El Thorpedo's Training Log


El Thorpedo
 Share

Recommended Posts

Søndagens tur i kirke bød på Open Gym og det betød som altid en god gang blandet gøjlertræning. Har stadig lidt bøvl med knæet så kunne desværre ikke løfte tungt i dag.

Endte med at køre One Arm BB Snatch. Varmede op med 30kg kørte så følgende:

6 * 6 @ 35kg (3 med hver arm)

De kørte som smurt og skal helt sikkert have en masse mere vægt på når mit knæ opfører sig ordenligt igen. Har en gammel PR med højre arm på 50kg som skal forbedres!!!

Kørte derefter lidt blandet mave med samme stang:

1 * 12 Windshield Wipers

3 * 12 Serratus Crunches with vertical legs

1 * TGU

Vi havde besøg af Colaze og hans ven fra Aalborg og deres leg i ringene inspirerede mig til at forsøge mig med nogle Muscle Ups. Endte med at lave 4 i træk som er ny PR med en enkelt:superman: Så mangler der bare 6 for at nå målet om de 10 :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hygge med en omgang open gym idag, og lige få sat ansigt på endnu en CF'er :4thumbup:...

I lige måde... Hatten af til jer begge, I er sgu hardcore! Godt på vej til at blive crossfit-maskiner!!! Håber du nød kurset og de beskidte 50 :4thumbup:

Her er resultaterne fra dagens fornøjelige tur i The Church og Pain - Come and Witness da Fitness!!!

Inden WOD'en blev vi varmet igennem af Klaus, der ordinerende følgende:

Shoulder rolls

Hip cirkles

Knee cirkles

Shoulder dislocates

Derefter en masse OH Squat teknik med kosteskaftet. Derefter blev øvelserne gentaget med BB og efter et par atomics og nogle pull ups var vi godt varme.

WOD'en stod på følgende:

3 runder af:

20 Strikt Pull Ups

15 Over Head Squat @ 40kg

30 Atomic Situps

Gennemført RX'ed på 14.04.

Var udmærket tilfreds med tiden da jeg synes jeg fik presset mig selv nogenlunde. Startede med 10 PUs og synes pludseligt der var langt til 20. Endte med at køre doubles og singles med forskellige greb (som Klaus havde foreslået). Men mit overhåndsgreb er helt ad H til når jeg ikke må kippe :nonono: I 2. og 3. runde blev PUs delt op i adskillige sæt og nogle af dem var desværre ikke 100% kip-frie :innocent: OHS gik fint og vægten var ikke noget problem. Fik alle 15 i et sæt i både 1. og 2. runde, men måtte dele den i 3 sæt i sidste runde. Atomics gik også ok, selv om de ikke var specielt pæne. Trænede en ordenligt røvfuld mave i går efter træning så de blev ret hårde i 2. og 3. runde... Alt i alt en super fed WOD som jeg var udmærket tilfreds med.

Link to comment
Share on other sites

Shit, pis, øv, lort, damn :mad: - mit knæ er begyndt at skabe sig igen. Venstre knæ hævede lidt op efter træningen i går, men havde ondt i det om aften for første gang i lang tid. I dag har det fortsat været hævet og gør ondt hvis jeg squatter i bund. Men på trods af denne irreterende skavank skulle der jo trænes alligevel i dag. Må tage den med ro i et stykke tid og nøjes med at lave benøvelser med et begrænset ROM, der ikke gør ondt.

Dagens WOD var:

21 - 18 - 15 - 12 - 9 - 6 - 3

Sumo Deadlift High Pulls @ 35kg

Push Jerk @ 35kg

På grund af knæet blev jeg enig med Erik om at køre Pull Ups og Push Press i stedet for.

Gennemført på 14.54!

En fed WOD, men 84 reps er sgu mange!!! Så må vi bare vente og se hvad nougat-knæet siger i morgen. Det er i hvert fald godt hævet for tiden...

Link to comment
Share on other sites

Efter dagens tur i The Church og Pain burde den med rette også kaldes The Church og Nausea!

Opvarmning:

2 * Samson strech @ 20 sec.

TGU teknik

2 * 1+1 TGU @ 16kg

1 * 1+1 TGU @ 24kg

1 * 1+1 TGU @ 32kg

2 * KB Swing'n'jumps @ 16kg

2 * One Arm Overhead Lunges

8 * Pistols (kun med højre pga. knæ)

2 * 1 Weighted Pistols @ 12kg (med højre)

Weighted Push Ups:

1 * 1 @ 15kg

1 * 1 @ 25kg

1 * 1 @ 35kg

1 * 1 @ 45kg

1 * 1 @ 60kg

1 * 1 @ 65kg

Fed warm up, der involverede en del styrkepræget øvelser:pumpin: Kunne desværre ikke give fuld gas da mit venstre knæ driller, men TGU, pistols og weighted push ups er for fede! Ville gerne have fundet mit max i weighted push ups, men tiden var desværre ikke til det. Kan være jeg skal prøve i morgen!

Dagens WOD hed "Michael" og bestod af følgende:

3 runder af:

800m løb

50 Sit-ups

50 Back Extensions

Gennemført i 18.04!

Pga. af knæet hoppede jeg på C2ern i stedet for og roede 800m ad nauseam alle tre runder. Fed WOD hvor jeg virkelig blev presset - så kan jeg lære at være i god form!

Edited by El Thorpedo
Link to comment
Share on other sites

Tog til AA aka. Nordens Paris i torsdag og nåede ikke lige at logge træningen...

30. Oktober:

Kan ikke huske hvad opvarmningen var, men WOD'en var følgende:

21, 15, 9

L-pullups

Handstand Pushups

Kan ikke huske tiden, men tror det var lige over 11min. Jeg er ikke i stand til at holde mit L-sit og det betød at mine L-PUs ikke blev særlig kønne. Alt for meget sving med benene og kunne slet ikke holde dem i L-sit i mere end et par reps ad gangen. Skal virkeligt have arbejdet på L-sit i ringene, baren og siddende. HSPUs blev lavet med to sammenrullede måtter under og kørte meget godt. Ville gerne have lavet supported HSPUs med elastik, så jeg kunne køre med fuld ROM, men der var trængsel ved baren. Pressede ikke mig selv nok i HSPUs og det var egentligt ret åndssvagt. Kunne ligeså godt at forsøgt at presse mig selv til at køre hele vejen ned langsomt i den excentriske fase.

Ville gerne have sat PR i Weighted Push Ups, men var for træt ovenpå WODen til at slå de 65kg som blev tangeret.

1. November

Var i AA til 5 års gym-reunion og ovenpå en fantastisk aften og bytur skulle der trænes lidt i min gamle højtelskede atletikklub. Havde danset lidt for meget på mit dårlige knæ så turde ikke lave dødløft som jeg ellers havde drømt om at finde 5 rep mx i. I stedet tævede jeg to af drengerne rundt i en CF-WOD inden jeg selv gik i gang.

Her er lidt af det jeg lavede:

20 Pull Ups

5 Rep Max i Bænk:

5 * 70

5 * 80

5 * 85

5 * 90

5 * 95

3 * 100

1 * 105

Bænk føltes meget solidt og jeg havde en rigtig god fornemmelse. Har ikke kørt bænk i en menneskealder og det var en fantastisk fornemmelse. 90 kørte nemt og var først presset på 95.

Derefter en Tabata i bænk med stangen. Efter de første tre runder brændte min patter og forreste skulder. Tabata er en rigitg mean bitch!

Og så lidt til gunz:

4 * 20 BB Biceps Curls @ 40kg

3 * 20 Over Head Triceps Press @ 15kg

1 * 20 Over Head Triceps Press @ 20kg

Det var hårdt, men skulle have kørt med mere vægt i triceps press...

Købte i øvrigt en fedttang lørdag og målte min fedt% til 17% med den firepunktsmåling, der anbefales her på MOL. Det er over 3% point under det min elektroniske vægt siger derhjemme (20,4%) og Atletikklubbens, der målte 18,6%. Min kropsvægt er nede omkring 91kg så det går i den rigtige retning selvom jeg stadig ligger langt igen.

Her er lige et billede taget i klubbens flatterende lys:

post-12625-1225707608_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ren nougat
hehe - overvejer at ændre brugernavn til El Nougat Thorpedo, men det lyder sgu en anelse suspekt!!!

Kom endeligt tilbage til min højtelskede kirke til en fantastisk WOD.

Opvarmningen bestod af en del sjip, OH squat med kosteskaft samt KB-sjov. Dejligt med andet end den til tider lidt kedeligt default CF warmup og jeg var steamin' da vi skulle i krig med WOD'en:

Dagens ret:

10, 9, 8 , 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 Hand Stand Push Ups

20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 KB Swings @ 24kg

Gennemført på 9,55 :superman:

Startede med at køre elastik-assisted HSPU, men det gik der kage i midt i anden runde. Ærgerligt da jeg gerne ville lave dem med fuld ROM, men lavede de resterende sæt med en sandsæk under. Dvs. at det alligevel var med en væsentlig større ROM end jeg har normalt (med to sammenrullede måtter under kopf). Til min store overraskelse kørte KSPUs rigtig godt og jeg tog alle 7 i et sæt og følte mig stærk! KB Swings var hård, men blev klaret uden pauser! Alt i alt var jeg rigtig godt tilfreds med tiden og fik også presset mig selv hvilket jeg bestemt ikke altid er god til. Og dejligt at få oprejsning mht. HSPU efter torsdagens horrible indsats.

Efter WOD'en besluttede jeg mig for at prøve en rigtig HSPU med fuld ROM og det lykkedes!!! Kørte først en single og derefter en double med bred håndstand og sluttede af med at lave en single med smal håndstand!!! Fantastisk fed fornemmelse :4thumbup:

Derudover et par MU singler fra lave ringe med fokus på kip, 14 Pull Ups med fokus på kip, L-sit * 20 sek i bar, 2 * 30 sek static hold i ringene og 20 sek. L-sit i ringene!

Fantastisk dejlig tur i kirken! Og lækkert med PR på mine 2 HSPUs :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fedt med alle de HSPU, sørens jeg ikke kunne være der i dag :dry: Kan godt forestille mig der blev skaleret temmelig kraftigt i den øvelse for de fleste hehe.

Læser jeg rigtig at du ikke har prøvet ugens challenge? Det er bare ikke godt nok, især ikke fordi det var mig der fandt på den i mandags :tongue: (Dips ftw!)

Link to comment
Share on other sites

Fedt med alle de HSPU, sørens jeg ikke kunne være der i dag :dry: Kan godt forestille mig der blev skaleret temmelig kraftigt i den øvelse for de fleste hehe.

Læser jeg rigtig at du ikke har prøvet ugens challenge? Det er bare ikke godt nok, især ikke fordi det var mig der fandt på den i mandags :tongue: (Dips ftw!)

Ja, det var alt for lækkert med HSPUs! Og fantastisk at det endeligt lykkedes med de rigtige sataner! Har endnu ikke lavet ugens challenge, men jeg er klar i dag! Hvad kom du op på?
Link to comment
Share on other sites

Fred aka Le Chef stod for dagens ret: en Pull Up Ladder!

Inden WOD'en var der en lille forret i form af OH Squat med kosteskaft. Derefter stod den på en pissehård opvarmning med bl.a. Tabata jump splits og OH squats med vægtskive osv. Var godt og grundigt varm til WOD'en!!!

Hovedretten var som sagt en Pull Up Ladder. Dvs. at man tager 1 PU 1. min., 2 på 2. min.-> indtil man ikke kan nå alle repsene på minuttet.

Gennemførte 15 min. og 5 PUs i det 16. min. Alt i alt 125 PUs på 16 min. :w00t:

Til dessert snuppede jeg Ugens Challenge: Max Weighted Dip - det blev til 40kg hvilket er relativt sølle, men er bestemt ikke nogen champ til dips...

Link to comment
Share on other sites

Endeligt tilbage i kirken efter en meget lang og hård weekend. Var ikke i ligefrem i stødet inden træning, men det gik ok.

Opvarmningen var en klassisk default CF Warm Up:

3 runder af:

10 Push Ups

10 Ryg

10 Skin The Cat

10 Dips

10 OHS

Samson Stretch

Gik nogenlunde, men var ikke helt oppe og ringe. Bagefter var der lidt hygge til mavsen.

2 * Alm. Bro, Side, Side @ 1min.

Havde ikke energi til at holde mig oppe hele vejen, men det holdt hårdt.

Og så til dagens WOD:

50 Thrusters @ 20kg

50 Pull Ups

25 Thrusters

25 Pull Ups

10 Thrusters

10 Pull Ups

Erstattede thrusters med KB Swings med 24'ern da der manglede stænger og mit knæ stadig skal behandles varsomt. Gennemført på 15.03...

Swings gik udmærket. Lavede to sæt af 25 til at starte med, men det betød at PUs blev bidt over i mange stykker. Dejligt at komme i gang igen og glæder mig til at give den fuld gas til næste WOD.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en fantastisk tur i kirken!!! Havde hørt en lille fugl synge om WOD'ens indhold og jeg var max tændt på at give gas på forhånd!

Inden WOD'en var der en klassisk CF-opvarmning med valgfri reps:

2 runder af:

Flå Katten

Knæ'tæ'albuer

L-sidde Optræk

Dyppere

Skub oppere

Kan sgu ikke lige huske hvad det blev til, men et par stykker af hver. Min katteflåning gik rigtig godt og har endeligt fundet ud af at få den til at gå i mavsen! Tricket var at køre benene langsomt op i lodret når man har været hele vejen bagover.

Derefter stod den på en masse teknisk træning da vi skulle lave Hang Squat Cleans i WOD'en. Hele løftet blev gennemgået fra start til slut og gudskelov for det. Det er en meget teknisk krævende øvelser og for nybegyndere er der mange ting, der skal koordineres! Mine cleans gik ok og da jeg aldrig har kørt Squat Cleans (kun power cleans) fik jeg Jesper aka. Falkeye aka. MaxPower til at tjekke teknikken. Det så vist "solidt ud" og så var det jo bare at gå i krig.

Dagens WOD var:

Max runder på 20 min af:

10 Hang Squat Cleans @ 40kg

15 Push Ups

Gennemførte 12 hele runder Efter WOD'en var jeg pave stolt af at have præsteret dagens hidtil bedste resultat - 11 runder. Men glæden varede ikke længe da Rasmus havde lavet næsten 12. Men det gik op for mig at noget var galt med mit tælleri da Jesper også havde lavet 11 og noget. Havde været ca en halv runde foran ham, men mit tælleri koksede åbenbart da jeg løb tør for fingre at tælle på :nonono: Det viste sig dog senere ikke at være så interessant da en anden Jesper havde lavet 13 hele runder :unhappy:

WOD var super fed og jeg formåede at holde et jævnt tempo hele vejen. Fik endog presset mig selv til at gå direkte i gang med PUs og bruge de første 5 som "pause" fra HSC. Kørte 5'ere i begge øvelser stort set hele vejen og det fungerede rigtig godt. Styrken var ikke et problem i HSC, men teknikken var til gengæld ikke altid lige pæn selvom jeg kom godt ned. Endte på tærene en del og glemte at få mine albuer i vandret og mit hook-greb røg også i flere af sættene. I sidste runde fik jeg 10 PUs i træk for så at slutte af med 5 og faldt om på ryggen mens jeg kæmpede for at få vejret igen. Alt i alt en fantastisk fed WOD og jeg var rigtig godt tilfreds med min egen præstation også selvom det ikke var dagens bedste resultat!

Link to comment
Share on other sites

Inden WOD'en var der en klassisk CF-opvarmning med valgfri reps:

2 runder af:

Flå Katten

Knæ'tæ'albuer

L-sidde Optræk

Dyppere

Skub oppere

LOL dine danske oversættelser lyder temmelig perverse, flå katten må være særlig ubehaglig... :w00t:

Anyways, kirken ftw!

Edited by Rytlig
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens tur i kirken bøf på en fantastisk 16min. intensiv træning... A very mean old bitch indeed!

Opvarming stod på et par runder af 5-10 reps med 20kg OHS, Ring Dips og ryg. Derefter et par makkerøvelser. Bl.a. skubbeleg siddende ryg mod ryg og en klap-over-hånden-leg. Hyggeligt og sjovt med lidt alternativt opvarmning.

OG så stod den ellers på Tabata Something Else. Tabata betyder man laver 20 sek. af en øvelse og holder 10 sek. pause * 8. TSE betyder at man laver 4 tabata'er i træk med 4 forkellige øvelser... :devil: Kun det laveste antal reps i en af de 8 runder tæller - så der skal tænkes taktisk!

Dagens WOD: TSE

Push Ups: 12, 12, 12, 12, 12, 10, 8, 8

Pull Ups: 8, 7, 7, 7, 7, 7, 7, 7

Situps: 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12, 12

Squat: 15, 15, 15, 15, 15, 15, 15, 15

I alt: 42!

Super fed WOD! Var godt tilfreds med resultatet, men brændte helt af i Push Ups. Mine pecs var stadig DOMS-plagede efter tirsdagens strabadser, så alt i alt var det sgu et fint resultat.

Link to comment
Share on other sites

Havde aftalt med drengerne at vi skulle indlede weekenden med en omgang hyggetræning. Vi var alle godt ristede og jeg havde håbet på en dejlig blandet WOD så jeg lige kunne få rørt kroppen, få sved på panden og restituere aktivt... Men sådan ville Crossfit-guderne det åbenbart ikke :crazy:

Opvarmningen var en blandet omgang under Freds ledelse. Det betød bl.a. en masse OHS med træpind, mave-øvelser på jorden med strakte ben og en team sprint-challenge. Forinden havde jeg snuppet 2 * 3 Muscle Ups - det kørte sgu meget godt. Blev i hvert fald godt varm inden WOD'en.

Dagens WOD:

75 Over Head Squat 2- på så få sæt som muligt...

Lavede 3 :superman: * 25 og tangerede dermed Kasper som jeg kørte med.

Havde slet ikke regnet med at jeg kunne da jeg var ret DOMS-plaget i mine quads, men det gik bedre og bedre. Første sæt gik nogenlunde, men fik ondt i albuen. Er hypermobil og kan ikke undgå at overstrække, så skal spænde rigtig meget. Anden runde gik lidt bedre end første, men jeg var godt smadret i underarmene efter. Tredje runde gik helt suverænt og jeg havde overskud til at snuppe en ekstra rep. Det havde jeg lokket Kasper til, der sluttede lige før mig. Dum som jeg er skulle jeg selv have taget to ekstra så jeg havde slået ham, men det må blive en anden dag. At tage 75 OHS med 42kg i to eller for den sags skyld et sæt anser jeg for tæt på umenneskeligt - dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var til Open Gym i dag og hygge... Her er lidt af det jeg fik lavet:

Bench Press:

5 * 50, 5 * 80, 5 * 90 og 5 * 95

Muscle Ups:

4, 3, 3, 3, 3, 3 - plus det løse - ca. 20 i alt.

4 runder max strikt Pull Ups og Ring Dips med 9kg vægtvest:

Kan ikke huske hvor mange det blev til da en eller anden slettede det fra tavlen.

Derudover noget gøjl i ringene og lidt teknik på snatch osv. Dejlig træning!

Link to comment
Share on other sites

Havde hviledag i går og glædede mig til at give den gas i kirken. Dagens slavepisker var Kasper og det gjorde han rigtig godt...

Opvarmning a la Kaspers:

Først lidt fælles Air Squat teknik - gik ok, men tvivlede lidt på knæet og overvejede at lave KB Swings i stedet.

Så 2 runder af:

3 * Skin the Cat

5 * Ring Dips

2 * Frog Jumps

2 * Walking Lunges

1 * Squat Walk

30 Sec. Hand Stand

Gik fint... Køret Squat Walk med 10 kg og blev godt varm så besluttede mig for at lave WOD'en som foreskrevet. Har taget en generel beslutning om at jeg træner så længe det ikke gør ondt i mit knæ - og det gjorde det ikke da det først var blevet varmt :smile:

Dagens WOD:

5 runder af:

100 Sjip

50 Air Squats

Gennemført på 8.57! Det gik overraskende godt og jeg formåede at holde et ok tempo. Forhåbentligt et tegn på at det ikke bare er styrken der er fremgang i...

Derefter stod den på lidt fælles mave med Kasper:

1 min. Højre Planke

1 min. Venstre Planke

1 min. Alm. Planke

og så lidt L-sit sjov på paralletter:

½ Tabata - 4 * 20 sec. med 10 sec. pause ml.

Lavede dem med bøjede ben da jeg slet ikke er stærk nok til at holde benene i L...

Blev hængende og lejede lidt i ringene:

2 * 3 Skin the cat

3 * Back Lever

Fik holdt den meget godt i Back Lever, men når jeg kommer tæt på parallel holder jeg ikke meget mere end et par sekunder...

Og så lidt TGU med KB:

Først lidt teknik - skulle vise to andre øvelsen og så prøve selv.

1+1 @ 8kg

1+1 @ 16kg

1+1 @ 24kg

1+1 @ 32kg

1+½ @ 40kg DB

Det gik ok med at få 40kg op med højre hånd selv om den var lidt tung at balancere med. Første gang er vel lig med PR :tongue: Failede derefter to forsøg med venstre. Til sidst lykkedes det mig at komme helt op med venstre hånd, men mistede desværre balancen lige inden jeg fik sat mig :devil: Og man skal vist helt ned og ligge i startposition før den er godkendt... Men den er der næsten! Forsøgte bagefter at tage 16 + 24 KBs med højre hånd, men kan slet ikke holde dem sammen... Det skal nu ellers kunne lade sig gøre! Må til at lave nogle tunge TGUs med BB når de ikke har tungere DBs :cool:

Sluttede af med lidt ryg:

12 * Hyperext.

10 * Hyperext. w/ Ball Throw @ 10kg

Kastede en af vores hjemmelavede medicinbolde til en ven, der kastede den retur. Tror den vejer 10kg...

Endnu en fantastisk dejlig tur i kirken. Knæet skal nok takke mig pænt for de 250 Air Squats i morgen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens tur i kirken startede rigtig skidt og fortsatte sådan gennem WOD'en... Min cykel punkterede på vej til træning og jeg var i forvejen ikke i god tid. Hurtigt ind til en cykelhandler med den og så måtte Mr. Nougat ellers power walke/løbe de sidste par km til kirken :devil: Nåede derned da opvarmningen var ved at være slut og WOD'en var egentligt meget fed - en Helen på hovedet - det må vel hedde en Neleh!? Nåede lige at snuppe 3 HSPUs som opvarmning - en ny PR og tænkte at det nok skulle gå...

Gårsdagens WOD:

3 Runder af:

400m løb

21 Kb Swings @ 24kg

12 HSPUs

Roede i stedet for da mit knæ allerede havde fået rigeligt løb på vej til træning. Og så gik det ellers stærkt ned af bakke. Roning og Swings gik ok i første runde, men kunne ikke engang komme halvt ned mod gulvet i HSPUs... Og så gik det ellers bare helt ad helvede til... Endte med en tid på 15.15 og var ikke just begejstret :crazy:

Konsekvensen må være at holde et par dages pause og får restitueret... Det er sikkert også en god idé når jeg alligevel skal skrive 48 timers eksamensopgave i Int. Studies :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hva' har alt det råberi af Maxpower i søndags drænet dig for energi hr. Thorpedo? Som om der mangler lidt updates :w00t:
Ja, jeg er bange for at der ikke har været meget krudt i Thorpedoen de sidste par dage... Det er prisen for at give den fuld skrue åbenbart! Og havde egentligt skrevet en log, men mit indholdet forsvandt grundet mit ustabile internet :devil: Glæder mig helt vildt til at få noget nyt!

Her er så lidt af den forgange weekends træning:

Lørdag stod den på Open Gym hvor planen var at lege lidt dødsløft, bænkpres og Muscle Ups. De to første var del af min plan om at se om jeg kan lave en uskaleret Linda...

Varmede op med en hel del shoulder dislocates og flere minutters sjipperi. Derefter stod den på dødløft som jeg aldrig før har trænet, men ville gerne finde ud af hvad jeg kunne løfte. Mindes at jeg for 8 år siden har løftet 160kg, men anede ikke hvad jeg kunne løfte. Startede med lav vægt og fik kørt en masse sæt. Min teknik er helt forfærdelig og jeg har bl.a. tendens til at sveje alt for meget bagover. Kørte følgende:

Dødløft:

5 * 80

5 * 100

3 * 130

3 * 140

3 * 150

2 * 160

1 * 170

1 * 180 PR! Her er video-beviset på min forfærdelige krumrygsteknik http://www.youtube.com/watch?v=QKiGDdZwztA

5 * 140

Teknikken efterlod desværre en hel del at være ønsket, men op kom den da... Og med en BW på lige omkring 91kg er det meget tæt på at være en indfrielse af et af mine ellers langsigtede mål. Skal køre Linda med 136,5kg og 55 reps er bare sindssygt mange... Men nu må vi se... Overvejer at lave den juleaften, som min gave til mig selv :w00t:

Efter dødsløfteriet stod den på bænkpres med BW da dette er hvad Linda kræver. Kørte følgende:

7 * 92

7 * 92

7 * 92

7 * 92

5 * 92

5 * 92

38 reps i alt - et godt stykke fra 55 reps :crazy:

Derefter skulle der sættes PR i Muscle Ups. Lavede et par singler og doubles og forsøgte så på fem.

1 * 5 - PR!!!

Endeligt! Er nu halvvejs mod mit mål om de 10! Tror faktisk godt jeg kan lave 6 inden længe...

Til sidst skulle der forsøges med inverted MU. Dvs. man starter med at hænge med hovedet nedad og benene bøjet og alm. greb. Så sparker man benene op og kipper med hoften. Efter en håndfuld dårlige forsøg lykkedes det endeligt. Mestrer nu tre forskellige teknikker!!! Alm. med (ben i lodret), MU med kæmpe kip (krop i vandret) og inverted MU! Så skal der bare leges i ringene...

Søndag tog jeg til WOD kl. 12. Havde spist en kæmpe morgenmad kl. 11, så det var med frygt da jeg begav mig ud på dagens WOD:

5 * 400m med 2min. pause mellem.

Gennemført i 15.28. Var tæt på at hilse på Ulrik flere gange. Det gik ellers udmærket de første 150-200m, men der bliver hurtigt udsolgt i bageriet. Er bange for at der ikke er andet at gøre end at lave noget mere interval løb :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft:

5 * 80

5 * 100

3 * 130

3 * 140

3 * 150

2 * 160

1 * 170

1 * 180 PR! Her er video-beviset på min forfærdelige krumrygsteknik http://www.youtube.com/watch?v=QKiGDdZwztA

5 * 140

Teknikken efterlod desværre en hel del at være ønsket, men op kom den da... Og med en BW på lige omkring 91kg er det meget tæt på at være en indfrielse af et af mine ellers langsigtede mål. Skal køre Linda med 136,5kg og 55 reps er bare sindssygt mange... Men nu må vi se... Overvejer at lave den juleaften, som min gave til mig selv :w00t:

Med den fart stangen havde er der easy til 2x kropsvægt (og også tæt på 2-0-0 :wink:). Teknikken kan vi altid gøre noget ved. :tongue:

Løfter du med låsegreb?

Derefter skulle der sættes PR i Muscle Ups. Lavede et par singler og doubles og forsøgte så på fem.

1 * 5 - PR!!!

Endeligt! Er nu halvvejs mod mit mål om de 10! Tror faktisk godt jeg kan lave 6 inden længe...

Til sidst skulle der forsøges med inverted MU. Dvs. man starter med at hænge med hovedet nedad og benene bøjet og alm. greb. Så sparker man benene op og kipper med hoften. Efter en håndfuld dårlige forsøg lykkedes det endeligt. Mestrer nu tre forskellige teknikker!!! Alm. med (ben i lodret), MU med kæmpe kip (krop i vandret) og inverted MU! Så skal der bare leges i ringene...

"Mestrer" hehe.

Pas nu på ikke at tage munden for fuld. :tease:

Link to comment
Share on other sites

Hehe... Ja, "mester" er nok så meget sagt. Spørgsmålet er hvad der skal til for at kunne claime det... Vel at man altid er i stand til at udføre øvelsen med en given teknik og nu er det kun lykkedes mig at lave en inverted so far... Når jeg kan lave adskillige af dem i træk vil det nok være et mere passende udtryk!

Fedt at høre at du tror der er til lidt mere i dødløftet, det føltes også sådan... Havde jeg tænkt mig om havde jeg smidt 182kg på med det samme, men tror jeg venter til jeg får styr på teknikken med at lave dødløft igen. Og hvis jeg skal løfte tungt og forsøge PR igen vil jeg nok ikke lave nær så mange indledende løft, men det kræver selvfølgeligt også at man ved hvad ens niveau er. Min bagkæde (især lænden) har været helt kvæstet siden :crazy:

Har siddet og stenet over at den samlede tonnage for det dødløft jeg kørte i lørdags var 3530kg og Linda vil blive 55 * 136,5kg = 7507,5kg + Squat Cleans 55 * 68,25 = 3753,75kg og så selvfølgeligt bænk 55 * 91kg = 5005kg. Ved ikke om man overhovedet kan bruge tallene til noget, men det giver da en helt ny respekt for hende Linda!

Link to comment
Share on other sites

Dagens tur i kirken stod i Double Under'nes tegn - og hvilket grimt og forbandet tegn det dog er :devil: Kom tidligt og legede lidt i ringene. Øvede mine inverted MUs og de ser ud til at den sidder nogenlunde. Nu skal jeg så bare til at reppe, men da man ikke holder false grip burde det kunne lade sig gøre... Derudover øvede jeg på at lave double unders uden den store succes

Dagens WOD var:

50 - 40 - 30 - 20 - 10

Double Unders

Sit Ups

Gennemført RX'ed på 19.20 :devil:

Er en kæmpe fucking klovn til DUs :nonono: ... Af uvisse årsager laver jeg et åndssvagt rejehop og spænder i hele kroppen og det er bare nicht optimal! Skal så meget have øvet teknikken for var ved at gå amok over at det ikke kørte bedre! Håber snart min DOMS i læggene fra sødagens løb og lænden forsvinder så jeg kan løfte tungt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share