Kenneths log anno 08/09


KennethJ
 Share

Recommended Posts

Så blev det sgu min tur, til igen at føre en log herinde. Har tidligere haft en, men har sgu ikke været så god til at holde den opdateret - det vil jeg dog forsøge på denne gang, yay!

Istedet for at skrive en masse blah blah om hvem jeg er, min yndlingsfarve og hvor jeg går i byen, så lad os skride direkte til det vigtige;

Mål:

3 x Bronzecirkel på 6:30 min.

3 x Sølvcirkel på 9:30 min.

3 x Guldcirkel på 18 min.

2000 meter: 7 minutter.

5 km: 20 minutter.

10 km: 50 minutter.

Halvmarathon: 1 time, 50 minutter.

Marathon. 4 timer, 20 minutter - er meldt til Berlin Marathon i april.

25 m. crawl: 15 sek.

100 m. crawl: 1:25 min.

200 m. crawl: 3:10 min.

Gennemføre et 'huit mille' som er 8 km løb, fuld 22 kg. udrustning, på max 45 min - optagelsesprøve ved de norske jægersoldater.

Gennemføre 30 km. march med 22 kg. oprustning, på max 4 timer og 50 min - optagelsesprøve ved de norske jægersoldater.

Gennemføre 50 km. march med 28 kg. oprustning, på max 10 timer - optagelsesprøve ved danske jægersoldater.

Gennemføre igen dagen efter på max 11 timer - optagelsesprøve ved danske jægersoldater.

Gennemføre 60 km. march med 28 kilo oprustning, på max 12 timer.

Stats:

23 år

177 høj

Omkring 77 kilo - har ingen vægt

PRs:

2000 meter løb: 07:30 mins

Resten aldrig målt, men tiden må snart være inde!

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Er netop startet på alternativ hypertrofi fra Getbig og har netop kørt torsdagens program; military press, bænk, og diverse mave - og damn det spillede godt! Jeg er dog lidt i tvivl om min styrke i bænkpres. Umiddelbart er den ikke tung, som andre øvelser er tung. Til gengæld får jeg ondt i mine håndled. At jeg godt kan mærke det i bøfferne bagefter, det kan dog ikke benægtes.. måske er jeg bare regular slap :laugh:

Træning 11. dec 08

Military press: 10x1@35kg+stang, 5x5@30 kg. De første 10x1 kunne nemt være kørt med 40 eller 45, så det må det blive næste gang..

Incline bænkpres: 3x8@25 kg+stang

Close grip bænkpres: 3x8@30 kg+stang

: 3x10@8,5 kg

Situps: 3x10@bw

: 3x10@bw

Alt i alt fin træning, taget i betragtning af at mit sidste pas ligger like en måned tilbage. Glæder mig allerede til træning i morgen tidlig!

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Så blev det dag 2 i programmet, og tid til den store dødløft. Det er første gang jeg kører dødløft, så det var lidt nyt.. og egentligt er jeg ret tilfreds med de kilo jeg fik smidt på. Følte jeg havde et godt overblik over teknikken, efter at have sat mig godt ind i det. Og folk hverken pegede eller grinte, så det er vel altid en god start :bigsmile:

Træning 12. dec 08

Dødløft: 10x1@60kg + stang, 5x5@40kg+stang

Chinups: 3x8@bw

DB Curls: 3x8@19kg - temmelig led, må har mistet noget styrke.. :devil:

Siddende calf raises: 3x8@80kg - brændte også godt, men nu har jeg også verden tyndeste og slappeste lægmuskler :tongue:

Alt i alt super træning, selvom det var kl 0730, uden alt for meget søvn. Tid til shake og powernap nu.

Så er der lige et par dages hvil (eller rettere: kampdruk med snaps), og så går det løs igen mandag! :w00t:

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Årh shit jeg er hårdt ramt af doms i dag! Kunne allerede mærke det til julefrokosten i går - og faktisk var det så slemt, at jeg kunne mærke det selv da jeg var stiv :laugh: Jeg undrer mig blot over at mine ben er så hårdt ramt, når jeg ikke har trænet ben. Jeg er temmelig sikker på at det kommer fra dødløften i går, men den burde da primært gå i ryggen - right? Kan man konkludere at min teknik sutter røv, eller er det blot et tegn på at jeg er stærkere i min ryg, end i mine ben - og at benene derfor er hårdere ramt? :blush:

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Haha ja ikke endnu - men må hellere snart få kigget på den, så jeg kan slå dig!

Har du et link til øvelsen?

Du ved da forhåbentlig hvad den går ud på hvis du har tænkt dig at lave den?

The Bear er:

Hang/full (power) clean ->

Front squat ->

Push Press ->

Back squat ->

Push Press from the neck

http://www.youtube.com/watch?v=ItQZJQW2bQk

Normalt mener jeg den laves som han viser det "combined" - altså uden brud mellem de enkelte momenter af øvelsen.

Flere forklaringer og video

Link to comment
Share on other sites

Træning 15. dec 08

Shit det var hårdt i dag.. shit shit shit. Var seriøst i hopla da jeg kom i jernhulen, men langsomt som mine arme fik mere og mere tæsk, blev det - pudsigt nok - tungere og tungere. Det endte med at jeg ikke engang kunne tage dips @ bw :tongue: Dagens omgang ser derfor sådan ud;

Opvarmning - 12 mins intervalløb.

Bænk: 10x1@50kg+stang, 3x8@45kg+stang -ikke de store problemer, men det rev da lidt i armene..

DB skulderpres: 3x8@19kg -daaaamn en killer, men op kom da :devil: . Jeg troede ikke jeg var SÅ slap i mine nanorør :blush:

Dips: 3x8@10kg -her fik jeg slet ikke gennemført. Efter det første sæt gik det bare kraftigt ned af bakke, og jeg måtte skifte til bare at høre ren kropsvægt. Og selv dér var den heavy.

.. Så var der lige en række maveøvelser, for lige at få tankerne væk fra armene :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så kører vi squat snart - er ret nervøs for mit knæ, da jeg føler det er lidt svækket stadigt. Det gør kun ondt ved meget bestemte bevægelser, men nu er det jo også begrænset hvor mange bevægelsesmuligheder et knæ har :tongue:. Jeg må prøve at starte let med squatten, og se hvordan den kører. Det er nok for farligt at køre ass to the grass, så vil forsøge at holde mig i de klassiske 90 grader..

Link to comment
Share on other sites

Damnit, nu har jeg smidt min logbog væk! Sådan noget pis.. :4slap:

Nå - nedenstående er kun fra hukommelsen så;

Træning 16. dec 08

Squat: 10x1@70kg+stang, 5x5@50kg+stang - mediumhårdt, er især usikker på mit knæ. Tror jeg vil forsøge at køre fristang næste gang, og ikke i et stativ.

DB Bent over rows: 3x8@30kg - let!

BB Curls: 3x8@30kg+stang - temmelig tungt, men holdt teknikken fint = mere vægt på næste gang :devil:

Siddende calf raises: 3x8@70kg - hårdt, men stabilt. Kører 80 kg næste gang.

Alt i alt en super omgang, glæder mig allerede til træning i morgen igen. :devil::devil:

Er iøvrigt godt om i mine lår, så den squat der har siddet temmelig godt. Godt squat.. funny :santa2: Til gengæld kan jeg ikke mærke andet end en let træthed i armene, og jeg plejer ellers være godt ramt af doms. Måske kommer det i morgen..

Edited by KennethJ
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning blev også veloverstået. Var ikke så stærk i mine close grip bænk som jeg havde regnet med, men det skyldes vidst primært at jeg var lidt uoplagt :rudolph:

Træning 18. dec 08

Military press: 10x1@40kg+stang, 5x5@35kg+stang - easy peasy, mere vægt næste gang!

Incline close grip bænkpres: 3x8@25kg+stang - ikke de store problemer, selvom den blev godt tung til sidst

Close grip bænk pres: 3x8@30kg+stang - temmelig tung, og det var i hvert fald ikke teknikken der imponerede her :blush:

+ diverse maveøvelser, som jeg er for doven til at skrive ind :nissetunge:

Og som den unge knøs på 23 jeg jo er, røg jeg straks ud og hamrede bajere lige efter træningen - sundt og nærende!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning 21. dec 08

Opvarmning - 12 mins intervalløb.

Dødløft: 10x1@60kg + stang, 5x5@40kg+stang

Chinups: 3x8@bw

DB Curls: 3x8@19kg - stadig temmelig tung, jeg tror alt det juletamtam gør mig slappere :rudolph:

Siddende calf raises: 3x8@80kg

Træning 22. dec 08

God omgang træning jeg fik skudt aw, selvom jeg brændte min træningsbuddy af. Kunne simpelthen ikke få min lille spinkle krop op..

Opvarmning - 12 mins intervalløb.

Bænk: 10x1@50kg+stang, 3x8@45kg+stang

DB skulderpres: 3x8@19kg

Dips: 3x8@10kg

+ diverse maveøvelser

Træningen i dag bliver ikke i centeret, med min powerbag. Poster details later :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share