Konditionstræning -Spinning


Grauballe
 Share

Recommended Posts

Hey Alle

Jeg spiller squash på højt internationalt plan, nu er jeg så desværre gået hen og blevet skadet, men kan stadig cykle, så begynder at spinne nu.

Desværre ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre det? jeg skal nemlig undgå at blive for tung, men derimod komme i god form.

Nogle der ved noget om det?

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Har I ikke en træner som er specilist på området?

Om man får store lægge, lår og glutes af spinning/cykling og dermed bliver tungere TROR jeg primært afhænger af ens genetiske sammensætning. Se på profferne indenfor cykling - visse er nogle tynde siv og andre er rimeligt muskulært udviklet. Og de laver jo mere eller mindre det samme. Man kan naturligvis træne sig til at blive bedre til sprint eller bjergkørsel men man ikke har "det" fra start er det ligemeget.

Men alt i alt tvivler jeg på at det giver ret mange gram muller at følge de normale spinninghold hvis du ikke er helt afpillet i forvejen (har ikke lige styr på hvordan en typisk squashspiller er skruet sammen).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg spiller squash på højt internationalt plan, nu er jeg så desværre gået hen og blevet skadet, men kan stadig cykle, så begynder at spinne nu.

Desværre ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre det? jeg skal nemlig undgå at blive for tung, men derimod komme i god form.

på forhånd tak

Nu kører jeg selv en del spinning og det er rigtig fin konditionstræning. Men hvis du spiller squash på højt plan - så tror jeg ikke spinning kan flytte din form ret meget, selvom du give rigtig gas (mig bekendt findes der ikke noget der er ret meget mere konditionskrævende end squash). Måske det kan være en lille hjælp som opstart, hvis du har haft en lang skadespause....

Jeg tror ikke du behøver at være bekymret for at blive "tung" af at spinne - jeg har kun set folk tabe sig. Og, skulle du gå hen og få lidt ekstra muller i benene, så tror jeg ikke det vil skade dit squash spil... så spin du bare løs.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share