Tidselbak vol. 1


Tidselbak
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'er

Jeg er ikke helt ny herinde, men har efterhånden ikke brugt MOL i laaaang tid, så nu skulle det være igen.

Og nu hvor jeg vil være aktiv på MOL igen tænkte jeg at det var på tide at starte en Logbog.

Jeg har trænet i 5-6 år alt i alt, men startede i en alder af 15 år, og de første par træningsår var ikke de mest seriøse, pga. manglende viden og erfaring, men det var et par meget eksperimenterende år hvor jeg fik prøvet en masse forskellige træningsmetoder af. Men med tiden har jeg fået en del mere erfaring og blevet mere bevidst om alle aspekter ved træning og nu er jeg efterhånden ved at være nået der til hvor jeg mere eller mindre ved hvad der fungere bedst for mig.

Men min træningsform er primært bodybuilding/fitness.... eller hva man nu vil kalde det, derudover løber jeg eller cykler alt afhængig af temperament og humør. Har været ved at overveje at inddrage svømning, men det er kun blevet ved tanken indtil videre.

Mig Selv

Navn : Daniel Tidselbak

Alder : 21 år (Født 1987)

Højde : 173-174 cm

Vægt : 73 kg.

Fedt % har jeg sesværre ikke fået mål i et godt stykke tid og tør ikke rigtig gætte på hvor den ligger.

Målsætning

Min målsætning lige nu er at opnå et atletisk look, med en forholdsvis lav fedt%. Derudover har jeg planer om at udse mig et løb som jeg vil gennemfører men hvilket ved jeg ikke endnu, men løbet skal snart udvælges så der kan komme en deadline på :)

Nå men imorgen bliver denne nye Log skudt rigtigt igang med ugens første træning.

- Daniel

Edited by Tidselbak
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 29. sep.

Morgentræning kl 06:30

Fik trænet en let omgang bryst og mave, det blev desværre ikke til så meget da jeg startede i nyt center, så indmeldelsen tog lige lidt længere tid en forventet, så der blev lidt tidspres :(

Workout: Bryst & Mave

Bryst

Incline Benchpress:

2x15 (Warm-up)

3x10

DB Benchpress:

4x10

Cable crossover:

3x10

DB Flyes:

3x12 - 1x10

Dips:

4x15

Mave

Crunch:

3x15

Side crunch:

3x15 (til hver side)

Leg raises:

3x15

Overall en fornuftig men stille og rolig morgentræning :)

Vil snart få taget nogle målinger og muligvis nogle billeder så der er mulighed for at følge processen :)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 30. sep.

Aftentræning kl. 20:00

Idag stod den på ryg & arme, det blev til en rigtig god træning, dog kan jeg se at et fokus område i den kommende tid bliver biceps, da de virkelig mangler noget størrelse i forhold til skulder og triceps.

Workout: Ryg, biceps & triceps

Ryg

Pull down:

1x15 (Warm-up)

4x10

Bend over BB rows:

1x12

2x10

1x8

One arm cable rows:

3x10

Straight arm pull down:

4x12

Biceps

DB Curls:

3x10

Cable Curls:

3x10

21's:

3x21

Triceps

Rope triceps extension:

1x12

3x10

Pushdowns:

3x10

Kickbacks:

3x12

En rigtig god træning, men dog vil jeg næste gang vil jeg igang med dødløft igen, så det kommer lige øverst på listen næsten gang den står på ryg :)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 1. oktober

Morgentræning kl. 06:15

Endnu en dag med en tidlig morgentræning, dog var der et lille minus... jeg havde fået lidt for lidt søvn og det gjorde desværre at energi niveauet ikke var helt i top :(

Men på trods af det så var det nu en ganske god træning og en fantastisk start på dagen.

Workout: Ben & skulder

Ben

Squat (kørt i smith stativ):

1x15

3x10

Leg extension:

3x12

Lunges:

3x12

Standing calf raises DB:

3x12

Skulder

Seated DB Shoulder press:

1x12

2x10

1x8

side laterals:

7x10 (30 sek. pause)

Front raises:

3x10

Rear delt laterals:

4x10

En ganske god træning men som sagt var energi niveauet lidt for lavt :)

I aften står den på 45 minuters løb, ikke noget voldsomt, bare stille og roligt...

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til :smile:

Er der nogen grund til at du ikke skriver hvor meget vægt du tager i de forskellige øvelser? Det er da ikke en helt uvæsentlig ting!

Pinligt! :blush: det er sgu en begynder fejl...! Det vil da blive ændret på fra imorgen af... ellers tak for velkomsten :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 2. oktober

Morgentræning kl. 8:00

Idag var der lige tid til at sove lidt længere så der var masser af energi til dagens træning :)

Vi desværre ikke løbet igår, men det blev til en god cykeltur istedet for :)

Workout: Bryst og mave

Bryst

Bænkpres

1x15 @ 50 kg (warm up)

1x10 @ 70 kg

2x8 @ 80 kg

1x6 @ 85 kg

DB Flyes

1x12 @ 14 kg

3x10 @ 18 kg

Incline DB press

1x10 @ 24 kg

3x8 @ 28 kg

Cable crossover

3x10 @ 12,5 (kg ?)

Dips

3x12 @ Kropsvægt

1x19 @ kropsvægt (ville lige prøve og tage det sidste sæt til failure)

Pullover

3x12 @ 26 kg

Mave

Crunch

3x15

Side crunch

3x12 til hver side

Leg raises

3x15

Generelt en rimelig fornuftig træne, og bryst delen kørte rigtig godt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share