Crossfit og almenlig sund fornuft


blazz
 Share

Recommended Posts

Så prøver i atter med en log bog

Jeg har ikke trænet særlig seriøs de sidst års tid, men nu lader det til, at jeg endelig er kommet igang igen, så nu prøver jeg med en logbog.

Jeg træner lige for tiden crossfit. Jeg har ikke trænet det særlig længe, men synes bestemt det er et sjovt koncept.

Til daglig underviser jeg på en kaserne, hvor jeg uddanner brandmænd.

Jeg er selv uddannet brandmand, og kører som holdleder ved det statslig redningsberedskab.

Jeg er kn brandmand lidt endnu, for til febuar skal jeg nemlig ud og være studerne igen. Så ved ikke hvor længe min daglig med crossfit kan forsætte, når jeg engang bliver studerne.

Mit mål er, at en sund krop, som er både stærk og udholden, så jeg kan blive den ultimative badass brandmand :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så kan jeg poste første omgang træning.

Jeg synes det var en utrolig hård omgang.

WOD'en bestod af:

50 Box jump, 24 inch box

50 Jumping pull-ups

50 Kettlebell swings, 1 pood

Walking Lunge, 50 steps

50 Knees to elbows

50 Push press, 45 pounds

50 Back extensions

50 Wall ball shots, 20 pound ball

50 sjip

Tiden blev 45,42

Jeg er bestemt ikke særlig fit, men håber bestemt det kommer. Havde stadig en wod fra i går til, at sidde i kroppen.

Jeg har et lidt blandet forhold til kettlebell swings. Vi har en kettelbel der hvor jeg træner. Jeg har lært teknikken via crossfit hjemmesiden, så der er helt sikkert en masse skønhedsfejl. Men kan ikke helt se, hvad dens præcis funktion er, så jeg eventuelt kunne erstatte den med noget andet

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bestemt ikke særlig fit, men håber bestemt det kommer. Havde stadig en wod fra i går til, at sidde i kroppen.