øgning af vægt


J Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har et problem i håber i kan hjælpe mig med..

Jeg har nu styrketrænet i et års tid 3-4 gange om ugen plus en gang svømning. Når jeg træner laver jeg 3 x 10 i alle øvelser dog ikke mave øvelser. Min træning er sat op på den måde at jeg den ene dag træner ryg+skulder+triceps+ mave den anden dag bryst+biceps+ben+ mave .

Jeg spiser havregryn med rosiner til morgenmad omkring 7.30 spiser noget yoghurt og en banan kl. 10. spiser rugbrød med enten kalkun eller kylling til frokost omkring kl. 12 ca. 3 skiver. umiddelbart inden jeg skal ned og træne spiser jeg salat med enten kylling eller tun i omkring kl 17. efter træning drikker jeg en protein drik. omkring en time efter træning spiser jeg aftensmad hvor jeg spiser en del kylling eller fisk altid med salat til og enten pasta eller kartofler.

Jeg kan tydeligt se jeg er blevet mere cut af træningen og tingene sidder bedre nu end før. Men jeg vejer det samme som jeg altid har gjort. Hvad gør jeg forkert?? Hvordan får jeg flere kilo på kroppen?

Det skal siges jeg altid har været den meget slanke type der kunne alt uden at det kunne mærkes.

Link to comment
Share on other sites

Spis mere.

Din kost lyder umiddelbart fornuftig, bortset lige fra yoghurt(du har ikke brug for den sukker der er i yoghurt på det tidspunkt). Hvis du har problemer med at få mere indenbords så prøv at skovle en håndfuld nødder ind en gang imellem eller brug en smule olie til din mad.

Rykker du dig stadig ikke ud af flækken vægtmæssigt er du nok nødt til at gå lidt mere præcist til værks med at tælle kalorier og herved sørge for du får nok indenbords.

At du er blevet mere cut samtidig med at du har holdt din vægt skyldes nok lidt begyndergains og en lille smule kalorieunderskud.

Link to comment
Share on other sites

man kan få Cheasy Youghurt der indeholder sødestoffer og derfor mindre sukker?

Ja. Dog har trådstarter svært ved at tage på, så det vil lidt være at modarbejde sig selv at erstatte forholdsvis dårlige kulhydrater med sødemiddel som vil give et lavere samlet energiindtag.

Hold dig hellere på linje med det du i forvejen spiser: grove fødevarer(fuldkornspasta, ris, kartofler, rugbrød og andet grovbrød) sammen med en proteinkilde som f.eks. kylling, oksekød, nødder, magert kødpålæg etc. og gem de lidt mere sukkerholdige + proteinrige drikke(ikke sodavand, saftevand, juice, men siger nok sig selv :smile: ) til efter træning hvor du har brug for det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

At tage på er bestemt ikke let når man har en høj forbrænding.. Er selv af samme slags, og kæmper virkelig på at få lidt flere kg på kroppen.

Vejer idag ca. 70kg hvor jeg vejede 65 da jeg begyndte min træning.

Istedet for at kigge på at den kost er super sund osv. bør du nok begynde at lave lidt mere fed mad.. Spis græsk youghurt til morgenmad istedet for alm. Det giver godt.. Og så put lidt mere fløde i maden osv. osv. spis altid inden du går i seng... en god solid natmad eller bare noget havregryn osv...

Spis mere og tag på... det har virket som mig :).

Ellers så hop ind på fx www.bodylab.dk , og så køb en omgang Weight Gainer... de virker altså ! :)..

Link to comment
Share on other sites

At tage på er bestemt ikke let når man har en høj forbrænding.. Er selv af samme slags, og kæmper virkelig på at få lidt flere kg på kroppen.

Vejer idag ca. 70kg hvor jeg vejede 65 da jeg begyndte min træning.

Istedet for at kigge på at den kost er super sund osv. bør du nok begynde at lave lidt mere fed mad.. Spis græsk youghurt til morgenmad istedet for alm. Det giver godt.. Og så put lidt mere fløde i maden osv. osv. spis altid inden du går i seng... en god solid natmad eller bare noget havregryn osv...

Spis mere og tag på... det har virket som mig :).

Ellers så hop ind på fx www.bodylab.dk , og så køb en omgang Weight Gainer... de virker altså ! :)..

ligesom hjemmelavet gainer gør, dog på en noget sundere måde :wink:

men flydende kcal kan være en rigtig god ide hvis man har svært ved at tage på

Link to comment
Share on other sites

ligesom hjemmelavet gainer gør, dog på en noget sundere måde :wink:

men flydende kcal kan være en rigtig god ide hvis man har svært ved at tage på

Flydende er letoptageligt. Men, jeg synes ikke det er en god idé, hvis man har svært ved at tage på. For, så er det da i høj grad mere fedt der bliver taget på af.

Link to comment
Share on other sites

Flydende er letoptageligt. Men, jeg synes ikke det er en god idé, hvis man har svært ved at tage på. For, så er det da i høj grad mere fedt der bliver taget på af.

:blink:

hvordan er det lige du kommer frem til det?? når de ikke kan tage på, skal de have tilført flere kcal på den ene eller den anden måde og der er flydende kcal ganske glimrende og vil da ikke give mere gain i fedt end fast kost vil

Link to comment
Share on other sites

:blink:

hvordan er det lige du kommer frem til det?? når de ikke kan tage på, skal de have tilført flere kcal på den ene eller den anden måde og der er flydende kcal ganske glimrende og vil da ikke give mere gain i fedt end fast kost vil

Hvis man har svært ved at tage på, så bør man æde flere kcal, ikke drikke flydende kcal. Det er det jeg mener. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en fordel med flydende kcal(udover at det er nemmere at få ned) fremfor rigtig mad. Altså, man er fandme dårlig til at spise, hvis man ikke kan få et moderat-kcal-overskud ned.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har svært ved at tage på, så bør man æde flere kcal, ikke drikke flydende kcal. Det er det jeg mener. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en fordel med flydende kcal(udover at det er nemmere at få ned) fremfor rigtig mad. Altså, man er fandme dårlig til at spise, hvis man ikke kan få et moderat-kcal-overskud ned.

Du vrøvler.

Hvornår har der sidst været noget galt i at supplere sin kost med en god omgang mælk, hvis man ikke kan tage på, og i forvejen spiser nok til, at man er mæt?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har svært ved at tage på, så bør man æde flere kcal, ikke drikke flydende kcal. Det er det jeg mener. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en fordel med flydende kcal(udover at det er nemmere at få ned) fremfor rigtig mad. Altså, man er fandme dårlig til at spise, hvis man ikke kan få et moderat-kcal-overskud ned.

hvis folk siger de har svært ved at tage på, er det tit fordi de ikke kan få nok fast føde indenbords, derfor er flydende en fordel

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har svært ved at tage på, så bør man æde flere kcal, ikke drikke flydende kcal. Det er det jeg mener. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en fordel med flydende kcal(udover at det er nemmere at få ned) fremfor rigtig mad. Altså, man er fandme dårlig til at spise, hvis man ikke kan få et moderat-kcal-overskud ned.

Vi er et par stykker der er pænt dårlige til at spise :) (Conscience herindefra som vel nok er en af de største på MOL drikker svjv også en pæn sjat af sine kalorier)

Link to comment
Share on other sites

Du vrøvler.

Hvornår har der sidst været noget galt i at supplere sin kost med en god omgang mælk, hvis man ikke kan tage på, og i forvejen spiser nok til, at man er mæt?

Gider du proppe dit "du vrøvler" op i røven?

Der er ikke noget galt med, at supplere sin kost med en god omgang mælk. Desuden er der heller ikke noget i vejen med, at få de kalorier ned som fast føde. Der er jo ingen der skal spise over 4000kcal alligevel. Man kan godt spise 4000kcal på en dag, hvis man fokuserer på det. Selv jeg; og jeg kan overhovedet ikke spise. Jeg kan aldrig spise en hel portion mad op(i gennemsit).

Link to comment
Share on other sites

hvis folk siger de har svært ved at tage på, er det tit fordi de ikke kan få nok fast føde indenbords, derfor er flydende en fordel

Du har ret. Jeg er selv en af de personer. Men, jeg er stadigvæk overbevist om, at man sagtens kan få det ned som fast føde, alligevel, hvilket ligegyldiggør protein/kulhydrat shakes.

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Jeg er selv en af de personer. Men, jeg er stadigvæk overbevist om, at man sagtens kan få det ned som fast føde, alligevel, hvilket ligegyldiggør protein/kulhydrat shakes.

Sune er et godt eksempel på en der ikke kunne spise nok for at holde sin vægt oppe. Det er rigtigt svært at spise så mange kcal som Sune har brug for, for at smøre maskinen.

Det er rigtigt fint at bruge flydende kcal med omtanke, for der er studier der tyder på at disse kcal lettere sætter sig som fedt. Det er dog ikke i noget chokerende omfang, og der er så vidt jeg ved ikke lavet studier på weight gainer, men kun på flydende kulhydratkilder.

Brug flydende kcal med omtanke, for mig perosnligt er det en nødvendighed. Jeg hader at spise og det er den eneste vej fro mig hvis jeg skal holde mig over 90 tyndfede kg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du har ret. Jeg er selv en af de personer. Men, jeg er stadigvæk overbevist om, at man sagtens kan få det ned som fast føde, alligevel, hvilket ligegyldiggør protein/kulhydrat shakes.

måske er det muligt, men hvorfor stop fodre sig hvis man kan drikke nogle af kcal nemmere..

og jo som en anden nævner, du vrøvler

Link to comment
Share on other sites

måske er det muligt, men hvorfor stop fodre sig hvis man kan drikke nogle af kcal nemmere..

og jo som en anden nævner, du vrøvler

I en normal kost, så er det ikke nødvendigt. Også i træningssammenhæng. Enhver kan da spise 3000kcal på en dag. Det kan selv jeg. Medmindre I er hardcore bulkere(hvilket er som at skyde med atomvåben efter myretuer), så kan jeg ikke se fordelen ved at lade nogle kcal komme fra flydende, som kunne været kommet fra fast.

Link to comment
Share on other sites

Gider du proppe dit "du vrøvler" op i røven?

Der er ikke noget galt med, at supplere sin kost med en god omgang mælk. Desuden er der heller ikke noget i vejen med, at få de kalorier ned som fast føde. Der er jo ingen der skal spise over 4000kcal alligevel. Man kan godt spise 4000kcal på en dag, hvis man fokuserer på det. Selv jeg; og jeg kan overhovedet ikke spise. Jeg kan aldrig spise en hel portion mad op(i gennemsit).

Nej, for du vrøvler vitterligt!

Og nej, det er ikke svært at indtage 4000 kcal i fast føde - eksempelvis kan man æde en masse kage og chokolade.

Jeg ved ikke, hvor du har fået den idé, at det er sundere at stopfodre sig selv (hvilket trådstarter fortæller, at han føler sit kalorieoverskud som værende), end at supplere sin kost med nogle sunde flydende kalorier.

Link to comment
Share on other sites

I en normal kost, så er det ikke nødvendigt. Også i træningssammenhæng. Enhver kan da spise 3000kcal på en dag. Det kan selv jeg. Medmindre I er hardcore bulkere(hvilket er som at skyde med atomvåben efter myretuer), så kan jeg ikke se fordelen ved at lade nogle kcal komme fra flydende, som kunne været kommet fra fast.

selv for dit diskussionsniveau er du ved at være langt ude i denne tråd..

hvorfor hvis trådstarter føler han propper sig uden at tage på, skulle han stadig indtage mere fast føde end at indtage dem nemmere flydende, kan du nævne et fornuftigt argument(og ikke kun fornuftigt i dit lille hovede)

Link to comment
Share on other sites

Puha... Det var da noget af en debat man fik startet med sit foreslag om WeightGainere der :|...

Hvis jeg må være 'the man in the middle', vil jeg gerne have lov at give begge sider af de krigsførende debatørere ret...

Det er - til HVER en tid! - bedst at indtage sin føde gennem alm. fødevarer.. Hvordan det er 'forskningsmæssigt' kan jeg ikke sige, men det er i hvert fald min personlige holdning.

DOG... Har der aldrig været noget galt i, at indtage en del af sine Kcal gennem flydende form!...

At indtage det flydende skal selvfølgelig modereres, og det er også meget nemst at holde styr på !.

Drikker du 2 WG'er om dagen, og du fornemmer du begynder at blive fed, så tager du bare og skruer ned til 1 om dagen :).. Easy shit...

At WG sætter sig mere som fedt end alm. fast føde gør, vil jeg også kalde vrøvl!.. Hvad der findes af forskning der bakker op om denne teori skal jeg ikke kunne sige, men jeg spiste (sorry - drak) personligt 2-3 WG'er som tilskud, da jeg startede min træning..

Det gav UTROLIGE RESULTATER... Har aldrig før kunnet tage muskler på rigtigt, men der kom de altså!..

Idag holder jeg mig til protein shakes efter træning, og til tider ryger der også en enkelt shake med udelukkende Carbs+mælk.. simpelthen for at holde mit indtag oppe hvor det skal være..

Vi er nogle der har en utrolig travl hverdag, og altså ikke har tiden ellre overskudet til at direkte skulle 'fokusere' på at skulle indtage så og så meget, og gå med kvalme hele dagen...

de der kan klare det - thumbs up - fedt for jer... :)... Men lad det ikke blive en slagsmark over hvor vidt WG er godt eller skidt, for nogle er det godt, for andre er det ... ja.. mindre godt :s....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share