Køb af brugt cykel


The Bear
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg har fået tilbudt at købe en brugt cykel af vores lokale pensionerede cykelsmed. Det er hans egen cykel, som han i sin tid købte utroligt billigt igennem sit arbejde, og som næsten ikke er brugt. Den står faktisk som ny, og er meget velholdt.

Lad mig lige slå fast at jeg intet ved om cykler, og derfor modtager alle råd med glæde.

Jeg skal kun bruge cyklen til hurtig transport til og fra arbejde, ca. 12 km om dagen, og så lidt hygge cykling/cardiotræning ved siden af ind imellem.

Det drejer sig om et Boreas Aër stel

Shimano 105 overalt på cyklen, gear, bremser, krank osv

Capognolo hjul

Saddel, kalber og den slags aner jeg ikke hvad er, men jeg mener det er samme standard som ovenstående.

Jeg ved at stellet er ret godt, og at gear systemet vel er lidt "gammeldags", men er prisen på 5000 kroner ikke ret fornuftigt ?? Cyklen er som sagt utrolig velholdt og næsten ikke brugt.

Med andre ord - er det en god cykel til mine behov?

Er det en god pris?

Vh Kasper

Link to comment
Share on other sites

Hej :)

Jeg har fået tilbudt at købe en brugt cykel af vores lokale pensionerede cykelsmed. Det er hans egen cykel, som han i sin tid købte utroligt billigt igennem sit arbejde, og som næsten ikke er brugt. Den står faktisk som ny, og er meget velholdt.

Lad mig lige slå fast at jeg intet ved om cykler, og derfor modtager alle råd med glæde.

Jeg skal kun bruge cyklen til hurtig transport til og fra arbejde, ca. 12 km om dagen, og så lidt hygge cykling/cardiotræning ved siden af ind imellem.

Det drejer sig om et Boreas Aër stel

Shimano 105 overalt på cyklen, gear, bremser, krank osv

Capognolo hjul

Saddel, kalber og den slags aner jeg ikke hvad er, men jeg mener det er samme standard som ovenstående.

Jeg ved at stellet er ret godt, og at gear systemet vel er lidt "gammeldags", men er prisen på 5000 kroner ikke ret fornuftigt ?? Cyklen er som sagt utrolig velholdt og næsten ikke brugt.

Med andre ord - er det en god cykel til mine behov?

Er det en god pris?

Vh Kasper

Øhh - hvad er dit behov ...? hvis det er til halv seriøs cykeltræning er cyklen fuldt tilstrækkeligt.

105 er en god robust serie.

Boreas går du ikke galt af. Stærkt og stift og nogle vil nok osse mene for stift da de kan virke ret ukomfortable.

Campagnolo hjul fåes i mange prisklasser så kan vi lige få modellen?

Prisen virker ok.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret MTB!

Ja mit behov er kun halvseriøs træning, jeg laver allerede en masse træning i forvejen, så som sagt skal transporten til og fra arbejde (som nu foregår i bil), bare blive en slags ekstra træning. Normalt ville jeg ikke købe en ny cykel til dette formål alene, men det var mest fordi jeg nu ligepludselig står med tilbuddet og fik et indstryk af at det var en ret god pris, at jeg tænkte - at jeg måske skulle slå til.

Angående hjulene vil jeg lige tjekke, hvad det er for en model, aner det faktisk ikke på stående fod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share