Hurtigt vægttab


runcris
 Share

Recommended Posts

Hej alle på MOL. ;)

Jeg er ret ny her, men jeg vil gerne have noget hjælp til at tabe mig.

Jeg er 14 år, 162 høj og vejer mellem 58 og 62 kilo (alt efter hvilken tid på dagen jeg vejer mig osv..)

Jeg vil rigtig er ret aktiv i min dagligdag, har bla. 4,5 km på cykl hver vej ud til hesten. Jeg løber engang imellem, men synes det er svært at finde motivationen til det.

Jeg har før gået drastisk ned i vægt da jeg fik en form for spiseforstyrrelse. Nu ved jeg ikke hvad jeg har.. Enten spiser jeg 500 kalorier om dagen, eller også spiser jeg 5000. Det er et stort problem, men jeg prøver virkelig at styre det. Min drømmevægt er på omkring 52 kilo, jeg har for bare få måneder siden været helt nede på 54. :)

Jeg ved at man skal "forbrænde mere end man indtager," men jeg forbrænder kun omkring 500-800 kalorier om dagen. Må jeg så kun indtage 500 kalorier? Det ved jeg jo også godt ikke er sundt.

Håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.

Knus Cris.

Link to comment
Share on other sites

Nu undre jeg mig over hvordan søren du har fundet de 500-800 kcal, hvis du har et 'normalt stofskifte' i forhold til din alder og vægt så har du en BMR på 1456.8. Som er uden et aktivitets niveau. Ergo er de 500-800 kcal Wayoff...

Den eneste måde hvor man reelt set kan hjælpe dig på er at du smider en 'kostplan' for en 3-4 dage op så det er muligt at se hvor meget du egentlig spiser, man taber sig heller ikke af at spise for lidt. Eller jo men er på en usund måde ^^

Link to comment
Share on other sites

som Jimmi inc n har regnet ud for dig, ligger dit BMR mellem 1400-1500 kalorier. Hvis du så selv har regnet ud at du yderligere forbrænder 500-800 kalorier ved hjælp af motion så ligger dit daglige kalorieforbrug jo på den gode side af 2200 kalorier.

Er der en grund til at du ikke vil have hjælp af lægen. Han/hun er der jo kun for at hjælpe!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja, der er en grund til at jeg ikke vil til lægen.

Jeg er jo ikke overvægtig, jeg ligger sådan set på min idealle vægt, men jeg synes der er for meget overflødigt fedt.

Jeg tror næppe en læge vil tage mig seriøst når jeg kommer med mit teenage"fedme" problem.

Link to comment
Share on other sites

Når du er på din ideal vægt er der ingen grund til diæt, du er stadig i vokse alderen, så du skal have nok med mad, hvis du vil gøre noget kan du begynde med noget styrketræning, det vil give en mere markeret krop, men med din vægt er der ikke grund til at gå på diæt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår den simpelthen ikke.

Hvad er det at have et middel energi forbrug?

Hvad er det basale og hvad er det totale?

Hjælp mig lidt. :/

Det basale er dit BMR(Basal Metabolic Rate), dvs. det din krop forbrænder for at leve, fx. for at holde varmen og fordøje maden osv.. Altså det du forbrænder i hvile.

Det totale er dit BMR plus alt det du forbrænder på yderligere aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share