Eksplosive muskler


Fuglen
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg træner kampsport og ønsker at øge min eksplosive styrke.

Er der nogen der har nogle gode øvelser når det er målrettet kampsport?

Jeg har styrketrænet de sidste par år, og det har været normal full body styrketræning et par gange om ugen.

Jeg har læst lidt om eksplosiv styrketræning, og kan forstå at min vægt sandsynligvis ikke bliver forøget, da musklerne ikke vokser.

Spørgsmålet er så om eksplosiv styrketræning vil forøge eller forringe min funktionelle styrke?

(Og har de to tig overhovedet noget med hinanden at gøre?)

Jeg håber der er nogen der ved noget om det.

Venlig hilsen

Fuglen

Link to comment
Share on other sites

Hvis dit mål er at blive mere eksplosiv har din "funktionelle" styrke noget at gøre med din eksplosive styrke. Så derfor er svaret egentlig at eksplosiv træning forøger din funktionelle styrke efter min mening. Eksplosiv træning kræver heller ikke så lang tids restitution som tung træning.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

træn dine øvelser til kampsportstræningen - eksplosivt.

Træn mange teknikker - hver for sig(altså ikke som serier- primært, dog skal de også trænes sammenhængende sekundært).

træn eksempels 10 spark/slag, hvor du ligger vægt på 100% acceleration fra starten. og hold 1 min. pause(makkerens tur evt.) og gentag så turen igen. 4-? ture med hver teknik!

få gange om ugen kan der også trænes med elastikker som modstand, men min erfaring er, at disse ikke skal være særligt hårde!

nogle teknikker kan man endda træne, i flere opdelte øvelser, som til slut sættes sammen til 1 bevægelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share