Squat og dødløft


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen!

- jeg ville sætte virkelig stor pris på hvis i lige kunne kigge forbi og give nogle brugbar svar, har så meget brug for det!

Jeg har for ikke så længe siden oprettet en tråd med hensyn til en skade jeg havde.

Og denne ser nu ud til at være slemmere end først antaget.

så jeg har lige nogle spørgsmål:

hvis vi nu siger ta jeg mister min menisk på mit højre ben vil jeg så kunne dyrke seriøs styrketræning?

Hvis jeg nu mister mit ene korsbånd, vil jeg så kunne dyrke styrketræning? (tænker på tunge squats og dødløft samt alle andre øvelser)

Hvis det er begge dele der er slemt beskadigt vil jeg så have nogen chance?

og til sidst, jeg har slemme smerter under knæskalen, og har hørt at dette kan skyldes at min brusk er slebet væk eller beskadigt. Kan jeg træne rungt uden det?

Mvh.

En skadet spiller:dry:

Link to comment
Share on other sites

Shit, hvordan er det sket?= Er du ikke kun 16?

Jo.

- kan godt være jeg ikke gav udtryk for det ordenligt, men vi ved heldigvis ikke med sikekrhed at nogle af disse ting er sket. Men diverse læger har sagt at der kan være tale om disse ting.

Jeg venter i øjeblikket på en indkaldelse fra hospitalet...

Ville bare lige høre hvad jeg kunne forvente hvis det er så slemt?

Link to comment
Share on other sites

Jo.

- kan godt være jeg ikke gav udtryk for det ordenligt, men vi ved heldigvis ikke med sikekrhed at nogle af disse ting er sket. Men diverse læger har sagt at der kan være tale om disse ting.

Jeg venter i øjeblikket på en indkaldelse fra hospitalet...

Ville bare lige høre hvad jeg kunne forvente hvis det er så slemt?

Slå nu lige koldt vand i blodet og vent på den endelige diagnose

Link to comment
Share on other sites

prøver...

Men vil nu heller ikke virke som en desperat og belastende lille dreng..

Vil nu bare gerne høre hvis nogle havde prøvet det samme, eller kender til konsekvenserne..?

Jamen du kender jo ikke til konsekvenserne når du ikke ved hvad diagnosen er... kan godt forstå du gerne vil have noget at forholde dig til men det hjælper dig ikke at tage sorgerne på forskud

Link to comment
Share on other sites

Afvent endelig diagnose og evt. behandlingsmuligheder.

Hvis menisken ryger helt (meget sjældent) eller fjernes helt ved operation(igen meget meget sjældent) ser vi øget forekomst af slidgigt selv hos yngre folk efter ca. 10 år, hvorfor det ikke anbefales med tung styrketræning på den måde.

Men slå koldt vand i blodet og afvent diagnose og evt. behandlingsmuligehder + genoptræning inden du får stress over din styrketræning.

Morten, Fysioterapeut

Link to comment
Share on other sites

Afvent endelig diagnose og evt. behandlingsmuligheder.

Hvis menisken ryger helt (meget sjældent) eller fjernes helt ved operation(igen meget meget sjældent) ser vi øget forekomst af slidgigt selv hos yngre folk efter ca. 10 år, hvorfor det ikke anbefales med tung styrketræning på den måde.

Men slå koldt vand i blodet og afvent diagnose og evt. behandlingsmuligehder + genoptræning inden du får stress over din styrketræning.

Morten, Fysioterapeut

okay tak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share