El Thorpedo's Training Log


El Thorpedo
 Share

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TØS

Haha... Jeg træner skam af lyst og ikke af nød - så hvis benene føles som blød nougat respekterer jeg det og lader andre om at squatte tungt :tongue: Det gjorde Per til gengæld med sine 130kg! Men kan ikke rigtig tage TØS seriøst fra en, der ikke engang kan lave en STRICT MU :wink:

JØSMU = Jesper øver strict muscle up :superman:

Link to comment
Share on other sites

Haha... Jeg træner skam af lyst og ikke af nød - så hvis benene føles som blød nougat respekterer jeg det og lader andre om at squatte tungt :tongue: Det gjorde Per til gengæld med sine 130kg! Men kan ikke rigtig tage TØS seriøst fra en, der ikke engang kan lave en STRICT MU :wink:

JØSMU = Jesper øver strict muscle up :superman:

Jeg troede da altid dine ben føltes som blød nougat? :unsure:

PS: Ja, han gør. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Glemte at tilføje min hjemme mini-WOD i forgårs:

3 runder af:

10 Burpees

15 Atomic Situps

Gennemført i 3.28

Gårsdagens træning bød på en dejlig kombi...

WOD:

3 runder af:

50 Thrusters @ 20kg

30 Pull Ups

Gennemført i 25.et eller andet (med 5 min. pause)

Det var en led satan og jeg tror sgu aldrig jeg bliver gode venner med de thrusters. PUs gik til gengæld fint selv om jeg ikke har lavet dem i lang tid. I anden runde af thrusters begyndte jeg at få ondt i venstre side af lænden og mod slutningen af sættet trak smerten ned i ballen. Jeg blev lidt forskrækket og blev nød til at stoppe da jeg manglede 2 rep. Holdte en pause på ca. 5 min. hvor jeg forsøgte at slappe af og strække ud. Ved ikke hvad det var, men spændingen forsvandt igen lige så langsomt og jeg gjorde WOD'en færdig i et stille og roligt tempo. Ganske ubehageligt, men forhåbentligt ikke noget slemt. I dag er der ikke rigtigt noget at mærke...

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går bød heldigvis på en styrke-WOD og det passede mig fint. Var ikke lige i hopla til en eller anden syg met-con...

Opvarmningen inden var noget blandet gøjl med Coach Fred. Vi kørte nogle air squats og split jumps i hold...

WOD: 5 * 5 Push Press

Warm up:

2 * 10 @ 20kg

5 * 40kg

5 * 50kg

Work set:

5 * 65kg

5 * 70kg

5 * 75kg

5 * 80kg

5 * 85kg PR med 5kg :superman:

Har ikke lavet tung PP siden 24. sept., så det er egentligt ikke vildt imponerende, men dog acceptabelt!

1 * 90kg

Var ved at være ret træt og fik slet ikke spændt godt nok op. Failede på 2. rep...

Fin træning i dag på trods af at jeg ikke var helt oppe og støde!

Link to comment
Share on other sites

Taksa! Men damn hvor er han bare fucking EVIL :devil: At se ham kaste 200kg op over hovedet som var det en vatpind er for lang ude! Har ikke opdateret loggen i en rum tid da min krop er lavet af 93% nougat og 7% porer hvilket betyder at den af og til føles som om den er ved at falde fra hinanden. Men fik i øvrigt trænet i søndags hvor der skulle optages en video til crossfit.dk, der viser hvad det er vi laver i kirken. Havde dette århundredes værste tømmermænd da vi skulle lave de forskellige wods, men glæder mig til at se resultatet når det engang er færdigredigeret. I mellemtiden kan jeg passende gøre reklame for følgende Push Press klip. Jeg figurerer i baggrunden indtil midt i filmen hvor mine 5*80kg (ellers er det 85!?) er filmede...

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg sgu endeligt ordentligt i gang igen og endda med et hæderligt resultat. Tog til morgentræning og forsøgte at holde tempo med de små-psykotiske morgenfriske CF-entusiaster...

Opvarmningen var en lille variation på CF Default warmup og det gik snildt. Var hurtigt færdig, men kunne ikke finde ud af hvad jeg måtte have glemt. Er normalt først færdig med opvarmningen når WODen begynder...

WOD:

3 runder af:

50 Box Jumps

50 Anchored Sit-ups

50 Anchored Back Ext's

Gennemført i 12.11.

Det gik ganske udmærket og var en fantastisk måde at starte dagen på! Mere af det!!!

Link to comment
Share on other sites

Var pænt ristet i læggene efter 150 Box Jumps, så håbede på en wod, der skånede benene i dag. Heldigvis var det netop det, der var på programmet.

Opvarmning:

En forfærdelig omgang blandet...

WOD:

Max Weighted Pull Up

6 * 1

Warm up:

3 * 15kg

Work Set:

1 * 25kg

1 * 30kg

1 * 35kg

1 * 40kg - PR med 5kg

Fail @ 42,5kg

Super set:

16 * 18kg

Det kørte meget godt taget i betragtning at jeg ikke er specielt god til pull ups. Fremgangen er helt okay, men sidst jeg lavede det var i oktober... Det sidste sæt kørte jeg med to vægtveste og kunne således lave kipping PUs. Min PR i kipping PUs er 22, så der er et eller andet helt galt når jeg kan tage 16 med 18kg...

Link to comment
Share on other sites

Tog til endnu en morgentræning i dag, men sov over og nåede akkurat lige derned i tid til at være med til opvarmningen. Ikke just det fedeste at koldstarte mit dovne korpus, men var glad for at jeg fik slæbt migselv derned.

Opvarmningen:

5 min. fri sjip (nåede ca. 1½ min.)

SDLHP teknik med kosteskaft

SDLHP teknik med 25kg

WOD:

5 runder af:

20 SDLHP @ 40kg

10 Ring Dips

Gennemført i 8.44.

Gik nogenlunde, men fik ikke presset mig selv nok i SDLHP. Kørte sæt af 10 til sidst og burde have givet den mere gas. Ring dips var ok, men fik de samme underlige strålende smerter som jeg fik da jeg lavede dem til J.T. Ved ikke om det er en nerve, der kommer i klemme, men det er ret ubehageligt og betyder at jeg nogle gange døer i bunden. Begge øvelser kunne have været udført væsentligt pænere, men var sgu lidt lav på energi desværre. Må bare tage mig sammen i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Den stod på endnu en morgentræning i dag, men har noget til den erkendelse at det nok ikke er på det tidspunkt at jeg leverer mine toppræstationer. For det første kan jeg ikke nå at få noget ordentligt mad indenbords i god tid og for det andet vågner min motorik ikke før kl. 11-12 stykker...

Opvarmning:

Fri sjip og Clean-teknik med stang

WOD:

En klassisk .com chipper:

50 Box Jumps

5 Rope Climbs

50 KB Swings @ 24kg

50 Atomic Situps

50 Squat Cleans @ 25kg

50 Back Ext.

50 Burpees (Yeah Burpees!!! :nonono: )

Gennemført i 20.11!

Damn en nasty mofo! Men DAMN hvor var det fedt... at være færdig :4thumbup: Ville ønske jeg havde presset mig selv noget mere, men når pulsen ryger i vejret og jeg føler det mindste ubehag stiger min selvmedlidenhed med adskillige 1000% og så foretrækker jeg at holde pause og have ondt af mig selv. Pludseligt er der alle mulige grunde til at jeg lige skal have et par ekstra sekunders pause. Men der er kun en vej og det er fremad! Skal bare lave nogle met-cons og fokusere på at overholde nogle korte pauser, som jeg aftaler med mig selv på forhånd...

PS! Fik i øvrigt sat PR i MUs. Lavede 3 styks strix og 3 kipping... Dvs. NY PR - 6 reps i alt!

Edited by El Thorpedo
Link to comment
Share on other sites

Damn en nasty mofo! Men DAMN hvor var det fedt... at være færdig :4thumbup: Ville ønske jeg havde presset mig selv noget mere, men når pulsen ryger i vejret og jeg føler det mindste ubehag stiger min selvmedlidenhed med adskillige 1000% og så foretrækker jeg at holde pause og have ondt af mig selv. Pludseligt er der alle mulige grunde til at jeg lige skal have et par ekstra sekunders pause. Men der er kun en vej og det er fremad! Skal bare lave nogle met-cons og fokusere på at overholde nogle korte pauser, som jeg aftaler med mig selv på forhånd...

Det lyder godt nok bekendt. :laugh:

Vi må gå i træningslejr med vores utilstrækkelige psyke...

Det minder mig om dette lille snip fra en CF-artikel:

This brings us to a few final important points about intensity. Intensity and results are directly proportional, but intensity and comfort are inversely proportional.

Choosing for greater intensity is choosing for more fitness, but, also, greater personal sacrifice in the form of discomfort. Expecting elite fitness from comfortable efforts is naive, while going too fast is dooming. No formula can sort these issues out for you; the intuition of athletes and coaches everywhere has smartly outperformed all formalized approaches.

PS! Fik i øvrigt sat PR i MUs. Lavede 3 styks strix og 3 kipping... Dvs. NY PR - 6 reps i alt!

Impressive :devil:

Nu må du så lytte til Coach Sommer og give dig i kast med sværere MU-varianter og ikke bare lave endeløse rækker af kipping-ditto. :tongue:

http://gymnasticbodies.com/forum/viewtopic...;highlight=#p49

Link to comment
Share on other sites

Takker! Og fedt quote - men konklusionen er vel bare at der kun er en løsning; at blive ved med at prøve at presse sig selv :devil: Det lykkedes mig heldigvis også til dels i dag og selv om det "bare" var et lille skridt i den rigtige retning vil jeg tillade mig at glædes over det!

Opvarmning:

En masse Snatch-teknik

WOD:

Fran:

21 Thrusters @ 42kg

21 Pull Ups

15 Thrusters @ 42kg

15 Pull Ups

9 Thrusters @ 42kg

9 Pull Ups

Gennemført i 5.51!

Har kun lavet den en gang før for lang tid siden og det var på 9.10, så en væsentlig forbedring. Desværre fik jeg ikke klemt mig under 5min., men det skal helt sikkert være målet! Fik til gengæld presset mig selv nogenlunde og det var jeg godt tilfreds med. Nu skal mine pull ups bare laves pænere og mine thrusters uden pause!

Mht. MUs så tror jeg det næste mål (ud over at lave 10stks) skal være at lave kipping med vægtvest og ellers øve i at strække armene helt mellem repsene. Det kan jeg ikke helt prale af endnu!

Link to comment
Share on other sites

Uhh, jeg bliver helt blød om knæene når Franny kommer op som WOD.

Jeg sidder herhjemme i min egen sørgelighed og ærgrer mig over at jeg ikke kunne stå i topform nede i kirken fyre den af sammen med jer andre.

Ud over de forbedringer jeg synes jeg har gjort rent teknisk (i pullups), så skal man bestemt ikke undervurdere effekten af konkurrence-elementet.

Men tak fordi du giver et helt minut i margin til min tid - det er slet ikke nødvendigt. :tease:

Link to comment
Share on other sites

Havde af mystiske årsager problemer med lænden inden træningen. Coach Søren fik forbedret det en del, men den er sgu stadig lidt fucked...

Opvarmning:

En blandet omgang gøjl

WOD:

Shoulder Press 5*5

5 * 50

5 * 60

5 * 65

2 * 70

Mini-WOD:

4 runder af:

10 Walking OH Lunges @ 20kg

5 Burpees

Gennemført i 2.27

Link to comment
Share on other sites

Another day another $$$$... Lænden var stadig lidt fucked i dag, men Ibumetin i morges og før træning hjalp - gracias Jesus por los drogas! Tog til eftermiddagstræning ikke så længe efter jeg havde indtaget en bøtte hytteost, en halv pose valnøder, 1½banan og 4 æg (i form af en bananpandekage)... Det viste sig ikke at være en sindssyg god idé, men hvad gør man ikke for at være social og træne med drengene!?

Opvarmning:

Ledopvarmning fra top til tå

Clean-teknik med pind

Clean-teknik med stang

5 Pull Ups

WOD:

Max runder på 20 min af;

10 Hang Squat Cleans @ 40kg

15 Pull Ups

Gennemførte 7 runder og 3 cleans (det næstbedste resultat på daværende tidspunkt)

Cleans gik fint og var lette nok. Bed dem for det meste midt over, men det var egentligt bare rent dovenskab. Pressede mig selv til at tage alle 10 i sidste sæt og det gik ok. Pull Ups gik bedre end det har gjort i et stykke tid og jeg fik udnyttet min eksplosive hofte ret godt. Det betyder jeg trækker med kroppen i en mere horisontal position hvilket er klart nemmere. Kørte for det meste sæt af 5... Omkring runde 5 begyndte huden at skralde af fingrene og det betød at mine PUs måtte laves noget langsommere. Endte med at holde igen til sidst pga. mine hænder og det er egentligt pisse irreterende at skulle begrænses af den slags bagateller. Har en klar fordel i cleans og den ville jeg gerne have udnyttet til et bedre resultat!

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Ledopvarmning

CF Default Warm-up:

3 runder af:

10 (Ring) Pull Ups

10 Ring Dips

10 Mave

10 Ryg

10 OHS @ 20kg

2*20sek Samsonstræk

WOD:

Squat 5 * 3

Warm-up:

5 * 60kg

5 * 80kg

3 * 100kg

Work set:

3 * 120kg

3 * 130kg

3 * 135kg (PR med 4kg)

1 * 140

Fail @ 150kg

Var ikke helt oppe at ringe i dag og teknikken haltede en del... Skal bare i gang med at lave en masse squat til Open Gym...

Link to comment
Share on other sites

Dagens tur i kirken bød på en fantastisk WOD... Magen til ond kombi skal man lede længe efter...

Opvarmning:

Ledopvarmning

Teknik med pind

Teknik med stang

WOD:

5 runder af:

12 Death Lifts @ 60kg

9 Hang Power Cleans @ 60kg

6 Front Squat @ 60kg

3 Push Jerk @ 60kg

Gennemført Rx'ed i 13.07!

En fantastisk dejlig hård WOD. Kørte første runde uden pause, men så var WOD'ens grusomhed også gået op for mig :devil: Kunne ikke lige overskue endnu 4 runder, men der var ingen vej udenom. Forsøgte efterfølgende med svingende held at køre den lidt strategisk. Det vil sige at knalde 11 DL af så snart jeg var færdig med PJ. Pause. Så lave et Power Clean og 8 HPCs. Pause. Et PC og så de 6 FS og 3 PJ... Det var i hvert fald strategien og den skulle jeg have holdt mig til hele vejen. Fik desværre ikke presset mig selv nok og selvmedlidenheden indtraf tidligt da den bananpandekage jeg spiste til frokost :4mewantfood: HPC'erne er ellers tæt på at være en af mine yndlingsøvelser, men skulle have taget mig sammen til bare at hakke dem igennem i alle runderne. Og så sløser jeg på teknikken og glemmer at strække armene ud i bunden hvilket bare er dumt og utilgiveligt! Det nytter jo ikke noget at kunne hakke dem af sted hvis teknikken halter :dry: Men super fed træning og en WOD jeg gerne vil give mig i kast med igen!

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Ledopvarmning/teknik

Push Up/Air Squat ladder 1-8 with static hold

Hip Jumps/Ring Holds 12-10...4-2-0

En dejlig hård omgang! Er ikke specielt begejstret over for statisk træning, men det var nu ok...

WOD:

5 * 5 Weighted Strict Pull Ups

5 * 15kg

5 * 20kg

3 * 25kg

Og så havde mine stakkels fingre ikke brug for mere afstrafelse :blush:

Fik også lavet et rope climb, men dog med en arm på hvert tov...

Og så sluttede jeg træningen af med at forsøge et forward roll i ringene fra muscle up... Desværre mistede jeg grebet med hovedet nedad og faldt 1,5m ned og landede på nakken/ryggen :nonono: Det kunne have gået grueligt galt og der burde være en madras man kunne smide under ringene! Heldigvis skete der ikke noget, men det er sidste gang jeg laver det stunt!

Link to comment
Share on other sites

Kom endeligt tilbage i kirken efter en travl uge hvor jeg har haltet rundt på min fod... Så glædede mig til at lave lidt. Min fod er desværre stadig ikke helt god, så måtte nøjes med lidt overkrop.

Bench Press:

4 * 10 @ 90kg :superman:

Kørte sindssygt godt. Fik godt styr på teknikken og havde kæmpe overskud - virkeligt dejligt at få banket noget ordentligt bænk af uden at træne det!

Link to comment
Share on other sites

Foden er stadig ikke helt god, men kan ikke undvære træning mere... Men nu må jeg også bare tilpasse øvelserne så jeg kan lave dem. Heldigvis var der heller ikke pecs i WODen for har DOMS from hell efter lørdag. Tyder på at pattøjet trænger til at blive tævet noget oftere!

Warm Up:

Yvonne stod for at slæbe os gennem tre runder zoologisk helvede. Det betød diverse dyregangarter og var djævelsk hårdt :devil:

WOD:

Annie

50-40-30-20-10 af

Double Unders

Anchored Situps

Gennemført i 7.00!

Laved air squats i stedet for DUs da foden ikke var glad for dem under opvarmningen... Kørte stort set uden pauser, men tempoet kunne godt have været højere i begge øvelser.

Bagefter var det heldigvis tid til 3*8-10 hyperext. med 5kg boldkast - super fed øvelse, der rykker godt i bagsiden! Desuden lidt MUs og leg med baren, håndstand og sjip - lækkert at gøjle den lidt!

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Lidt roning, nogle KB-sving og blandet gøjl...

WOD:

25 Muscle Ups på tid!

Gennemført i 5.48 og lavede 30 i 7.28.

Var godt tilfreds med resultatet, selv om det irriterede mig gevaldigt at være 9 sek. langsommere end Jæhger :dry: på de 25... Ved ikke helt om jeg kunne have presset den mere, men det var også første gang jeg lavede så mange reps. Kørte dem som singles, men desværre ikke med lock out... endnu...

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

3 runder af følgende sjov med 24kg KB:

4 TGU

6 Wind Mills

8 OA OHS

10 Swings

Lavede kun 2 runder, men var til gengæld rigelig varm!

WOD:

5 * 5 Front Squat

5 * 90kg

5 * 95kg

5 * 101kg

Kørte ok... Føltes ikke så tungt og 5kg under PR er acceptabelt med domsede ben. Kunne mærke et eller andet i venstre knæ og stoppede.

5 * 80kg back squat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share