Boksning


Nat
 Share

Recommended Posts

Hey alle herinde.

I forbindelse med mit vægttabsprojekt søger jeg nye måder at få pulsen op på.

Har for længe siden motionsbokset i et styrketræningscenter, og syns ret godt om det....men tænkte at jeg ville prøve The real deal :smile:

Har hørt at det skulle være god cardiotræning osv.

Nogen der ved om det er hva de siger, eller om det ik er så velegnet til mit formål. Skal ikke ud og slå på tæven (endnu) vil bare have motionen ved det. Er begyndt at spinne også, så det bliver en kombi af løb, spinning, styrke, boksning, spartanertræning.

Og skulle der tilfældigvis være nogen der er i bokseklubben i Holbæk? Er nytilflytter ;o)

- Nat -

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt tror jeg mere eller mindre alt træning til kampsport vil gavne vægttab. Man benytter nogle muskler og bevægelser, man ikke umiddelbart kommer til via spinning, løb og styrketræning. Har selv gået til boksning og synes at træningen hjalp med rigtig meget. Både hvad angår konditionstræning og teknikken (her mener jeg specielt hurtigheden, da denne godt kan hæmmes ved kun at styrketræne).

Jeg har ikke selv gået i Holbæk, men kender nogle der gør. Mener at træningen er baseret på 50/50 mellem konditionstræning + teknik og så sparring. Så du skal nok regne med at slå lidt på tæven. :smile:

Edited by Sgust
Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar :smile:

Var til min første boksetræning igår.....av av. Især idag. Mine lægmuskler er helt forkrampede, mine skuldre er super ømme og er generelt træt. På trods af at jeg træner 5-6 gange om ugen og er i ok form, har jeg fået rørt nogle muskler, som vist sov lidt. Piv....men det var godt. Er spændt på at se om det giver pote.....uanset hvad så er det en sjov sport i hvert fald.....altid rart at kunne flippe ud og tæve løs på noget :laugh:

Er spændt på mine ben når jeg skal spinne imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har trænet boksning de sidste 7 år og træner i øjeblikket ved Kjeld Krogh i Valby.

Jeg mener, at boksning er en kanon måde at tabe vægt, få koordination, balance, optræne muskler og styrke, komme af med aggresioner + at man træner virkelig alle muskler i kroppen.

Personligt er jeg 185 cm høj og trænede på et tidspunkt 4 x 2 timer om ugen hvilket gjorde at jeg var i fantastisk form men også meget meget tynd. Vejede på et tidspunkt 69 kg, så sørg for at spise rigtig fornuftigt da disse går hånd i hånd.

Bokser ikke så meget mere, styrketræner mest, men når maven er begyndt ikke at være tilfredstillende er det tilbage og få en tur :-)

Held og lykke

Mvh IRDZ

Link to comment
Share on other sites

Det lyder jo rigtig lovende.....glæder mig til at begynde at se resultater forhåbentlig.

Var til træning igen igår....og er meningen jeg skal træne boksning 2 gange om ugen, foruden min anden træning.

Er bare en smule tvivlsom når jeg ser nogle af dem der er til træning. De fleste er børn/unge (12-14 år) drenge primært. Så er der en flok tøser (15-24 år) flest omkring de 15 år. Det er (for pigernes vedkommende) armbøjninger på knæene og ynk efter 15-20 mavebøjninger.....og særlig fit er de bestemt ik. Ik for at punke nogen....!!! Syns bare det er en lidt lad holdning. Der er kun en 5-6 stykker (voksne) der giver den rigtig gas.

Men må jo bare give lods når jeg er der.....det er vel mest op til mit eget temperament hvor meget jeg får ud af det. Var da også frygtelig gennemblødt igår.....og helt kvæstet da jeg kom hjem.....så må bare give gas hver gang. Er bare lidt ærgeligt når nu det er noget jeg gerne vil gå op i....og ens makkere i parøvelser, er lidt ligeglade. Hmmmm.

Håber ik jeg brokker mig for meget!!! Det slog mig bare igår.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle herinde.

I forbindelse med mit vægttabsprojekt søger jeg nye måder at få pulsen op på.

Har for længe siden motionsbokset i et styrketræningscenter, og syns ret godt om det....men tænkte at jeg ville prøve The real deal :smile:

Har hørt at det skulle være god cardiotræning osv.

Nogen der ved om det er hva de siger, eller om det ik er så velegnet til mit formål. Skal ikke ud og slå på tæven (endnu) vil bare have motionen ved det. Er begyndt at spinne også, så det bliver en kombi af løb, spinning, styrke, boksning, spartanertræning.

Og skulle der tilfældigvis være nogen der er i bokseklubben i Holbæk? Er nytilflytter ;o)

- Nat -

Hej Nat! Dyrker selv kickboksning og har og bokset almindelig og det er super træning både styrkemæssigt og cardio! Så bare klø på! Lige et lille spørgsmål: Spartanertræning???

Link to comment
Share on other sites

Lige et lille spørgsmål: Spartanertræning???

Det kommer vist fra den træningsmetode der blev anvendt til at træne skuespillerne til filmen "300". Har jeg hørt. Det er vel en udvidet form for cirketræning....hvor man laver en masse øvelser uden pause således at pulsen hele tiden er oppe.

Eksempler kunne være. Chinups, burpees, crunshes staggered pushups, singlearm clean and press, farmerwalk, mountainclimb. You name it.

Der laves typisk 15-20 gentagelser af hver øvelse.

Mit program varer ca 40 min....hvis jeg giver den gas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share