Nyt træningsprogram?


radium
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har lige lagt et nyt træningsprogram, som jeg er begyndt at træne i denne uge. Jeg har trænet nogenlunde fast det sidste 3/4 år, med diverse småpauser pga. ferie og lignende, men har ikke været så seriøs med at lægge det rigtige program, så har bare trænet mange forskellige muskelgrupper hver gang. Nu tænkte jeg så det ville være bedre at variere lidt fra gang til gang, og høre om I synes mit nye program er passende. Jeg træner hovedsageligt for at holde mig igang, men også for at opbygge muskelmasse, men ikke helt ekstremt da jeg ikke er så høj:) Jeg var lidt i tvivl om navnene på alle øvelserne, så har hentet dem inde fra http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Mht. til sæt og gentagelser har jeg planlagt at køre 3 sæt á 8-10 gentagelser af hver øvelse.

Dag 1 & 3 osv:

Mave:

Situps

Biceps, underarme:

Barbell Curls, Chinups, Cable Wrist Curls, Cable reverse Wrist Curls, Cable reverse curl

Skuldre, øvre ryg:

Behind Neck press, Dumbbell lateral raise, Dumbbell Rear delt row

Ben mv.

Dødløft

Dag 2 & 4 osv:

Mave:

Situps

Bryst, triceps:

Bænk, skrå bænk/flyers, dips

Ben, mv.

Squat, Single leg calf raise

Hva synes I? Er der for lidt af noget, og for meget af noget andet, og burde jeg køre flere ting? Når jeg sidder og kigger på det synes jeg planen for dag 2 ser lidt lille ud, men det er måske bare mig? Takker på forhånd for hjælper

Edited by radium
Link to comment
Share on other sites

hej

For at sige det lige ud: Dette er ikke noget "program" det er bare en opramsninger af Qvelser

som det ser ud onsker du at korer et 2 dags split (dag 1 ben,ryg biceps og dag2 bryst,skuldre, laeg og triceps med mave traening begge dage)

Dette er et udemaerket program men det kraver mere diciplin end et fullbody program da missede traeninger laver kludre i det. Men vigtig for ligemeget hvilket program er at du skal korer de store ovelser forst. F.eks ben, ryg for biceps og bryst, skuldre for triceps

haber dette ville hjaelpe dig lidt.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg har lige lagt et nyt træningsprogram, som jeg er begyndt at træne i denne uge. Jeg har trænet nogenlunde fast det sidste 3/4 år, med diverse småpauser pga. ferie og lignende, men har ikke været så seriøs med at lægge det rigtige program, så har bare trænet mange forskellige muskelgrupper hver gang. Nu tænkte jeg så det ville være bedre at variere lidt fra gang til gang, og høre om I synes mit nye program er passende. Jeg træner hovedsageligt for at holde mig igang, men også for at opbygge muskelmasse, men ikke helt ekstremt da jeg ikke er så høj:) Jeg var lidt i tvivl om navnene på alle øvelserne, så har hentet dem inde fra http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Mht. til sæt og gentagelser har jeg planlagt at køre 3 sæt á 8-10 gentagelser af hver øvelse.

Dag 1 & 3 osv:

Mave:

Situps

Biceps, underarme:

Barbell Curls, Chinups, Cable Wrist Curls, Cable reverse Wrist Curls, Cable reverse curl

Skuldre, øvre ryg:

Behind Neck press, Dumbbell lateral raise, Dumbbell Rear delt row

Ben mv.

Dødløft

Dag 2 & 4 osv:

Mave:

Situps

Bryst, triceps:

Bænk, skrå bænk/flyers, dips

Ben, mv.

Squat, Single leg calf raise

Hva synes I? Er der for lidt af noget, og for meget af noget andet, og burde jeg køre flere ting? Når jeg sidder og kigger på det synes jeg planen for dag 2 ser lidt lille ud, men det er måske bare mig? Takker på forhånd for hjælper

lidt disco over det?

kør max 2 isolationsøvelser på d små muskler, fokuser i stedet på multifunktionelle øvelser som Chin-ups mog Bent over row..

Link to comment
Share on other sites

hej

For at sige det lige ud: Dette er ikke noget "program" det er bare en opramsninger af Qvelser

som det ser ud onsker du at korer et 2 dags split (dag 1 ben,ryg biceps og dag2 bryst,skuldre, laeg og triceps med mave traening begge dage)

Dette er et udemaerket program men det kraver mere diciplin end et fullbody program da missede traeninger laver kludre i det. Men vigtig for ligemeget hvilket program er at du skal korer de store ovelser forst. F.eks ben, ryg for biceps og bryst, skuldre for triceps

haber dette ville hjaelpe dig lidt.

Ja kan godt se det reelt er en opremsning:) Men tak for rådet med at køre de store øvelser først, det skal jeg huske. Regner heller ikke med at misse nogen træningspas, det kan selvfølgelig ske, men satser på at være rimelig seriøs med det program:)

lidt disco over det?

kør max 2 isolationsøvelser på d små muskler, fokuser i stedet på multifunktionelle øvelser som Chin-ups mog Bent over row..

Ved nu ikke hvor meget disco der er over det, vil bare gerne styrke mine underarme da jeg ærlig talt synes de ser lidt slatne ud. Så er det ikke bedre at isolere træningen af dem, og så samtidig køre nogle chinups ved siden af?

Link to comment
Share on other sites

Ved at kOre storre ovelser bliver de mindre muskler ogsaa traenet. Saa isedet for at kore 3 "disko" ovelser kan en stor ovelse dette samme hvis ikke mere. Saa faa nogle ovelser der kore mere en isoleret muskel ad gangen og supplere saa derefter med stotte ovelser.

F.eks

dag 1 (ben ryg biceps og mave)

squat

chinups

stifflegged deadlift

barbell row

biceps curl

situps

Dag 2 (bryst skuldre triceps)

Baenkpress

incline baenkpress

skuldre press

dips

skull crunches

one legged calf rise

det var nu bare et forslag. ved ikke hvad du har til raadighed hvilke ovelser du kender/bruger. Dodloft skulle nok ogsaa indfores men det kommer an paa dig

mvh

mads

Link to comment
Share on other sites

Ved at kOre storre ovelser bliver de mindre muskler ogsaa traenet. Saa isedet for at kore 3 "disko" ovelser kan en stor ovelse dette samme hvis ikke mere. Saa faa nogle ovelser der kore mere en isoleret muskel ad gangen og supplere saa derefter med stotte ovelser.

F.eks

dag 1 (ben ryg biceps og mave)

squat

chinups

stifflegged deadlift

barbell row

biceps curl

situps

Dag 2 (bryst skuldre triceps)

Baenkpress

incline baenkpress

skuldre press

dips

skull crunches

one legged calf rise

det var nu bare et forslag. ved ikke hvad du har til raadighed hvilke ovelser du kender/bruger. Dodloft skulle nok ogsaa indfores men det kommer an paa dig

mvh

mads

Endnu engang tak for rådet, men tror jeg vil kører dødløft og squat på forskellige dage, da endnu ikke er forfærdelig stærk i benene og derfor synes det er lige lovlig hårdt at stå og bakse med. Træningsfaciliterne er udmærkede, så der skulle gerne være mulighed for det meste.

Link to comment
Share on other sites

Ved at kOre storre ovelser bliver de mindre muskler ogsaa traenet. Saa isedet for at kore 3 "disko" ovelser kan en stor ovelse dette samme hvis ikke mere. Saa faa nogle ovelser der kore mere en isoleret muskel ad gangen og supplere saa derefter med stotte ovelser.

F.eks

dag 1 (ben ryg biceps og mave)

squat

chinups

stifflegged deadlift

barbell row

biceps curl

situps

Dag 2 (bryst skuldre triceps)

Baenkpress

incline baenkpress

skuldre press

dips

skull crunches

one legged calf rise

det var nu bare et forslag. ved ikke hvad du har til raadighed hvilke ovelser du kender/bruger. Dodloft skulle nok ogsaa indfores men det kommer an paa dig

mvh

mads

Er det iøvrigt ok at køre normal dødløft i dette program, istedet for stiff-legged?

Link to comment
Share on other sites

Ja da det vil endda vaere at foretraekke :wink:

Super, synes stifflegged er så nederen :tongue:

Men apropos det med at træne det samme to gange i et to dages split - nu hvor jeg træner dødløft den ene dag, og shoulder press den anden - vil der ikke også være et problem med at musklerne ikke kan nå at gro der? Synes i hvert fald at jeg var godt øm i skuldrene i forhold til normalt, da jeg kørte dødløft i mandags.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share