træner jeg rigtigt?


crehder
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har nu trænet i et lille års tid, hvormellem jeg dog har holdt nogle længere pauser. Jeg er nu begyndt igen og træner hver anden dag. Men det er sjældent at jeg er rigtig øm dagen efter. Er det ligemeget eller er det tegn på at jeg ikke træner rigtigt/hårdt nok?

Jeg plejer at køre et let opvarmingssæt, hvorpå jeg kører 3 set med ca 10reps. Jeg plejer ved hver træning først at tage 8min opvarming, hvorefter jeg kører det meste at overkropen igennem. Dvs. ca. en til 2 øvelser per kropsdel.

På forhånd tak for svar

Christian R

Link to comment
Share on other sites

Træningsømhed er blevet diskuteret meget i dette forum, uden der af den grund er blevet kastet voldsomt meget lys over fænomenet. Jeg vil dog ikke råde dig til at bruge ømhed som en målestok for fremgang.

Hvis du træner for styrke, så kig på din styrkefremgang. Hvis du træner for størrelse, så kig på din massefremgang. Ingen kan fortælle lige netop dig, om du træner rigtigt, men hvis du poster dit træningsprogram i "Den perfekte træningsuge", så er der sikkert en masse, der gerne vil give gode råd. :) Husk at skrive, hvad målet med din træning er, og fortæl os om dine kostvaner.

På genskriv

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share