Trang til søde sager


Omalley
 Share

Recommended Posts

Jeg lever ret sundt sys jeg... jeg lever ikke efter en fast kostplan, for dte magter jeg ikke, men jeg spiser sundt... BORTSET fra når jeg et par gange om ugen får en voldsom trang til at æde søde sager... den trang er jo fandme værre en trangen var til en smøg i tidernes morgen... er det noget nogen her kan nikke genkendende til?

..ja, da! ..for mig sker det en hver måned og varer et par dage eller tre... men nu er jeg jo også en kvinde.. :wink:

Jeg har prøvet mig med en smoothie, det hjælper ikke... har prøvet bare med en masse frugt stykker, hjælper ikke... jeg har prøvet med nødder osv... hjælper ikke...

Skal jeg bare lænke mig fast til min seng, indtil trangen er gået over eller har i nogle fif`?

..har du prøvet Nellie dellies - sukkerfri vingummi!? ..de er super! smager skønt, lavt energiindhold og proppede med kostfibre, så de giver en god mæthedsfornemmelse tillige. Ellers kan jeg anbefale frugtstænger med fx. pære eller aprikos, men de har et relativt højere energiindhold pga. mængden af kulhydrater, tilgengæld påvirkerde ikke blodsukkeret så kraftigt som (de fleste)frugter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever selv samme trang af og til. Jeg har selv 2 tips der virker for mig:

- Køb en hel bakke jordbær eller en honning melon og spis den. Disse to ting er meget lave i antal kalorier og tæmmer min sukker lyst

- Køb noget godt chokolade og skær det i små stykker (max 25 gram per dag og spis det ikke hver dag!) . Læg et stykke på 25 gram på tungen indtil det smelter af sig selv. På denne måde snyder du hjernen

til at tro du måske har fået 100 g. chokolade, når det er i munden i forholdsvis langt tid inden det smelter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share