Crossfit og almenlig sund fornuft


blazz
 Share

Recommended Posts

Så prøver i atter med en log bog

Jeg har ikke trænet særlig seriøs de sidst års tid, men nu lader det til, at jeg endelig er kommet igang igen, så nu prøver jeg med en logbog.

Jeg træner lige for tiden crossfit. Jeg har ikke trænet det særlig længe, men synes bestemt det er et sjovt koncept.

Til daglig underviser jeg på en kaserne, hvor jeg uddanner brandmænd.

Jeg er selv uddannet brandmand, og kører som holdleder ved det statslig redningsberedskab.

Jeg er kn brandmand lidt endnu, for til febuar skal jeg nemlig ud og være studerne igen. Så ved ikke hvor længe min daglig med crossfit kan forsætte, når jeg engang bliver studerne.

Mit mål er, at en sund krop, som er både stærk og udholden, så jeg kan blive den ultimative badass brandmand :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så kan jeg poste første omgang træning.

Jeg synes det var en utrolig hård omgang.

WOD'en bestod af:

50 Box jump, 24 inch box

50 Jumping pull-ups

50 Kettlebell swings, 1 pood

Walking Lunge, 50 steps

50 Knees to elbows

50 Push press, 45 pounds

50 Back extensions

50 Wall ball shots, 20 pound ball

50 sjip

Tiden blev 45,42

Jeg er bestemt ikke særlig fit, men håber bestemt det kommer. Havde stadig en wod fra i går til, at sidde i kroppen.

Jeg har et lidt blandet forhold til kettlebell swings. Vi har en kettelbel der hvor jeg træner. Jeg har lært teknikken via crossfit hjemmesiden, så der er helt sikkert en masse skønhedsfejl. Men kan ikke helt se, hvad dens præcis funktion er, så jeg eventuelt kunne erstatte den med noget andet

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bestemt ikke særlig fit, men håber bestemt det kommer. Havde stadig en wod fra i går til, at sidde i kroppen.

Jeg har et lidt blandet forhold til kettlebell swings. Vi har en kettelbel der hvor jeg træner. Jeg har lært teknikken via crossfit hjemmesiden, så der er helt sikkert en masse skønhedsfejl. Men kan ikke helt se, hvad dens præcis funktion er, så jeg eventuelt kunne erstatte den med noget andet

Uhh, filthy fifty er en slem satan (har jeg set :laugh:)

Ang kb swings, så er der masser af brugbare instruktionsvideoer på youtube.

Dens funktion er kort sagt en stor kraftudladning fra ben og hofte som sætter moment i kuglen i bunden af dens bane. Armene skal lave så lidt som muligt og kan i det meste af løftet (sålænge kuglen er under skulderhøjde) betragtes som kabler der blot tillader kraftoverførsel fra ben/hofte til kugle.

Hvis du stadig er meget usikker på den, så kunne den erstattes af dødløft (50reps @ 60kg f.eks. :devil:) i den pågældende WOD, hvis man absolut ikke kan vil have swings med.

Burde dog være muligt at lære fornuftigt ved brug af videoer, evt et spejl og lidt kropsfornemmelse. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Maxpower.

Ja det var sgu en ond satan at komme igennem. De walking lunges, var ved at tage livet af mine låre.

Tak for forklaringen med swinges, var bare i tvivl om hvor øvelsen skulle ramme.

Dagens wod

Jeg droslede dagens wod lidt ned, for tror eller ikke helt jeg ville have kunne overkomme den

Den bestod af

Pull-ups 25

push ups 50

Sit- ups 50

squat 50

tiden blev 20:35

En del af min opvarmning består af, øvelse i handstand. Men jeg har lidt mistanke om, at de ødelægger mit ene håndled.

Er det noget jeg kan træne ekstra ved siden af, eller skal jeg bare forsøge med støttebind?

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag, blev en 2 i en.

Jeg slog dagens wod sammen med wod igår. Jeg ved ikke om det er "lovligt", men synes det var muligt med de 2 former af wod i dag.

Første WOD:

Med et ur kørende, tages der er en pull-up første minuter, og 2 i næste minut.

Jeg nåed til at tage 6 pull-ups.

Jeg er utrolig dårlig til at rep de pull-ups. Men kan jo se at crossfit er utrolig glade for pull-ups så mon ikke det kommer

Anden WOD:

Thruster 1 RM

55KG PR

Men manglende styrke i thruster ligger helt klart i toppen. Det er der jeg failer. Men tror til gengæld at det er første gang jeg har så mange kilo over hovedet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fået tid til at logge.

De næste par mdr bor jeg på kasernen, så har ikke internet så tæt på mere. Når man nu endelig har fri, gælder det jo om, at komme så langt væk fra kontoret, inden chefen kommer med ekstra opgaver :tongue:

Sidste wod fra i fredags

3*

800m løb

30 rygbøjninger

30 mavebøjninger.

Tid 32,02

WOD lørdag.

Flytning af lejlighed op på 3. sal

Også var der også fortjent et par hviledage

Wod onsdag (idag)

Så mange omgange på 20 minuter

10 trusther

10 pull-ups ( blev erstattet med kabeltræk til bryst, da min FUT-sal var optaget

4 gange

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så har jeg endelig fået internet igen. Jeg har ikke kunne logge, da jeg ikke har haft noget internet. Kasernes lejligheder indeholder åbenbart ikke internet:)

Det er blevt til en smule træning, og ellers en del hocky.

Dagens WOD

2X

8 knees to elbow

21 kettelbell swings

2o pushups

rope clim (halvvejs op)

21 box jump ( 3 ramme i plinten)

21 rygbøj

walking lungs (en vollybane længde)

Tid 18:47

Jeg havde en kollega med over og træne i dag. Efter første omgang tog han første ørletur på toilettet.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg endelig fået internet igen. Jeg har ikke kunne logge, da jeg ikke har haft noget internet. Kasernes lejligheder indeholder åbenbart ikke internet:)

Det er blevt til en smule træning, og ellers en del hocky.

Dagens WOD

2X

8 knees to elbow

21 kettelbell swings

2o pushups

rope clim (halvvejs op)

21 box jump ( 3 ramme i plinten)

21 rygbøj

walking lungs (en vollybane længde)

Tid 18:47

Jeg havde en kollega med over og træne i dag. Efter første omgang tog han første ørletur på toilettet.

Hahaha... God stil at lokke en kollega med på WOD så han skal kalde på Ulrik...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
pukiemc9.jpg

LIge mine ord. Crossfit er ond. Men det passer så utrolig godt til mit arbejde. Selvom de værnepligtige tror de kan rende fra mig, så snart vi begynder på god gammel træning med løb og strækker, så knækker de på række

Det er lang tid siden jeg har logget. Jeg har fået trænet lidt, men ikke meget.

Mest pga et par indsatser der har taget tid. ( når man kommer hjem efter mange timer uden mad, så handler det bare om at slappe totalt af, og fylde depoter op), og en vild julefrokost

Men her er dagens træning

Det blive ikke til crossfit men:

Livredderprøve.

En masse svømning med tøj, og en massen hiven i kollegaer igennem vandet.

p.s Jeg var på vægten i svømmehallen. Den sagde 75,3. Jeg har holdt lidt tilbage med Kcal, da jeg synes vægten var blevet lidt for høj, men jeg kan sagtens fyre det op igen nu:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

så er det tid til, at logge igen

Jeg har været til julefed på det sidste, så dagens træning, satte også sit præg på det.

Men nu bør jeg helst komme i gang efter ferien, snart en masse ferie og ingen vagt.

Vi har en fast tradion, at ved juleafslutning på kasernen, er vi ude og løbe O-løb alle mand.

løbet forgår i hold, og i år var det i et meget udfordrene terræn. Min kollega og jeg, valgt at løbe i vores indsatsdragt, da chancen for, at vind ikke var særlig stor, så hvorfor ikke bare dø total

Dog endte vi meget overraskende på en 3.plads:D Men 1 times skovløb i indsatsdragt satte sig nu nogle spor

Dagens WOD

3 x

5 reps Dødløft (80kg)

10 brupees

tid: 9:24

Ikke det bedste jeg har lavet. så ikke noget at råbe hurra for

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hvor mange kaffepauser fik i taget i løbet af dén WOD? :tease:

Jeg er bare så miljøskadet, at så længe der ikke er noget ild, er det så svært at skynde sig :innocent:

Jeg har været en uge på skiferie, så derfor har jeg ikke fået trænet noget. Men dejligt med en uge i solen

WOD fra i går

4x

400m løb

10 handstand push-ups

Ropeclime

TID 11:48

Handstand push-ups blev blot strækker med hævet ben, da jeg ikke helt har balancen til handstand. Men det bliver øvet i hver opvarmning

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD bestod af en kipping pull-ups, weight pull-ups og strikt pull-ups

Da jeg normalt altid kun tager strikt, for kan ikke finde ud af, at kippe.

Så WOD bestod af

50 pull-ups på tid (strikt som altid)

Tid: 14:26

Det er en pull-ups pr 17 sekundt.

De fleste blev taget som underhånds.

Jeg er godt nok for tung i røven til at tage de pull-ups. så der skal bare arbejdes med dem

Jeg går stadig og tænker på, hvor pokker jeg skal træne når jeg flytter til århus. Men tror det ender med fitness world, da det er det sted, som giver den bedste mulighed for crossfir. Jeg må bare håbe på, at der snart kommer et crossfitcenter i århus:)

Link to comment
Share on other sites

Lige en dobbelt logning

I går:

5x5 front squat til box parrallet.

50kg

50kg

50kg

50kg

55kg

Da vi ikke har så gode forhold til squat på kasernen, måtte jeg vende den fra jorden, og jeg er ikke en ørn til, at lave nogle af de olympiske løft

Men det gik med, at vende den. Jeg har det bare med, at gribe den i hænderne, og det belaster mine håndled meget.

I dag

på tid

Virtual shoveling 30 - 25- 20- 15- 10- 5

pull ups 15- 10- 8- 7- 6- 5

TID : 16.05

Jeg har skåret lidt i pull ups, da jeg køre dem strict

Edited by blazz
Link to comment
Share on other sites

Så er der tid til lidt logning.

Der har været lidt travlt, da jeg står midt i en flytning, samt en masse møder med chefen.

dagens WOD

10 sit-ups

10 back extension

15 thruste

25 pull-ups

30 sit-ups

30 back extension

10 thruste

15 pull-ups

TID: 19:06

Link to comment
Share on other sites

I am getting mixed signals. :tongue:

Når man synes det er fornuftigt (og sjovt) at gå inde hvor det brander. giver det faktisk ganske meget mening:)

WOD Fredag

15 Dips

1 L Pull-up

13 Dips

3 L Pull-ups

11 Dips

5 L Pull-ups

9 Dips

7 L Pull-ups

7 Dips

9 L Pull-ups

5 Dips

11 L Pull-ups

3 Dips

13 L Pull-ups

1 Dips

15 L Pull-ups

Tiden blev taget med det store ur i hallen, så derfor kun i hele minuter

TID: 20 minuter.

De L-pull-ups rammer min ryg utrolig godt.

Det er lang tid siden jeg har lavet dip. kunne godt mærker at smidigheden satte grænser for ROM, men de blev dyber og dyber for hver sæt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share