Hjælp til maven!


Eagle
 Share

Recommended Posts

Hej MOL!

Jeg er en dreng på 14 år som soger lidt hjælp til nogle maveøvelser.

Jeg har lavet en aftale med mine venner om, at starte i fittness-venter når vi er 15, men desværrebliver jeg først det i februar!

Derfor ville jeg høre nogle der ved mere end jeg gør om muskler og træning. Det jeg leder efter er generelt bare maveøvelser, men især til de skrå og de nedre muskler.

I øjeblikket laver jeg to forskellige. Den ene er den hvor man har hovedet under en ribbe/en seng, og holder fast med armene, og så løfter man benene så højt op som muligt, og ned til ~5-10 cm over jorden. Det gentages en del gange.

Den anden er lidt svær at beskrive, men kan dog prøve at gøre det i en tegning (haha)..

......................................................

___________..................................

..................|..................................

..................|..................................

..................|.................................

..................|_________________0 <--- lille hoved, men håber i kan se det. Så løfer man sig op til sine knæ. Den træner især de øvre..

Nå, men det jeg så leder efter er mest til de nedre og til de skrå, men bliver da også glad hvis i foreslår øvelser til resten af maven. Det skal kunne udføres i hjemmet. Har dog en ribbe, nogle gode håndvægte med en hel del vægtskiver.

Jeg har selv ledt lidt men der er ikke ret meget jeg forstår fordi det ikke er oversat fra træningssprog til dansk :P hehe..

Nå, men på forhånd tusind tak!

Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/ !!

Fandt jeg derinde! Er jo perfekt! =)

Men har lige nogle få spørgsmål, hehe..

1) Kan du fleste øvelser laves på et gulvtæppe? =)

2) Den frøste øvelser under "bryst", altså brystpres, Kan den laves liggende på ryggen på et gulvtæppe? Hvis ja, skal ens ben så være helt lige langs gulvet, eller bøjede?

Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/ !!

Fandt jeg derinde! Er jo perfekt! =)

Men har lige nogle få spørgsmål, hehe..

1) Kan du fleste øvelser laves på et gulvtæppe? =)

2) Den frøste øvelser under "bryst", altså brystpres, Kan den laves liggende på ryggen på et gulvtæppe? Hvis ja, skal ens ben så være helt lige langs gulvet, eller bøjede?

Du vil sandsynligvis ikke kunne få armene langt nok ned - og vil derfor ende med et floorpress i stdet...

Invister i en bænk.!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share