Dødløft - stiff leg el. alm.


Fast legs
 Share

Recommended Posts

Jeg har kørt stiff leg dødløft i et stykke tid, og er egentlig glad for øvelsen.

Mit formål er at opbygge en funktionel styrke i rygmusklerne - en større styrke skulle gerne give en bedre kraftoverførsel på cyklen. Jeg kombinerer med alm. back extensions, men synes at jeg får en langt bedre stabilitet i ryggen når jeg også kører dødløft.

- men der er lige nogle ting som jeg er i tvivl om:

Stiff leg går vel mindre i benene end den alm. - eller hvad?

(den skal helst ikke ramme benmusklerne for hårdt - da squat gør sit arbejde fremragende alene!)

Hvor meget stimmulere dødløft arme og skuldre - jeg har i forvejen RIGELIGT med masse her - som jeg egentlig gerne vil mindske lidt (står noget i kontrast til alle andre i centeret som kæmper med at få større arme ;) ) Efter sidste træning havde jeg ømme underarme efter øvelsen - hvilket nok skyldes at jeg har problemer med at holde stangen (for svage hænder).

Håber på lidt hjælp.

Link to comment
Share on other sites

I forhold til det almindelige dødløft går stifflegged meget mindre i lårenes forside. Stifflegged giver dog ganske godt til bagsiden af lårene.

Man påvirker underarmene statisk ved grebet, så de kan godt vokse lidt. Trapezmusklerne får også noget statisk træning, men overarme og deltoideusmusklerne slipper nådigt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share