Træningsfri uge; fup eller fakta?


JISI
 Share

Recommended Posts

Nogle steder har jeg læst man bør holde en træningsfri uge engang imellem, for at give kroppen mulighed for at restituere. Andre steder har jeg læst man bare skal klø på.

Hvad mener I?

Bryg en kande kaffe, find gyldendals røde ordbøger frem, og læs disse igennem:

http://www.abcbodybuilding.com/periodization1.php

http://www.abcbodybuilding.com/periodization2.php

http://www.abcbodybuilding.com/periodization3.php

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er en meget stor fejl at undlade morgenmad, da det er dagens vigtigste måltid, og her skal du spise mest, så 50gr weightgainer er for lidt..

Hvis du under ingen omstændigheder har mulighed for morgenmad, kan du i det mindste indtage 100gr weightgainer istedet for 50gr.

Hvis jeg skulle nøjes med 50 gram weight gainer, ville det så være tilstrækkeligt at supplere det med noget frugt? Eller måske et stykke rugbrød med et eller andet på?

Problemet med indtagelse af 100 gram er, at jeg er nødt til at gøre det over to gange da jeg bruger en shaker. Den kan kun indeholde 700 ml ialt, og når der samtidig skal mælk i så er der ikke plads til pulveret. Og når den så er shaket, så skal man vente noget tid med at drikke det for ellers er meget af det bare skum.

Har du erfaring med at blende det istedet?

Jeg skal jo også have mine 50 gram proteinpulver om morgenen.

Dvs. du drikker altså en weightgainer igen?(eller er det kun proteinpulver, som der står?)

Byt frugten ud med noget, der er mere energitæt, som fx. rugbrød(med magert kødpålæg=protein) og en håndfuld nødder(fx mandler, valnød osv.)

'

Nej, den proteinshake jeg omtaler dér er kun med proteinpulver - ikke weight gainer.

Jeg har læst det med nødder (især mandler) tidligere. Hvor meget er en hånd/hvor mange gram mandler anbefales man dagligt at spise?

Prøv at indtage din shake senest en halv time efter træning for at udenytte "the window of opportunity"

Det gør jeg også :).

Lyder lidt klamt i mine ører...Men smag og behag :smile:

Det tænkte jeg også første gang jeg skulle prøve det, men det er faktisk ikke så slemt. Det smager bare af tun ;).

Så hellere fast føde, da det ikke er meningen, at din kost skal bestå af flydende mad.

Jeg vil hellere end gerne bytte nogle af mine shakes ud med fast føde - men jeg aner ikke hvad det skal være, selvom jeg ikke er kræsen :(.

Måske jeg skal tage nogle billeder af mine krop samt poste mit træningsprogram, hvis det gør det nemmere for jer at hjælpe mig? Jeg skal have opbygget masse da jeg altid har haft tynde arme osv., men vil selvfølgelig ikke blive fed. Jeg har lidt mave på nu, som jeg gerne vil af med men det er vel umuligt at bulke og cutte samtidig.

Edited by JISI
Link to comment
Share on other sites

Du siger du ikke kan spise mere, du spiser jo nærmest intet :blink:

Jeg vil hellere end gerne skifte nogle af mine shakes ud med fast føde, hvis jeg bare kan få hjælp til hvad det istedet skal være. Men med nogle af de ting jeg har læst med at "bulke", så virker det som om man nærmest skal spise et halvt kilo oksekød til middagsmad + grøntsager, og det kan jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share