Tandskade?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er 16 år - dreng - og har i forbindelse med basket dræbt en af mine to fortænder.

det er efterhånden et par år siden, og jeg har siden været til tandlæge flere gange hvor de har malet den lidt og pilelt den døde nerve ud.

- men nu synes jeg så at tandkødet har trukket sig lidt længere tilbage og at den sidder en smule løs, så mit spørgmål går på: hvad kan man gøre? for man bare en ny tand? hvad med tandkødet? bliver det flot? hvor lang er holdbarheden bag nye 'falske' tænder?

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er 16 år - dreng - og har i forbindelse med basket dræbt en af mine to fortænder.

det er efterhånden et par år siden, og jeg har siden været til tandlæge flere gange hvor de har malet den lidt og pilelt den døde nerve ud.

- men nu synes jeg så at tandkødet har trukket sig lidt længere tilbage og at den sidder en smule løs, så mit spørgmål går på: hvad kan man gøre? for man bare en ny tand? hvad med tandkødet? bliver det flot? hvor lang er holdbarheden bag nye 'falske' tænder?

Dude.. Spørg din tandlæge :P

Link to comment
Share on other sites

Skoletandlæger er uduelige - der er en grund til, at de er i den offentlige sektor og er sikret job på en skole.

For det ved du vel alt om?

On topic: Hvis tanden (eller tænderne, hvis det er begge det drejer sig om) er ved at falde ud, kan den på sigt erstattes med et implantat. Men dette kræver, at du er udvokset. Mht. tandkødet, så vil det initialt sandsynligvis være flot, men det kan på sigt trække sig tilbage og afsløre kronekanten, dette vil dog være et mindre kosmetisk problem, med mindre du har "gummy-smile". Mht. holdbarhed er det svært at være eksakt, idet der er mange faktorer der påvirker implantaters levetid, men 15 år skulle du nok kunne regne med - så begynd at spare de 25 kilo sammen allerede allerede når du får sat første implantat i.

Når du skriver at tanden er en smule løs, vil jeg gøre obs på, at det er normalt med en smule mobilitet.

Men det kan da ganske sikkert være en god ide at få en second opinion på problemet, men vær obs på at du ikke kan få det kommunale til at betale en implantatløsning til dig, idet det offentlige kun betaler billigste løsning, og ikke nødvendigvis den bedste. Og slet ikke så længe problemet er af kosmetisk art.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share