Pharma Runner


Don Nors
 Share

Recommended Posts

ja så er det tid til en ny log. Jeg har droppet vægtene til fordel for løb da jeg følte at jeg trængte til at prøve kræfter med noget nyt - og næsten allerede fra første tur var jeg ny forelsket :wub:

har været nede i marathonsport og få chekcet løbestil og fået købt sko + indlæg. nu mangler jeg bare lidt sportstape til vablerne og et pulsur så er jeg good to go :laugh:

i starten har jeg ikke så mange målsætninger andet end at komme godt og skadesfri igang. skal helt klart stille op til nogle løb i 2009 men for de flestes vedkommende bliver det nok mest for oplevelsens skyld. Mit fakultet, FARMA, har en løbeklub "Runners" som jeg løber med hver onsdag og ellers står jeg selv for træningen. har som sagt ikke noget pulsur så træningen bliver lidt efter hvordan jeg føler undervejs men prøver at løbe sammen med andre så jeg ikke slapper for meget af eller presser mig får hårdt. skoene spiller og udover lidt irriterede skinneben fra de to første ture uden ordentlige løbesko har jeg ikke mærket det store til symptomer på skader. jeg kan af og til godt mærke en lidt underlig fornemmelse i skinnebenene som er svær at beskrive men det er ikke decideret smerte. ankler og knæ virker af og til også lidt presset men ingen smerter. kun lidt ømhed og stivhed i anklerne så jeg tror jeg er på rette vej.

den første uge løb jeg hhv. 4,4km; 5km; 3,3km og ca. 4,2km. første og tredje træning var meget lette med gå pauser ca. hver 2. minut mens de to andre ture var i et stræk. alligevel kunne jeg mærke det lidt i skinnnebenet så lagde en ekstra pause ind og regner med fremover kun at træne 3 gange om ugen.

regner med at anskaffe mig et godt pulsur med computer funktion så jeg kan bruge loggen til at analysere min træning men her i starten bliver den nok mest brugt til at holde øje med min progression og mine skinneben :smile:

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dagens træning

som nævnt løber jeg med Runners om onsdagen og fik en god tur på 5km. østre anlæg var lidt mere bakket en jeg havde håbet på men jeg tog det stille og roligt og dem jeg løb med ventede på mig. udenfor østre anlæg kunne jeg godt følge med bortset fra til sidst hvor jeg fik sidestik. tror ikke jeg bliver nogen stor fan af at løbe i trafikken og de røde lys vi fik ødelagde min rytme lidt. i starten var de dog kærkommen da tempoet var lige lovligt rask - men det er jo også godt at blive presset lidt.

eneste nedtur var at jeg vred om i starten af løbet da en del blade havde dækket over et hul i stien. dog kunne jeg ikke og kan heller ikke nu mærke noget til det.

fik ikke taget tiden men fra næste gang regner jeg med at holde øje med det

total distance denne uge: 5km

Link to comment
Share on other sites

dagens løbetur

4.8km i fælledparken. virkelig flotte efterårs farver og masser af plads på stierne. omkring de 3.5km - 3.8km have jeg lidt en krise med sidestik og måtte sætte tempoet lidt ned men det betød så tilgengæld at jeg havde lidt overskud til sidst på turen. løb hele vejen og da jeg først havde fået maskinen i omdrejninger kørte det ok selvom lægmusklerne hurtigt blev tunge.

mærkede ikke noget til hverken ankler eller skinneben. stadigvæk halv grumme vabler men det bliver vel bedre.

total distance denne uge: 9.8km

Link to comment
Share on other sites

OMG WTF IS GOING ON HERE!!!

Hvem er du? og hvad har du gjort med KirkeNors?? :blink:

hehe der var ikke nogen der havde set skriften på væggen?

anyway gider du så ikke tjekke hvad det er jeg skylder i ølkassen næste gang du er der nede? skal nok komme derned og betale det jeg skylder (også kontigent) i næste uge :)

jeg regner da også med at komme ned og kigge en gang imellem - hvis i vil have en løber på besøg nede i jeres klub :laugh:

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

hehe der var ikke nogen der havde set skriften på væggen?

anyway gider du så ikke tjekke hvad det er jeg skylder i ølkassen næste gang du er der nede? skal nok komme derned og betale det jeg skylder (også kontigent) i næste uge :)

jeg regner da også med at komme ned og kigge en gang imellem - hvis i vil have en løber på besøg nede i jeres klub :laugh:

For helvede KirkeNors, så fik Warhammer alligevel skovlen under dig :cry3::unhappy:

Link to comment
Share on other sites

warhammer har ingenting med det at goer, hr. Patron. Warhammer er med til at toguhe folk up, og hvis ikke Nors havde warhammer, ville han gaa rundt i lyseroede kjoler, og lege med barbie dukker.

Jeg tror Kirke Nors har fundet ud af der render nogle laekre damer(eller ihvertfald damer om ikke andet) rundt paa det loebehold, og det er den virkelige aarsag til han gider den slags.

Link to comment
Share on other sites

att: Don Prehn

selvom det er et godt argument for at løbe er det nu også meget rart at prøve noget nyt engang imellem :wink:

dagens træning:

løb rundt om søerne i København - virkelig flot om aftenen :cool:

distance: 6.3km PR +1km

tid: 42min

hastihed: 8.95 km/t

kilometertid: 6:42 min:sek / km

selvom jeg var rimelig presset undervejes var der alligevel overskud til en lille spurt de sidste 50meter. men det tog så også lang tid at få pulsen ned igen bagefter :w00t:

spiste god 3 timer inden hvilket åbenbart er lidt for tidligt for var ved at falde om at mavekneb bagefter... heldigvis var der en irma tæt på og fik lidt carbs og væske ned. næste gang prøver jeg lige at få en banan eller en skive rugbrød ned som et mellem måltid ca. 1½ før.

inten smerter eller gener fra ankler, skinneben eller knæ.

total distance denne uge: 6.3km

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

att: Don Prehn

selvom det er et godt argument for at løbe er det nu også meget rart at prøve noget nyt engang imellem :wink:

Nyt behoever jo ikke at vaere det samme som at laegge sit liv om. Nyt kan ogsaa vaere at prove en thailaender med silicone patter hos Madamme Pim. Du skal bare sige til hvis du hellere vil det.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Nyt behoever jo ikke at vaere det samme som at laegge sit liv om. Nyt kan ogsaa vaere at prove en thailaender med silicone patter hos Madamme Pim. Du skal bare sige til hvis du hellere vil det.

Det der kan næsten KUN være Jacob der skriver fra storebrors profil???

Desuden troede jeg at vi skulle holde Madam pim hemmeligt? Regner da med at det var en oplevelse mig og Dahlin skulle tage med os i graven :laugh: :4thumbup: fuuck hvor var det fedt hahahaha

Link to comment
Share on other sites

dagens træning:

løb sammen med RUNNERS idag. turen skulle ikke være så lang men tilgengæld skulle der være nogle intervaller da jeg valgte at løbe med dem på den mellem rute. men det visdte sig så at den skulle blive temmelig lang - ham der førte an havde estimeret den til 5 - 7 km men den var ifølge GPS 8.4km. biortset fra de første 100m i det første interval valgte jeg dog at løbe i samme tempo da jeg havde nok at gøre med at følge med :smile:

Distance 8.4km

Tid: 49min

Hastighed 10:29 km/ t

kilometertid: 5:50 min:sek / km

jeg har ikke noteret distancen som en PR da jeg fik et minuts pause undervejes og at der efter hver af de tre intervaller var en kort pause og langsom opstart. det hele blev målt med en løbepod. ved ikek hvor præcistr den var kalibreret men har lgie kigget på rute opmåleren og distancen er ihverfald ikke helt ved siden af.

selv med pauser er jeg ret overrasket over jeg kunne holde så højt et tempo men det holdt fandme også hårdt. massivt siddestik de sidste 1½ km og reelt burde jeg nok skrive 8km da jeg gik fuldstændig død til sidst. jeg fik en pause da jeg bedte om det og set i bakspejlet skulle jeg havde bedt om det før og kortet ruten af. har lige nuppet noget antiinflammatorisk for anklerne og skinnebenene som ikke pt. gør ondt men jeg er ret sikker på at især venstre ankel nok skal brokke sig imorgen.

alt i alt var det igen skide hyggeligt men jeg må nok indse at de fleste er i noget bedre form end mig og agere derefter.

total distance denne uge: 14.7km

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

dagens træning

700m svømning. iggen nogen stor distance men det var bare for lige at fårørt mig lidt. stoppede med det antiinflammatoriske igår men valgte alligevel at svømme istedet for at løbe for at skåne ankler og skinneben.

de første 400m blev svømmet på 17min hvilket nok ikke er så imponerende men jeg har ikke svømmet siden 8. klasse så min brystsvømning er ikke så effektiv :laugh:

derefter sprang jeg lidt fra vipperne og tog så de sidste 300m.

regner med at løbe igen fra på mandag men jeg er egentlig lidt positiv over for at svømme engang imellem som lidt supplering.

Link to comment
Share on other sites

dagens træning

rundt i fælledparken

Distance: 4.9

fik ikke taget tid men det var i rask tempo. efter 4km begyndt jeg at gå ned men slåsede mig det sidste stykke. jeg vil sige det idag er det tempo(første 3.5 - 4km) jeg stiler efter at løbe i til mit første 5km løb. en af grundende til at jeg altid går død kan, udover jeg måske starter for hurtigt, også være at jeg har for meget tøj på. vil eksperimentere med lidt mindre tøj næste gang.

virkerlig trætte skinneben ret hurtigt. lægmusklerne var også noget busted. prøver at få strukket ud for at se om det kan hjælpe. anklen er i klar bedring men stadig ikke tip top. jeg kan låne et vippebræt af en fra uni så jeg vil lige se at få kigget på nogle øvelser.

total distance denne uge: 4.9km

Link to comment
Share on other sites

dagens træning

løb rundt i fælledparken igen - denne gang i mit eget tempo :laugh:

det betød en betydelig lavere km tid men også bedre ankel og skinneben bagefter. havde lidt bøvl med højre skinneben efter 1.5km men det gik hurtigt over igen. alt i alt var det en god træning idag hvor jeg ikke pressede mig for meget og holdte et stabilt tempo hele vejen igennem. tror jeg splitter fredags træningen op så jeg løber både fredag og lørdag men så med mindre distance for at se om det fungerer bedre. jeg føler nogle gange de forholdsvis lange distancer kan være ret hårde ved ledende

distance: 5.1km

tid: 33:26

Hastighed: 9.15 km/t

Kilometertid: 6:34 min:sek / km

total distance denne uge: 10.0km

Link to comment
Share on other sites

dagens træning

tur i fælledparken. igen stille og roligt tempo. havde ikke termoundertøj på benene idag hvilket faktisk føætes en hel del behageligere selvom det var koldt i starten. løb også uden trøje så alt i alt tabte jeg ikke så meget væske. som tidligere nævnt var det i dag en kort tur da jeg har delt fredagens løb op i to, fredag og lørdag, for at se om det skåner ankler og skinneben lidt.havde ikke ur med idag og det er heller ikke så vigtigt for det skulle bare være roligt løb

Distance: 3.0km

total distance denne uge: 13.0km

Link to comment
Share on other sites

dagens træning

løb rundt i nordvest da jeg ikke gad at gå helt op på skolen for at løbe i fælledparken. stille og rolig tur uden problemer. kunne i starten godt mærke benene også havde løbet igår men det gik hurtigt over. tiden er kun ca.

distance: 3.3km

tid: 22:00

Hastighed: 9.10 km/t

Kilometertid: 6:36 min:sek / km

total distance denne uge: 16.3km

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :smile:

Mon ikke det er muligt at kombinere din nye løbe-interesse med styrketræning ved siden af?

Du er pænt stærk, så jeg synes det er smadder synd bare at lade hele din styrke løbe ud i sandet ved at droppe den del af træningen helt.

Det er super godt at være i god kondition, så fortsæt endelig løbet - men det er endnu bedre at kombinere det med lidt muskulatur på kroppen :devil:

(så kan du altid omlægge træningen lidt, hvis du satser på marathon-distancerne)

Mange hilsner

Tina

Link to comment
Share on other sites

hej Tine

mange tak. tjah jeg kan ikke udelukke det senere men lige nu her fokuserer jeg 100% på løb. i denne uge har fx jeg planlagt 5 løbeture og jeg ved ikke lige hvor jeg også skulle få vægttræning fittet ind :bigsmile:

og taget i betragtning hvor hårdt presset jeg er med restitutonen tror jeg ikke jeg kan klare mere :smile:

Men Johannes har også fortalt mig at jeg bliver nød til at holde min enorme biceps ved lige :laugh:

dagens løbetur

fin morgentur i fæleldparken. det var rimelig koldt men ret hurtigt fik jeg varmen. har fundet ud af at termoundertøj er for varmt til løb. havde glemt min mobil så fik ikke lige taget tid men jeg havde lidt mere fart på end sidste uge. imorgen står den på en kort og overskuelig tur på 2.2km. men glæder til at se hvormeget dagens tur sidder i benene.

Distance 4.2km

total distance denne uge: 4.2km

Link to comment
Share on other sites

att: Charlie

at ligge svedende nede på gulvet og gramse på en anden mand i underbukser har desværre aldrig sagt mig noget :tongue:

dagens træning

kort tur idag. imorgen løber jeg med runners hvis ikke jeg får en bunke overarbejde så vil gerne være frisk. tempoet skulle have været omkring de 6:30 per km men blev lidt lavere. måske dovenskab men jeg fik også valgt en rute der var bælg mørk de første par hundrede meter :laugh:

distance: 2.2km

Tid: 15:00

Hastighed: 8.93 km/t

Kilometertid: 6:43 min:sek / km

total distance denne uge: 6.4km

har i øvrigt lånt et vippebræt af en fra mit hold på uni som jeg nok også skal til at eksperimentere lidt med i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur

Den vandte rute rundt i fælledparken. da en rapport trak ud nåede jeg ikke at løbe med runners men besluttede selv at prøve at give den gas. bortset fra at Københavns kommune burde få taget sig sammen og få lyst vejene i fælledparken bedre op så var det en rigtig god tur. Følte faktisk for første gang at iltoptaget er blevet bedre at da jeg først var varm kunne jeg løbe relativt hurtigt

Distance: 5.1km

Tid: 28:40 PR 5km

Hastighed: 10.63 km/t

Kilometertid: 5:39 min:sek / km

selvom jeg løb 5.1km har jeg sat den som min bedste 5km tid. Jeg havde ret massiv medvind ned at øster allé så tog en mellemtid efter 2,4km hvor jeg drejer ned blegdams vejr men hastighed og kilometer tid er fuldstændig den samme som efter 5.1km. eftersom jeg løb i lige så kraftig modvind inde i parken regner jeg med at det går nogenlunde op :smile:

alt i alt en skide god træning. men nu trænger jeg også til en hviledag fuldstændig uden løb :laugh:

total distance denne uge: 11.5km

Link to comment
Share on other sites

dagens løbetur

den korte rute i fælledparken. jeg var ret heldig med at vælge tidspunktet for løb for jeg blev forskånet for det meste haglvejr :cool:

Distance: 2.1km

Tid: 11:22

Hastighed: 11.30 km/t

Kilometertid: 5:19 min:sek / km

et mål på vejen mod at slå Johannes' gamle rekord må være at kunne nappe den rute med en km tid på 5min. jeg er lidt i tvivl om jeg er klar til rigig beskidt interval træning så indtil videre prøver jeg istedet at give den gas på korte ruter. Men når jeg får mit pulsur og mine blades skal jeg helt klart også prøve intervaller :cool:

total distance denne uge: 13.6km

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

dagens løbetur.

stille og rolig omgang i nordvest dog med en lille bakke på frederiksborgvej om mod ring 2. der var rimelig kold men tilgengæld var det dejlig blødt at lande i sneen.

Distance: 2.6

Tid: 16:10

Hastighed: 9.68 km/t

Kilometertid: 6:12 min:sek / km

total distance denne uge: 16.2km

prøver at oppe den totale distance med 10% i næste uge og så holde den i 14 dage og så oppe med 10% osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share