Fiskeolie


mimic
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Ja, davs :) Undrer mig bare over hva foreskellen egentlig er på de fiskeolier der til 25 kr og dem der til 120 kr.

Renheden af produktet (hvor mange tungmetaller etc. der er i) og koncentrationen af EPA og DHA :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, davs :) Undrer mig bare over hva foreskellen egentlig er på de fiskeolier der til 25 kr og dem der til 120 kr.

Ja og når du så køber de billige i Netto til 25 kr. kan du læse bagpå at der reélt kun er 20-30% fiskeolie i, ifht. de dyrere. Og hvad har man så sparet når du hos de billige skal tage 4 kapsler, hvor du i de dyre kan nøjes med 1.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja og når du så køber de billige i Netto til 25 kr. kan du læse bagpå at der reélt kun er 20-30% fiskeolie i, ifht. de dyrere. Og hvad har man så sparet når du hos de billige skal tage 4 kapsler, hvor du i de dyre kan nøjes med 1.

Dem fra Netto overholder, så vidt jeg husker, desuden ikke de strenge krav til kvalitet og renhed som er fremsat af CRN. Dem kan du læse mere om her.

Link to comment
Share on other sites

Har kigget lidt på dem fra netto/aldi/ fakta og ud fra det der står på æsken, indhold osv er de faktisk ens. Så bliver alle de billige ik lavet det samme sted?

Har taget de billige i lang tid nu. Min far er begyndt at tage dem nu fordi han har læst de også sku være gode for hjertet. Men er det så vær at tage de billige?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige genoplive den her...

Da jeg var i Føtex i dag så jeg lige på deres fiskeolier og havde ca fire at vælge imellem. Men jeg havde absolut ikke overblikket over om nogen af dem var et godt valg og i bekræftende valg, hvilken.

Er der noget bestemt konkret jeg skal se efter på labelen og hvis ja, hvor høje/lave skal de være?

Eller skal jeg bare daffe ned i Matas og købe deres stribede?

Link to comment
Share on other sites

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=1794

Samme test som der også er blevet linket til herinde før.

Foreksempel står følgende i toppen af testen:

Årsagen til, at ikke alle fiskeolier er testet for miljøgifte er, at det er meget bekosteligt.

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyh...ticle258564.ece

Mvh

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Spiser selv dem fra aldi/netto x 4 dagligt af flere grunde, og kan afsløre at de trods den (lavere) mængde af fedtsyrer de indeholder end $$$ produkterne, stadig er billigere pr mængde brugbar fiskeolie. Kan også huske en undersøgelse for et godt stykke tid siden der viste at der ikke var nogen sammenhæng mellem prisen på tun og indholdet af tungmetaller - og praktiserer også lidt det mantra indenfor fiskeolie.

Så hvis der er nogen der rent faktisk har evidens på at de billige skulle indeholde væsentlig flere tungmetaller end de dyrere, vil jeg være yderst interesseret.

Link to comment
Share on other sites

Den kære Jørgen storm sendte mig for en 7 år tilbage en analyse af en lang række fiskeoliprodukter på markedet.

Alle var langt under de tilladte grænseværdier for tungmetaller. Det produkt der havde højest indhold inden for grænseværdierne var det dyreste.

Desværre har jeg ikke papiret længere.

Jeg tvivler kraftigt på at produkter der sælges i Danmark ikke skulle leve op til disse stringente krav og spiser derfor personligt de billigste jeg kan få fat i. Overvejer at købe i bulk fra england dog.

Link to comment
Share on other sites

Den kære Jørgen storm sendte mig for en 7 år tilbage en analyse af en lang række fiskeoliprodukter på markedet.

Alle var langt under de tilladte grænseværdier for tungmetaller. Det produkt der havde højest indhold inden for grænseværdierne var det dyreste.

Desværre har jeg ikke papiret længere.

Jeg tvivler kraftigt på at produkter der sælges i Danmark ikke skulle leve op til disse stringente krav og spiser derfor personligt de billigste jeg kan få fat i. Overvejer at købe i bulk fra england dog.

Jeg er helt på Pouls vogn og spiser de billigste, både mht. tun og fiskeoliekapslerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt på Pouls vogn og spiser de billigste, både mht. tun og fiskeoliekapslerne.

må indrømme jeg holder mig til glyngøre tun i vand når der er 3x på tilbud for 30kr - ikke pga. mit helbred, men synes simpelthen det smager suverænt bedst - og køber man stort ind, en 21 dåser så holder det et godt stykke tid, og er kun godt og vel dobbelt så dyr som alm. tun der trods alt ikke er det tungeste på budgettet

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share