Six pack til sommer


PapirNusseren
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Efter at have læst lidt på Motion online, har jeg fået blod på tanden til at gøre noget ved min krop!

Jeg er en 32 årig mand (se nedenstående billede), der til dagligt har et meget stillesiddende arbejde samt en lidt for god kantine. Dette har resulteret i at jeg er blevet lettere overvægtig :unhappy:

gallery_20725_992_19435.jpg

.....men dette skal slutte nu!

Jeg har bl.a. læst artiklerne six pack til sommer, men mangler lige de sidste råd med på vejen.

Som I kan se på billedet har jeg umiddelbart et par kg for meget på sidebenene. Det er mit eget indtryk at lidt motion og evt. kosttilskud kan afhjælpe problemet og forhåbentlig give mig en six pack til sommer eller gerne før.

Det er vigtigt for mig ikke at ændre for meget på min kost og det daglige glas rødvin, da dette er en stor del af mit liv.

Jeg forestiller mig et par korte gåture et par gange om ugen, kombineret med proteinpulver kan gøre det. Jeg ved en kollega i en anden afdeling som er ganske trænet spiser amino tabletter og noget han vist nok kalder Gagig, kan det også hjælpe mig?

Har I et hurtigt kvalificeret bud på om dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak

Morten Søndervang

Link to comment
Share on other sites

Det program kommer du ikke langt med. Et par gåture om ugen og samme mængde mad som nu er ikke tiltrækkeligt. Det siger sig selv. Du må være indstillet på at ændre dine kost- og motionsvaner drastisk.

Det er egentlig ret simpelt. Hvis du vil have en chance for at udvikle synlige mavemuskler skal du inkludere to ting: træning og kost.

Din fedtprocent skal være lav, omkring 8-12 %. Dette betyder i dit tilfælde at du skal ligge i konstant, moderat energiunderskud indtil målet er nået. Samtidig skal du træne dine mavemuskler 2-4 gange ugentligt. Der ligger flere udmærkede programmer herinde på MOL.

Held og lykke

Edited by Projac
Link to comment
Share on other sites

Ja du må være villig til at gøre en indsats hvis du vil nå det mål. Du får ikke six-pack ved at spise noget bestemt kosttilskud. For mange er der ikke nogen nem gylden vej til at få six-pack. Du skal først og fremmest tabe dig en del. Hvis du ikke vil ændre din kost, og har et stillesiddende arbejde kræver det virkelig at du kommer i gang med noget træning. Men held og lykke, det er absolut muligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Efter at have læst lidt på Motion online, har jeg fået blod på tanden til at gøre noget ved min krop!

Jeg er en 32 årig mand (se nedenstående billede), der til dagligt har et meget stillesiddende arbejde samt en lidt for god kantine. Dette har resulteret i at jeg er blevet lettere overvægtig :unhappy:

gallery_20725_992_19435.jpg

.....men dette skal slutte nu!

Jeg har bl.a. læst artiklerne six pack til sommer, men mangler lige de sidste råd med på vejen.

Som I kan se på billedet har jeg umiddelbart et par kg for meget på sidebenene. Det er mit eget indtryk at lidt motion og evt. kosttilskud kan afhjælpe problemet og forhåbentlig give mig en six pack til sommer eller gerne før.

Det er vigtigt for mig ikke at ændre for meget på min kost og det daglige glas rødvin, da dette er en stor del af mit liv.

Jeg forestiller mig et par korte gåture et par gange om ugen, kombineret med proteinpulver kan gøre det. Jeg ved en kollega i en anden afdeling som er ganske trænet spiser amino tabletter og noget han vist nok kalder Gagig, kan det også hjælpe mig?

Har I et hurtigt kvalificeret bud på om dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak

Morten Søndervang

Med de oplysninger der, nej. Du siger det skal slutte nu, men er ikke villig til, at lave drastiske ændringer.

Du har en hel del fedt du skal have smidt førend du får sixpack (det er også subjektivt hvor langt du vil ned i fedt% og hvornår du er tilfreds.) Det kan man sagtens. Men det kræver ikke lidt, men MEGET motion, og det kræver du ændrer på den kost du så godt kan lide, da det jo er det, der har skabt overvægten. Og hvad skulle der være galt i at ændre kosten? Man kan sagtens spise SUNDT gourmet mad, hvor man også kender kalorieindholdet i. Hvis man spiser sundt mad hele tiden, der også er lækkert og smager godt - har man ikke lyst til det som folk kalder at "synde" "cheatmeal" o.l. Når du er glad for mad, så brug en masse energi på, også at lave lækkert sundt mad.

Kosttilskud - glem det lige nu. Du prøver at springe over hvor gærdet er lavest, selvom det ikke ville hjælpe dig over.

De første skridt er, at få dig en ordentlig NEDSKREVET plan, både mht. træning og kost.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten.

Det kan godt lade sig gøre uden at ændre din kost synderligt. Det er ofte bare de små unødvendige ting i ens daglig kost, som skal skæres væk. Ting som slik som mellem-måltid i stedet for frugt, sodavand i stedet for vand og kage til kaffen.

Hvis du cutter disse ting, vil der stadig være plads til røde bøffer og et glas rødvin - noget vi alle sætter stor pris på :)

Det vigtigste er, at du intensiverer din træning - et par gåture en gang om ugen er simpelthen ikke nok. Det er en god idé at melde dig ind i et fitnesscenter, hvis du ikke allerede er det i forvejen. Der kan du få en til at ligge et program til dig, så dit ønsker med en six-pack til sommer går i opfyldelse.

At du ønsker at tage piller indeholdende aminosyre, kan være en god ting, men det vil aldrig give dig sixpack. Pillerne kan dog være ganske nyttige, hvis du intensiverer din træning.

Håber at have hjulpet.

Mvh z06ride

Link to comment
Share on other sites

At du ønsker at tage piller indeholdende aminosyre, kan være en god ting, men det vil aldrig give dig sixpack. Pillerne kan dog være ganske nyttige, hvis du intensiverer din træning.

Det er en del nemmere og billigere at bruge proteinpulver istedet.

Edited by Nick_91
Link to comment
Share on other sites

Godt at du har taget initiativ til at tabe dig:)

Men for det første - hvis du skal tabe dig skal du ligge i kcal-underskud, så du bliver nødt til at ændre på din kost. Prøv at regne ud hvor mange kcal du ca. spiser om dagen. Det daglige glas rødvin kan du godt beholde(hvis det alstå kun er et)

Hvis du vil have sixpack, skal du som artiklen siger cutte. Du bliver nødt til at styrketræne ved siden af, for din egen skyld. Når dine muskler vokser, øges din forbrænding.

Det er ikke nødvendigt med proteinpulver(får jeg nok skældud for at have sagt), nu når du ikke er 100% på din træning, forståes på den måde at, når du ikke bulker eller træner styrketræning mange gange om ugen.

Men det gælder om at spise en proteinrig kost, så kommer det af sig selv.

Hvis du ikke træner ved siden af et kosttilskud som protein, tager du på af det istedet for.

Men kcal underskud og styrketræning+cardio er vejen! Lige umiddelbart vil jeg sige at det ikke er nok med et par gåture om ugen. Jeg siger ikke at det nødvendigvis skal være højintensitet, men du kunne begynde at cykle eller løbe lidt? Det kan være svært at komme igang, men det er det der virker bedst :wink:

Håber at du kan bruge mit svar til noget :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share