Hjælp!


me-myself-and-I
 Share

Recommended Posts

Det er slet ikke så simpelt som du beskriver det. Du har fat i nogle gode fysiologiske pointer, men din overall konklusion er desværre noget vås.

Kulhydrater feder ikke. For meget energi feder. Jeg ved godt, at kulhydrater er det eneste som stimulerer sekretionen af insulin, men derfor bliver man ikke direkte fed af kulhydrater. Hvis man har et kalorieoverskud og makronutrientfordelingen hælder meget imod kulhydrater, SÅ kan det have en betydning.

Og hvad du nævner med proteiner er, i teorien, korrekt. Det kræver dog, at du nærmest har et 100% indtag af protein. Grunden til dette er, at det er mere bekosteligt at ændre proteiner til 'forbrændingsmateriale' end kroppen får ud af at brænde det af.

Gluconeogenesen kræver simpelthen mere energi for at omdanne aminosyrerne til glukose, end kroppen får udbytte af det enkelte glukosemolekyle i respirationen.

Jeg ved hvad jeg taler om og det burde du måske også gøre inden du begynder at svine mig!

Der er lavet sindsygt meget forskning på emnet og noget viser det ene og noget det andet! Men energibalancen er en konsekvens ikke en årsag og ens krop kan både op- og nedregulere ens stofskifte for at skabe den energibalance der skal til!

Link to comment
Share on other sites

.. og ens krop kan både op- og nedregulere ens stofskifte for at skabe den energibalance der skal til!

Nu vil jeg ikke blande mig i dig og Dysp's diskussion, men blot bruge denne del af citatet til at fremhæve at det ikke nytter noget at sulte sig.

Hvis man stort set intet indtager, vil kroppen skrue kraftigt ned for forbrændingen for at økonomisere med ressourcerne, og man vil derfor intet opnå ved at sulte sig.

Netop derfor er det vigtigt at "fylde på tanken" 6-8 gange i døgnet så kroppen holdes beskæftiget hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Nu har jeg fået kigget på det du har lagt op, og som flere andre siger så spiser du ALT ALT for lidt. Du ligger på et indtag som gør at din træning intet giver, man taber sig ikke rigtigt / ordentligt hvis man ikke spiser. Nu har jeg ikke lige taget mig sammen, men tjek dit basalstofskifte og find ud af hvad du ligger på med dit aktivitets niveau og få så justeret din kost. Så du ligger på omkring 300-500 kcal under hvad du skal, lige nu vil jeg tro du ligger på 1000-1200 kcal om dagen. Og med din aktivitet vil jeg skyde på du skal op omkring 2000-2500. Så er en direkte usund leve stil, og som et par af de andre siger så får du for lidt protein. Jeg vil råde dig til at kigge på www.bodybuilding.dk inde under kost. Er nogle virkeligt gode artikler som forklare det hele. Hvis der er nogen problemer med det så smid mig en besked her inde så kan jeg lige fixe nogle direkte links til dig. Men du skal seriøst få kigget på din kost, med den levestil du køre der så ryger samtlige muskler du får opbygget meget hurtigt igen.

Mvh. Jimmi

Og til resten af menneskerne som har kommenteret, var sådan set mig som forslog hende at tage og se på sin kost over et par dage. Så man kunne hjælpe med nogle råd, så i stedet for blot at svine hende til eller straks skrive hun er syg og skal søge hjælp osv. Så prøv dog forhelvede at komme med noget konstruktivt, det andet lort i fyre af kan jo ikke bruges til noget som helst.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for den store hjælp, Jimmi, det er sødt af dig. Jeg vil lige prøve at se lidt på linket :smile:

Jeg vil prøve mig lidt frem udfra, hvad især du har skrevet herinde, og ellers kan det altså godt være, at jeg lige henvender mig til dig igen senere.

Lige et hurtigt spørgsmål: Har du et godt råd til, hvordan jeg kan indtage mere protein i løbet af dagen?

Og så lige en anden ting. Jeg synes, at diskussionen om hvorvidt min plan over træning og kost er reel eller ej er tåbelig. Jeg ville jo intet få ud af at spørge herinde, hvis ikke jeg skrev sandheden, så i mine øjne er det fuldstændig indiskutabelt og slet ikke relevant i forhold til min oprindelige henvendelse.

Link to comment
Share on other sites

Og så lige en anden ting. Jeg synes, at diskussionen om hvorvidt min plan over træning og kost er reel eller ej er tåbelig. Jeg ville jo intet få ud af at spørge herinde, hvis ikke jeg skrev sandheden, så i mine øjne er det fuldstændig indiskutabelt og slet ikke relevant i forhold til min oprindelige henvendelse.

Hvis man poster en plan over træning og madindtag, som 100% sikkert vil få enhver til at tabe sig, og siger, at man tager på af det, så er det klart, at et sagligt svar vil blive nødt til at stille spørgsmål ved din 'sandhed'.

Hvorfor er du i øvrigt interesseret i at tabe dig til ned under idealvægten?

Link to comment
Share on other sites

Er 2 muligheder for mere protein ud over ganske enkelt mere kød i kosten :) jeg benytter mig lidt af begge i min træning.

Protein pulver eller den klassiske kakao mælk :tongue: det slår aldrig fejl :4thumbup:

Du skal være velkommen til at henvende dig hvis der er noget :) Bare henvend dig i en besked til mig hvis det er, får næppe fulgt meget med i trådene her inde da jeg er begyndt at blogge på Bodybuilding.dk i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for den store hjælp, Jimmi, det er sødt af dig. Jeg vil lige prøve at se lidt på linket :smile:

Jeg vil prøve mig lidt frem udfra, hvad især du har skrevet herinde, og ellers kan det altså godt være, at jeg lige henvender mig til dig igen senere.

Lige et hurtigt spørgsmål: Har du et godt råd til, hvordan jeg kan indtage mere protein i løbet af dagen?

Og så lige en anden ting. Jeg synes, at diskussionen om hvorvidt min plan over træning og kost er reel eller ej er tåbelig. Jeg ville jo intet få ud af at spørge herinde, hvis ikke jeg skrev sandheden, så i mine øjne er det fuldstændig indiskutabelt og slet ikke relevant i forhold til min oprindelige henvendelse.

Hej trådstarter,

Det. folk kredser om, er, om du har anoreksi. Lider du af det? Hvad siger folk i din omgangskreds til det?

Jeg er enig i, at du skal have mere protein, og jeg kan slet ikke se pointen i at ville tabe muskelmasse, med mindre du har været bodybuilder.

mvh.

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Hej trådstarter,

Det. folk kredser om, er, om du har anoreksi. Lider du af det? Hvad siger folk i din omgangskreds til det?

mvh.

LarsBj

Godt af Lars at "sige troldens navn" - hvis det i virkeligheden er her hunden er begravet så bør trådstarter søge professionel hjælp. Og det et andet sted en på dette forum.

Og det lugter lidt derhen af.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Kig dog tråden igennem for satan folkens... Hun siger jo at hun vil arbejde med sin kost og prøve at få spist mere så træningen gavner noget.

Forstår ikke hvorfor folk kommentere uden at lige skimte posts igennem, jeg har forslået at der skal flere kcal ind for at træningen giver noget. Og hun har jo også virket åben for ideen, var noget andet hvis der konsekvent var blevet lukket af. Kan se hvad i mener ud fra kosten, men syntes i skulle tage og kigge det igennem. Gavner jo ingen at skrive noget uden at vide hvad der er blevet sagt i forvejen :)

Mange Kcal + Træning = :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share