Træningspause i HST


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hej Alle!

Jeg har en træningskammerat, og vi træner HST sammen... men desværre er han næsten en hel cyklus bagud... og eftersom han skal have hjælp med de excentriske øvelser i sin sidste cyklus (hvor jeg jo så har træningspause) giver ham et problem.

Jeg vil så høre om jeg, når jeg er i min 9 dages træningspause, må assistere ham i sine øvelser. Eller om det vil ødelægge konceptet i træningspausen. Gør det det?

Hvorfor er der egentligt den træningspause? Hvad gør den godt for?

På forhånd tak!

Mvh Ethan Hunt

tillægsspørgsmål: Må jeg lave lidt Cardio træning i træningspausen (ved godt det lyder dumt om jeg spørger om jeg må træne i trænigspausen, men går ud fra at der menes nul pumpning der menes)

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

pausen gør godt for at din krop bliver gjort i dårligere form. Efter pausen har du højst sandsynligt mistet en del af den workload du havde før. Når du så går igang med at træne igen vil dine muskler få ekstra stimuli til at vokse da de lige har nået at vende sig til ikke at lave noget.

Om du kan assistere din kammerat kommer nok mest an på hvor hårdt og hvor meget du skal løfte, jeg ved ikke helt hvor tungt det er at assistere en i den negative del af hst, men hvis du næsten ikke løfter noget skulle der ikke være noget problem.

Jeg tror ikke cardio er et problem, men vendt lige hør om der ikke er nogen af de andre der kommer med et svar på cardioen

Link to comment
Share on other sites

Ramius har ret, man holder ded er 9-15 dages Strategic Deconditioning - som det jo så smart hedder - for at (tadaaa) dekonditionere kroppen så den kan reagere på submaximal stimulus.

Det bliver anbefalet ikke at lave noget cardio i SD fasen, da man kan risikere at tabe lidt ekstra muskelmasse på det, men jeg kan ikke se at der skulle være noget problem i at hjælpe med i den negative fase, så meget arbejde skal du jo trods alt heller ikke lave.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share