Træningsprogram


Tolle
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har flyttet dette emne fra styrketræning!

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om mit "styrke"træningsprogram.

Programmet skal bestå mest af frivægtsøvelser, da det skal være noget jeg kan bruge "anywhere"

Programmet:

Opvarmning på cykel

3 x 25 mave på skrå bænk

3 x 15 Ryg

3 x 10 Dips

3 x max kropshævninger

3 x 10 Skulderpress (30 kg)

3 x 10 Træk til nakke (45 kg)

3 x 10 dumbell press (18 kg)

3 x 10 bend over rowing (32 kg)

3 x 25 skrå mave på gulvet

Som I kan se er det ikke det helt vilde program, men det er heller ikke styrketræningen jeg lægger mest vægt på. Jeg løber meget, og er især vild med orienteringsløb. Så det skal ikke være et "pumpe" program.

Men kan jeg godt blande øvelserne, og kan jeg evt. tage ét sæt af hver og så gå programmet igennem 3 gange?? Hvad er bedst? :confused2:

Mine stats:

Alder: 26

Vægt: 73

Højde: 177

Hygge - Tolle

Link to comment
Share on other sites

Hvis det primært er funktionel styrke og ikke muskelmasse du er interesseret i, så skulle du nok overveje at gå lidt op i vægtbelastning og ned i antal reps. 3x5 med den vægt du lige kan klare at gennemføre programmet ( med men med margen til failiure!),vil passe bedre til dit behov.

Du fokusere entydigt på overkrop - hvad er grunden til ikke at indføre noget bentræning ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, godt spørgsmål.

Jeg har lavet noget squat, men det er ikke så meget at jeg ligefrem ville skrive det på programmet, måske skulle jeg det?

Jeg løber jo også meget, og derfor synes jeg ikke at det var "nødvendigt" men jeg tager måske fejl?

Og, ja det er funktionel styrke jeg går efter.

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber jo også meget, og derfor synes jeg ikke at det var "nødvendigt" men jeg tager måske fejl?
Ja - hvis du gerne vil være stærkere, så tager du fejl. Du træner jo ikke muskelstyrke ved at løbe. Øvelser som squat og dødløft rammer store muskelgrupper og bør ikke springes over. Som ofte anført så vil de også have en gavnlig effekt for den samlede styrkefremgang - også i overkroppen
Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg er overbevist.

Squat er med i fremtiden

Men tilbage til et tidligere spørgsmål:

Men kan jeg godt blande øvelserne, og kan jeg evt. tage ét sæt af hver og så gå programmet igennem 3 gange??

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share