Min far på kur!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg synes selv at jeg har relativt meget styr på kost og træning - men alt dette er når vi snakker i relation til mig selv. altså i relation til en yderst aktiv ung mand, i voksealderen, som gerne ville træne hele dagen lang hvis det var muligt.

Men hvad så når vi snakker min far?

jovist har jeg styr på de generelle kostprincipper med at man skal indtage mindre end man forbrænder for at tabe sig, og huske at spise masser af frugt og grønt flere gange dagligt...

Men!

Facts: min far er 55 år, 182 cm. høj og vejer lige på den gode side af 80 kilo (ca. 78)'

I hans fritid er han meget aktiv for sin alder, og han cykler næsten hver dag på motionscykel i omkring 30-40 min. og i weekender går han altid tur eller laver havearbejde.

- men han sidder jo 'desværre' på et kontor fra 8-17 i hverdagene.

Så tænkte på hvad han skal han gøre for at tabe sig en smule?

Han er gået på kur fra i dag af, men jeg tror desværre ikke helt han har styr på det.

Jeg prøver på at overbevise ham om at dette ikke er vejen frem (hans kost fra i dag):

morganmad: havregryn med mælk

Middag(fordelt lidt over dagen): 3 bananer

Aftensmad: forskelligt men i dag 'sund' kylling med ris og karry.

jeg ville jo til en hver tid påstå at han skulle sørge for at spise mere protein, og derudover sørge for at fordele dette ligelidt ud over dagen, men er dette rent faktisk nødvendigt når han ikke træner decideret styrketræning?

hvordan skulle en kost sættes sammen?

på forhånd mange tak!

Edited by The-Pimp
Link to comment
Share on other sites

Han skal helst fordele måltiderne over seks gange dagligt for at få styr på forbrændingen.

Hurtig hovedregning af hans kalorieindtag for i dag, vil jeg gætte på ligger på omkring de 1800...Det er sq ikke meget for en fuldvoksen mand der samtidig er meget aktiv.

En decideret kur - og ikke en ændring af kostvanerne - fører tit ingen steder hen i det lange løb, det er måske værd at forklare ham.

Det kunne være du og din far først og fremmest skulle finde ud af hvad han selv mener han kunne holde ud at spise fremover, af de sunde alternativer.

Derefter så lav en kostplan hvor han smider fedtet moderat i en periode, det er trods alt ikke så meget han skal smide (går jeg ud fra)

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share