Isometric?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

overhovedet ikke?

kender du overhovedet Luke Lowrey?

- jeg kan i hvert fald tilføje han ikke er en pille? :nonono:

Ja jeg ved udemærket godt hvem klaphatten er, og han har ingen hemmelige tricks der kan hjælpe dig. Det er ligesom min pointe. Statisk træning er spild af tid i det store billede, hvis du vil noget med din hurtighed og springstyrke. Der findes ingen nemme genveje, selvom tusindevis af internetguruer vil prøve at overbevise dig om det modsatte.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg ved udemærket godt hvem klaphatten er, og han har ingen hemmelige tricks der kan hjælpe dig. Det er ligesom min pointe. Statisk træning er spild af tid i det store billede, hvis du vil noget med din hurtighed og springstyrke. Der findes ingen nemme genveje, selvom tusindevis af internetguruer vil prøve at overbevise dig om det modsatte.

men du er altså nu den mest kompetente "internetguru" op nettet siden du bare kan vrage alle de andre og mene at deres programmer er "genveje" og ren opdigtning? :nonono:

Link to comment
Share on other sites

men du er altså nu den mest kompetente "internetguru" op nettet siden du bare kan vrage alle de andre og mene at deres programmer er "genveje" og ren opdigtning? :nonono:

:laugh:

Læs nu hvad jeg skriver.

Størstedelen af de programmer der findes på nettet, som lover dig guld og grønne skove er fup. De er bygget op omkring plyometri og alt for meget af det. Hvis du vælger at tro andet og bruger dine penge på dem så fred være med det. Men kom ikke bagefter og tud her pga. de skader du har pådraget dig eller fordi de ikke virker. :wink:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Læs nu hvad jeg skriver.

Størstedelen af de programmer der findes på nettet, som lover dig guld og grønne skove er fup. De er bygget op omkring plyometri og alt for meget af det. Hvis du vælger at tro andet og bruger dine penge på dem så fred være med det. Men kom ikke bagefter og tud her pga. de skader du har pådraget dig eller fordi de ikke virker. :wink:

lol

hvis det det der var en henvisning til min anden tråd om en knæskade - så **** dig... da det intet skyldes en program?

- men udover det, så er jeg skam helt enig med dig, men nogle af dem VJB og VJP samt AA har fine træningsprincipper...

er isometrisk træning det samme som "static contraction training"?

Link to comment
Share on other sites

lol

hvis det det der var en henvisning til min anden tråd om en knæskade - så **** dig... da det intet skyldes en program?

- men udover det, så er jeg skam helt enig med dig, men nogle af dem VJB og VJP samt AA har fine træningsprincipper...

er isometrisk træning det samme som "static contraction training"?

Nej det var ikke en henvisning til en anden tråd. Du virker bare på mig som en ung gut der leder efter "nemme" løsninger i form af programmer der lover guld og grønne skove. Min pointe er så at de ikke eksisterer. Ting tager tid, medmindre man har generne med sig. :smile:

Ang. VJB, så er Kelly Baggett nok en af de få man godt kan lytte til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Som ex-højdespringer på eliteplan, kan jeg fortælle at samtlige trænere indenfor Dansk Atletik (inklusive landstræneren)arbejder udfra maximal styrketræning med efterfølgende spring-træning for at overføre styrken, når de skal øge eksplosiviteten hos en sprinter eller en springer...

Jeg vil tillade mig at påstå, at de i høj grad vil FRARÅDE dig at lave statisk træning hvis eksplosivitet er dit fysiske mål. Det gør faktisk det stik modsatte..

Den maximale styrketræning handler i første omgang om at aktivere flere fibre hvorved du bliver stærkere, og den eksplosive træning (spring, gerne serier blandet ind i styrketræningen mellem sættene af styrkeøvelserne eller ved at øge hastigheden af bevægelsen tilbage til udgangsstillingen fx) der tilføjes sidenhen fremmer overførslen af den opnåede styrke til hop/acceleration.

P

Link to comment
Share on other sites

Hvad med plyometrisk træning i stedet?

For de fleste (specielt unge)vil det smarteste være styrketræning med fokus på at blive stærkere. Sport indeholder plyometriske øvelser nok i sig selv, hvis man træner på et bare rimeligt niveau.

Link to comment
Share on other sites

Nej det var ikke en henvisning til en anden tråd. Du virker bare på mig som en ung gut der leder efter "nemme" løsninger i form af programmer der lover guld og grønne skove. Min pointe er så at de ikke eksisterer. Ting tager tid, medmindre man har generne med sig. :smile:

Ang. VJB, så er Kelly Baggett nok en af de få man godt kan lytte til. :smile:

godt nok:)

hehe.

-jamen er jeg ikke, jeg vil nærmere betegne mig som en ung gut, der søger en forøget viden for at kunne sammensætte sit eget. OG alt det Pernille er inde på har jeg bl.a. lært fra diverse "vertical-leap-programs"

- og øvelserne har hjulpet... (her snakker jeg om styrketræningsøvelserne, da jeg ikke kører plyometric endnu)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share