Cykelturen til arbejdet...


MAME
 Share

Recommended Posts

Dette er muligvis et sært spørgsmål og måske ikke med en løsning som jeg kan bruge, men håber at I kloge hoveder liiige har en ide :-)

Jeg er jo en ret "rund" pige - cykler hver morgen nogle km. for at komme til arbejde. Derefter går jeg på trapper til 3. etage - der er heller ingen elevator.

Når jeg så ankommer til arbejde, så sveeeder jeg fuldstændig vildt! Det render simpelthen af mig og mit hår er som, hvis jeg har været i bad! T-shirt eller regntøj, ingen forskel!

Dette fortsætter oftest i 45-60 min. efter at jeg er ankommet!

Jeg er udemærket klar over, at det handler om at jeg har dårlig kondi og ekstra på sidebenene..

MEN.. Er der ikke et eller andet man kan gøre??

Deet ikke fordi jeg lugter eller noget, slet slet ikke.. Men sveder simpelthen i evigheder!

Kan man gøre noget? Eller må jeg bare vente på at kondi'en blir bedre?

Dobbeltpostet

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det præcist på samme måde . Jeg vejer omkring de 100 kg , jeg sveder meget på cyklen eller nærmere efter cykel turen.

"Stor svedproduktion er primært bestemt af dine gener - med andre ord er der ikke noget at gøre ved det og det bliver ikke bedre når kondien bliver bedre. Sorry."

Det giver jeg Gregers TF delvist ret i. Dog jo større krop des højere varmeudvikling , simpel kemisk exotermmiskreaktion i forbindelse af fysiks bevægelse(musklens glykogen forbrug, danner overskuds varme). og bla bla...

Brug mindst muligt tøj ( :laugh: ) så kroppen kan smide overskuds varmen ud, nærmest så du fryser i starten af ruten.

Se på det som en fordel frem for en ulempe :)

Bedste råd jeg kan give. Bruger dem selv

Link to comment
Share on other sites

Brug mindst muligt tøj ( :laugh: ) så kroppen kan smide overskuds varmen ud, nærmest så du fryser i starten af ruten.

Se på det som en fordel frem for en ulempe :)

Der er jo så en risiko for at blive syg inden man får varmen.

Kroppen forsøger jo bare at kompenser for det manglende tøj ved at varme kroppen mere op, formentlig med det resultat at når man kommer indenfor hvor der er varmere så sveder man bare mere og det tager længere tid om at stoppe.

Mit forslag er at tage det med ro på cykelturen og så tage et bad lidt efter du er nået frem (hvis det er muligt).

Hilsen en storsvedende cyklist.

Link to comment
Share on other sites

Jeg cykler i strop-trøjer når folk cykler i t-shirts - cykler i t-shirts når folk cykler med jakker.. Og cykler først med jakke, når alle folk har hat og handsker på *G*

Kan desværre ikke få et bad på mit arbejde.. Tror også mine kolleger ville synes at det var sært! Hehe!

Dumme dumme gener! - kan jeg så ikke gøre noget ved dem istedet så? Ej.. hmm.. øv..

Deet bare så pinligt når kollegerne kommenterer det (hvilket de gør hver morgen!)

"du må ellers ha' haft travlt i dag, sådan som du sveder!?" - næ faktisk ikke, cyklet stille og roligt :-/

"Siiiiikke da som du sveder i dag, det render jo af dig søde ven! " - ja tak, deet jeg godt klar over!

Øv.. Tænkte at det bare var kroppen der skulle vænne sig til det, men har cyklet den samme tur hver eneste dag i læææænge lææænge nu og ingen bedring!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share