Same story as usual


kskibby
 Share

Recommended Posts

I dag skal være den nye dag i resten af mit liv, det nye kapitel i bogen om mit liv og alle de andre klicheer som der er blevet skrevet om vættab og kostomlægninger før jeg.

Jeg har prøvet mange forskellige ting og sager, læst Lene Hansson bøger blandt andre og jeg har efterhånden en temmelig bred viden om sund kost og sunde motionsvaner dette selvfølgeligt også grundet min idrætslæreruddannelse.

Jeg føler mig egentlig ikke direkte fed og det er oså det som de fleste folk mener, men der er stadigvæk noget inden i mig der fortæller mig at jeg ikke er tilfreds med min krops udseende.

Jeg har altid dyrket meget motion, spillet fodbold, håndbold, badminton, tennis, styrketrænet, løbet osv. Desværre har jeg en alt for sød tand, og denne tand gør, at jeg, trods en stor muskelmasse, er tyk. Udover den søde tand holder jeg meget af at gå i byen og de kalorier jeg får fra den massive alkoholiske tur er selvfølgelig også med til at give mig mit flæskede kødbadering om livet.

Jeg er 24 år.

Er 188 cm høj.

Vejer 104 kg.

Mit første mål er at få tabt mig, så jeg kommer under den magiske grænse ved 100 kg. og dernæst vil jeg så arbejde mig ned efter min idealvægt på 88 kg.

Jeg giver ikke ret meget for slankeøglen Lene Hanssons teorier om at man ik må blande eks. brød og kød, så i løbet af min proces mod et sundere liv vil jeg selv afprøve hvad der virker for mig, så det er et liv, som jeg kan fortsætte med også efter kostomlægningen ekstreme periode.

I dag er dagen jeg starter med at skrive herinde, nogle dage vil jeg sikkert ikke få skrevet herinde, mens jeg andre dage vil skrive min vægt og om min hverdag fyldt med fristelserne jeg skal udstå.

Jeg håber at andre kan bruge mine erfaringer og folk er naturligvis mere end velkomne til at knytte en kommentar eller stille et spørgsmål som jeg skal forsøge at svare på efter bedste evne.

kskibby

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL. Held og lykke med projektet. :smile:

Hvad har du af har en konkrete planer? Har du lavet en kostplan? Og hvad slags motion har du tænkt dig at lave?

Hej og tak skal du have. Sgu dejligt at man alerede bliver budt velkommen :smile:

Jamen jeg har en idé og den lyder sådan her.

Når jeg har undervist på den skole jeg arbejder så cykler jeg hver dag forbi træningscentret og der skal jeg ind mindst 5 gange i ugen. ikke altid for at styketræne, men også nogle dage for "blot" at motionere og få pulsen godt i vejret.

Min kostplan er bygget op omkring en basiskost og en dag kunne se sådan her ud.

Morgenmad: 2 dl havregryn + 2 dl skummetmælk og en tsk sukker og en halv liter vand.

2 mellemmåltider hver dag: Disse kan bestå af frugt, mandler eller en proteindrik og så naturligvis vand.

Frokost: 2 skiver rugbrød med fedtfatittigt pålæg og grøntsager til og vand :smile:

Aftensmad: Eks kylling eller fisk med grønt og muligvis en bagt kartoffel hvis jeg har været god til at træne.

Hvordan synes du / I det lyder?

Og

Jeg har ingen erfaring med proeindrik, men har set at Nutrilab er rimelig billigt, er det godt og hvis ikke, hvad skal jeg så købe hvis jeg vil styrke mine muskler og samtidig ikke tage på???

kskibby

Link to comment
Share on other sites

Din plan ser jo ganske fornuftig og seriøs ud. Hvis du kan holde disciplinen, så skal det nok give afkast. :smile:

Angående proteinpulver, så er det min erfaring, at du bare selv skal prøve dig frem. De fleste almindelige motionister vælger som regel efter hvad der smager bedst. Jo renere det er, og jo højere procentandel der er ren protein, jo bedre. Men igen, det er kun et tilskud. Får du havregryn og mælk hver dag, samt noget magert kød til frokost og aftensmad, så er man jo næsten dækket ind via den naturlige kost. Jeg selv bruger kun proteinpulver når jeg har trænet. Så shaker jeg pulver og mælk sammen umiddelbart efter træning, således kroppen får nogle hurtige kulhydrater og noget protein med det samme. Resten af mit proteinindtag får jeg gennem kosten.

Det er forbudt at reklamere for specifikke kosttilskudsprodukter herinde, men der er både banner-reklamer osv. herinde hvor du kan klikke dig ind hos nogle forhandlere der sælger proteinpulver. Det vigtigste er dog klart at du holder en god selvjustits med fødeindtaget og sørger for, at træningsfrekvensen forbliver konstant fremover. Så skal resultaterne nok komme, også selvom du ikke bruger proteinpulver som tilskud.

Link to comment
Share on other sites

Svar:

Super duper, ja der er jo ligeså mange meninger om proteintilskud herinde som der er produkter. Men jeg tror nu jeg vil købe et par kilo og se om det er noget for mig.

Ja det er i hvert fald min mening at få det ændret nu så jeg kan få smidt de ekstra kilo på sidebenene, så nu knokler jeg løs pg håber og tror på det bedste.

Tak for svaret champ

kskibby

Link to comment
Share on other sites

Jamen så fik jeg startet på min kostomlægning og i går gik faktisk overraskende godt.

Jeg fik mine havregryn, mine grøntsager, mit vand osv.

Det eneste problem jeg havde i går var at je ikke fik trænet, men det havde jeg nu egentlig heller ikke regnet med, jeg har haft min næse brækket i et stykke tid og i går fik jeg så de sidste bandager af og jeg giver så lige mit fjæs indtil i morgen til at komme sig helt.

For en god ordens slyld skal det siges at jeg ikke brækkede den ved et slagsmål, men ved at blive sparket i hovedet i en fodboldkamp for et par måneder siden.

Men i morgen står den på triceps, bryst og ryg (mave, lænd og kondition) tager jeg hver gang.

Mvh

kskibby

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share