1. Tydeligt display og nem betjening
  2. Ergonomi - især at brystbæltet er behageligt og sidder godt - også under aktivitet
  3. Kan vise puls som procent af Max
  4. Kan overføre data til PC opg gemmer informatiooner med lille interval. (5 sek mellem punkter)
  5. Cykel funktioner (hastighed osv...)

Jeg bruger ikke intervalfunktioner - men det er der sikkert adre der gør... MEn det får du ikke til den pris!

Jeg er endt med et ur til næsten 3000 - (Polar 725SX)

Link to comment
Share on other sites

Til den pris skald u bare få dig et velfungerende ur der viser puls...

Hvad er vigtigt for mig? - i sådan ca. prioriteret rækkefølge:

  1. Tydeligt display og nem betjening
  2. Ergonomi - især at brystbæltet er behageligt og sidder godt - også under aktivitet
  3. Kan vise puls som procent af Max
  4. Kan overføre data til PC opg gemmer informatiooner med lille interval. (5 sek mellem punkter)
  5. Cykel funktioner (hastighed osv...)

Jeg bruger ikke intervalfunktioner - men det er der sikkert adre der gør... MEn det får du ikke til den pris!

Jeg er endt med et ur til næsten 3000 - (Polar 725SX)

Kan da godt være jeg skal udvide mit budget lidt :blush:

Hader at købe noget halvt, for jeg køber alligevel sjældent noget som jeg ikke har tænkt mig at bruge... (sådan ofte eller dagligt)

Arne << Er det her den model du har ?

http://www.sport-tiedje.dk/polar/polars725xcadence.htm

S'et er foran, men tænkte det godt kunne være det?

Link to comment
Share on other sites

En ting der er vigtig og som ikke er nævnt, er at pulsuret er kodet - det vil sige at det modtager et kodet signal fra DIT brystbælte og ikke fra andres. Det har stor betydning ved diverse arrangementer, men også f.eks. til spinning eller styrketræning, hvor der er andre, der træner i nærheden af dig. Med et kodet signal kan du være sikker på at det er dine data, der vises på DIT pulsur.

Link to comment
Share on other sites

En ting der er vigtig og som ikke er nævnt, er at pulsuret er kodet - det vil sige at det modtager et kodet signal fra DIT brystbælte og ikke fra andres. Det har stor betydning ved diverse arrangementer, men også f.eks. til spinning eller styrketræning, hvor der er andre, der træner i nærheden af dig. Med et kodet signal kan du være sikker på at det er dine data, der vises på DIT pulsur.

Tak, godt set og tænkt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger ikke et pulsur i det store omfang, udover til når jeg er ude og løbe, eller når jeg nu engang spinner. Når jeg er henne og styrketræne bruger jeg den som regel til opvarming (70% Max HR) og til Cardio til sidste (85%+).

Men jeg ved at jeg ville gå efter et pulsur der, selvfølgelig, viser den præcise puls pålideligt, kan gemme alle dine løb hver især OG give dig en total stats, vise din procent af Max Puls mens du løber og som lidt ekstra geil, måske kalorier.

Jeg har ikke brug for meget andet end det. :)

Det jeg har i øjeblikket, Polar F4, kan det meste af det her, bortset fra et vise tiden på alle de forskellige løb jeg har været ude på. Den viser desværre kun det seneste og det totale gennemsnit. Den er desværre heller ikke kodet, men har ikke haft problemer endnu.

Men det er også den eneste funktion jeg savner, og den kan jeg også overleve uden.

Har ikke brug for alt det andet gejl. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share