Cut, cardio og muskler.


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej Jeg er en 16-årig dreng som indtil for 4 måneder siden spillede basket på højt plan og trænede derfor omkring 15 timer ugeligt. ved siden af dette var der naturligvis ikke tid til særlig meget styrktræning (2 gange ugeligt).

Jeg har derudover altid (de sidste 2-3 år) levet relativt sundt, og mit fysiske helbred fejler ikke noget.

- Sagen er nu den at jeg de sidste 4 måneder - på grund af korsbåndsskade - har intensiveret min styrketræning, dette har givet mig rigtig gode resulateter, rent styrkemæssigt samt størrelsesmæssigt (begrænset hvad der kan ske på 4 måneder i størrelsen). Noget helt nyt er at jeg derudover her i december måned har "bulket"/nydt julen :nissetunge:

Så nu er det tid til at tabe nogle af de kilo jeg ahr taget på i fedt.

Jeg vejer 80 kilo som er fordelt på 182-184 cm. krop. Jeg har ikke specielt meget fedt, og i forhold til min alder er jeg ret stærk, men jeg har alligevel besluttet mig for at tabe en smule fedt.

Så jeg tænkte på denne kostplan kombineret med 3 gange FB styrketræning ugeligt og 3 gange Cardio (cykling og lidt svømning):

Morgenmad: Youghurt (cheasy) og müsli

Mellemmåltid: Æble

Frokost: Råkostsalat/tunsalat/bolle med fyld

Preworkout: banan og mælk

Post: mælk, proteinpulver og banan

Postmåltid: Rugbrød med enten tun, andet fiskepålæg, æg eller kylling. <-------- ( kan leverpostej og saltkød bruges under cut?)

Aftensmad: hvad der bliver serveret.

Natmad: muligvis et stykke frugt

derudover drikker jeg rigeligt med vand, og supplere min kost med fiskeolie, Udo's Choice og Vitaminpille.

Er denne kost tilstrækkelig, hvis jeg gerne vil tabe mig relativt hurtigt samt muligvis at tage lidt på i muskler, i hvert fald er jeg ikke interesseret i at tabe muskelmasse. ( er klar over at dette er meget omdiskuteret) og kan jeg eventuelt supplere med noget advokado for at få noget mere sundt fedt?

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at vide om kosten er optimal i forhold til dit/dine mål.

Det gælder om at ramme et energiindtag lige omkring dit ligevægtsindtag med et fornuftigt indhold af mikronæringsstoffer (men det ved du vel godt). Men på "papiret" ser dit eget bud fornuftigt ud.

Du må selv overvåge om det går den rigtige vej, uden tab af for meget styrke/muskelmasse, og så lave små justeringer undervejs.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at vide om kosten er optimal i forhold til dit/dine mål.

Det gælder om at ramme et energiindtag lige omkring dit ligevægtsindtag med et fornuftigt indhold af mikronæringsstoffer (men det ved du vel godt). Men på "papiret" ser dit eget bud fornuftigt ud.

Du må selv overvåge om det går den rigtige vej, uden tab af for meget styrke/muskelmasse, og så lave små justeringer undervejs.

Ja jeg er godt klar over at der skal være maser af nærringsstoffer og lignende.

- men jeg ved ikke hvordan jeg helt præcist skal finde mit ligevægtsindtag, og heller ikke helt hvordan jeg finder alle kalorier i min mad.

Derfor satser jeg mere på en generel sund kost som indeholder hvad den skal, og derfra må jeg så se om det går dne rigtige eller forkerte vej..

- ville bare lige tjekke herinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share