Genoptræning med strøm


Skillz
 Share

Recommended Posts

Hejsa.. Kender nogen af jer til de der engang så populære dimser man kunne sætte på sin arm fx. Nogle af dem lignede lidt en sommerfugl, som man så klistre på den muskel mn ønsker at træne, og den sender så noget strøm igennem og trækker musklen sammen. Kunne godt tænke mig at få fat i en. Men ved nogen hvad de heddder? eller hvor form for træning det kan kaldes? Eller hvor man evt kan købe dem? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Effekten er minimal..

Det er i sin tid lavet til syge mennesker, som af en eller anden årsag ikke kunne bevæge deres lemmer. Så hvis man kan bevæge sig, er der ingen grund til at investere i noget TV-Shop gejl med næsten ingen virkning! :)

Men hvis du absolut vil smide penge ud af vinduet, er ovennævnte TV-Shop et meget godt bud..

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.. Kender nogen af jer til de der engang så populære dimser man kunne sætte på sin arm fx. Nogle af dem lignede lidt en sommerfugl, som man så klistre på den muskel mn ønsker at træne, og den sender så noget strøm igennem og trækker musklen sammen. Kunne godt tænke mig at få fat i en. Men ved nogen hvad de heddder? eller hvor form for træning det kan kaldes? Eller hvor man evt kan købe dem? :bigsmile:

Med mindre du lider af en form for lammelse/handicap så glem alt om det.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.. Kender nogen af jer til de der engang så populære dimser man kunne sætte på sin arm fx. Nogle af dem lignede lidt en sommerfugl, som man så klistre på den muskel mn ønsker at træne, og den sender så noget strøm igennem og trækker musklen sammen. Kunne godt tænke mig at få fat i en. Men ved nogen hvad de heddder? eller hvor form for træning det kan kaldes? Eller hvor man evt kan købe dem? :bigsmile:

Har læst lidt om fænomenet men aldrig prøvet det selv. Som de andre nævner så er der sjældent den store effekt af ting der kan købes på tvshop. Har dog læst om folk der har været meget trænede i forvejen og stadig har forbedret deres styrke med brug af electro stimulation men de apparater de bruger er noget dyrere end tvshop udgaven og eftersigende ret ubehagelig at bruge da strømmen der skal til er ret kraftig. Havde et link om en test men hjemmesiden er desværere under ombygning og derfor kunne jeg ikke lige poste det her!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har følgende derhjemme. Står man og holder i det i et par minutter hver dag, så bliver man brølstærk!!

hegn10.jpg

Det' noget der rykker i løgposen! :devil:

Hvor mange elefanter har du efterhånden?

Til topic-starter:

Det kan slet ikke kaldes træning, og kan bedst sammenlignes med at side som passager bagerst i en bus rundt på Nürburgring, istedet for at køre selv i en bil...

Link to comment
Share on other sites

Halløj.. Mange tak for de fine svar. Nu skulle jeg jo nok have skrevet det i indledningen. Jeg kom til skade på mit arbejde og brækkede venstre arm, og beskadigede 3 af de store nerver i armen. Biceps er så småt begyndt at virke men, kunne godt tænke mig noget til at stimulere de muskler som ikke virker lige nu. Om ikke andet så er det nok ikke så sundt at gå og slet ikke stimulere sin arm i 1,5 år :blush::-)

TVShop.. Kunne godt tænke mig noget der er lidt bedre, selvom alt(ALT) på tvshop jo selvfølgelig klininsk testet og videnskabelig bevist :bigsmile::-D

Edited by Skillz
Link to comment
Share on other sites

Halløj.. Mange tak for de fine svar. Nu skulle jeg jo nok have skrevet det i indledningen. Jeg kom til skade på mit arbejde og brækkede venstre arm, og beskadigede 3 af de store nerver i armen. Biceps er så småt begyndt at virke men, kunne godt tænke mig noget til at stimulere de muskler som ikke virker lige nu. Om ikke andet så er det nok ikke så sundt at gå og slet ikke stimulere sin arm i 1,5 år :blush::-)

TVShop.. Kunne godt tænke mig noget der er lidt bedre, selvom alt(ALT) på tvshop jo selvfølgelig klininsk testet og videnskabelig bevist :bigsmile::-D

Jeg ville tro, at din læge kan få dig henvist til noget genoptræning.

Link to comment
Share on other sites

Halløj.. Mange tak for de fine svar. Nu skulle jeg jo nok have skrevet det i indledningen. Jeg kom til skade på mit arbejde og brækkede venstre arm, og beskadigede 3 af de store nerver i armen. Biceps er så småt begyndt at virke men, kunne godt tænke mig noget til at stimulere de muskler som ikke virker lige nu. Om ikke andet så er det nok ikke så sundt at gå og slet ikke stimulere sin arm i 1,5 år :blush::-)

TVShop.. Kunne godt tænke mig noget der er lidt bedre, selvom alt(ALT) på tvshop jo selvfølgelig klininsk testet og videnskabelig bevist :bigsmile::-D

Det du leder efter hedder TENS eller FES og bliver gjort hos en fysioterapeut

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk så mange kompetente svar der kommer.

Du kan købe dette her, det er udemærket og rigtig godt i dit tilfælde. betal evt en fys til at instruere dig i hvordan du bedst bruger det og hvilket program der er mest brugbart i dit tilfælde.

http://www.ncnielsen.dk/Default.aspx?ID=13...&VariantID=

Hypotesen er, at neuro-muskulær elektrisk stimulation og det deraf følgende forøgede proprioceptive sensoriske input fremmer genindlæringen af motoriske færdigheder (neural plasticitet). Patienterne formodes således hurtigere at opnå et givent funktionsniveau end ved konventionel behandling.

I dit tilfælde ville jeg købe et fluks også selvom 3000 kr er mange penge. Der er efterhånden stor erfaring med brug af fes både i tilfælde som dit og efter hjerneblødninger mm.

God bedring

Edited by romeren
Link to comment
Share on other sites

De fra tv-shop er værdiløse...... Havde en ven der kom slemt til skade, og for at få musklerne i gang brugte han det der elektro noget.....

Så det sku jeg da lige prøve........ virkede Faktisk rimelig godt udsens mæssigt (brugte den på maven).... men der skal så stor styrke til at jeg nærmest lave mavebøjniger af det...... Og var vidst ret dyr..... og er ikke nem at bruge da de ska placeres rimelig præcis.....

Link to comment
Share on other sites

Det du leder efter hedder TENS eller FES og bliver gjort hos en fysioterapeut

TENS bruges som led i smertebehandling, ideen er at sensorisk stimuli fra samme segmentale område som smerteområdet kan medføre hæmning af smerteoplevelsen, højest sandsynligt efter Wall's og Melzacks modificerede gating teori. Tror FES vil være en rigtigere term.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share