Ligevægtsindtag


Nick_BB
 Share

Recommended Posts

Tak.

Jeg kender begge de beregnere, som du venligst har linket til, men er de ikke for upræcise?

Og der er åbenbart kun én måde at finde mit ligevægtsindtag på, og det er den metode, som du selv nævner i den tråd, som du har linket til...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak.

Jeg kender begge de beregnere, som du venligst har linket til, men er de ikke for upræcise?

Og der er åbenbart kun én måde at finde mit ligevægtsindtag på, og det er den metode, som du selv nævner i den tråd, som du har linket til...

:smile:

Det korte af det lange er at du kan kun finde dit præcise ligevægtsindtag, hvis din ind- og udåndingsluft er overvåget døgnets 24 timer.

Der vil altid være noget usikkerhed på dine daglige gøremåls energikrav, hvordan kostens sammensætning påvirker din forbrænding og en usikkerhed på vejningen bl.a. pga væskebalance som beskrevet i linket

Link to comment
Share on other sites

Det korte af det lange er at du kan kun finde dit præcise ligevægtsindtag, hvis din ind- og udåndingsluft er overvåget døgnets 24 timer.

Der vil altid være noget usikkerhed på dine daglige gøremåls energikrav, hvordan kostens sammensætning påvirker din forbrænding og en usikkerhed på vejningen bl.a. pga væskebalance som beskrevet i linket

Okay, det lyder til at være en omfattende proces...

Så er det nemmeste i dette tilfælde vel at "føle"(eller rettere sagt: spise) sig frem..?

Og tak for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det korte af det lange er at du kan kun finde dit præcise ligevægtsindtag, hvis din ind- og udåndingsluft er overvåget døgnets 24 timer.

Der vil altid være noget usikkerhed på dine daglige gøremåls energikrav, hvordan kostens sammensætning påvirker din forbrænding og en usikkerhed på vejningen bl.a. pga væskebalance som beskrevet i linket

Og så er det jo kun ligevægtsindtaget for den aktuelle dag man har fundet. Der er dog flere andre metoder til at måle det totale energiforbrug, bl.a. radioaktivt vand, men der er ingen præcise og simple metoder.

Link to comment
Share on other sites

18O og 2H er altså ikke RADIOAKTIVE isotoper. Det er blot markører, fordi de almindeligste isotoper af O, oxygen, er 16O og af H, hydrogen 1H. 18O og 2H er altså lidt tungere ende de sædvanlige isotoper

Man kan ikke måle dem i en geigertæller eller scintillationstæller, men skal bruge et massespektrometer, der kan måle forskellene i masse mellem de sædvanlige isotoper 16O og 1H og 18O og 2H isotoperne.

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share