HST Program


playart
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har besluttet mig at påbegynde det populære HST program op efter jul, med det mål at øge min muskelmasse. Efter de 8 ugers cyklus vil jeg igang med at cutte, i håb om at få en flot, harmonisk og veldefineret krop til sommer. Har trænet godt et ½ år nu, men uden nogle primære mål, har bare trænet muskelgrupperne efter behag. Dette har dog givet noget fremgang i vægt i øvelserne samt det visuelle af min krop, dog har jeg ikke formået de resultater jeg ønsker, derfor vil jeg nu begynde på HST og med det træne mere seriøst end før.

Først og fremmest vil jeg gerne have jer til at kommentere det program jeg har opstillet:

Benchpress

Incline dumbell bench press

Dip

Lying triceps extension

Dumbell curl

Military press

Dumbell lateral raise

Træk til hage

Chin-up

Pulldown

Squat

Lever twist (maskine)

Side crunch

Crunch

Liggende hip raise

Er det dumt at dyrke motionstræning (løB) når man benytter HST programmet?

mvh

playart

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til!

Det første råd jeg kan give dig er at blive gode venner med diverse logbøger, jeg overså dem selv i lang tid, men MANGE guldkorn ligger gemt der! :)

Mht dit program, jeg ville restrukturere det lidt og tilføje lidt:

Squat

Rumænske Dødløft (Til haserne)

Calf Raise (Til læggene, kedeligt, men nødvendigt.)

Benchpress

Incline dumbell bench press

Dip

Chin-up

BB Row

Military press (Den fungerer ikke så godt efter tricpes træning.)

Dumbell lateral raise

Lying triceps extension

Dumbell curl

Cable Crunch (Ikke alle de maveøvelser, én kan snildt gøre det!!!)

Det var det!

Det er en god idé at tilsidesætte dit løb, og fokusere på at VOKSE! :w00t:

Lever twist : Træner du i FitnessDK? Det er det eneste sted jeg er stødt på den maskine, anyways, den minder mest af alt, af spild af tid. ;)

Link to comment
Share on other sites

anyone:

Jeg går i Equinox hvis du kender det?

Jeg har ikke mulighed for at lave dødløft dernede, og er personligt heller ikke så glad for øvelsen, selvom det godt nok er en basisøvelse!!

BB Row

Calf Raise (Til læggene, kedeligt, men nødvendigt.)

har du links til disse øvelser? og hvorfor er de bedre?

Personligt er jeg heller ikke vild med Cable Crunch, så tror det bliver Crunch og Lever twist i stedet for dit forslag og alle mine 4 maveøvelser!

Link to comment
Share on other sites

undskyld det bliver Crunch og Side crunch i stedet... behøver man virkelig ikke flere maveøvelser, har svært ved at få mine mavemulder til at gøre "ondt" så man kan mærke man har ydet noget, det samme problem i bænkpres? skal det gøre "ondt" før det gør godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hev stangen fra bænkpres ud på udstrækningsmåtterne, og så igang. :)

…Og jeg gjorde det eksakt samme i FitDK… ;)

går i Equinox hvis du kender det?
Nej det gør jeg ikke, men jeg har hørt det omtalt som en svømmehal fremfor træningscenter… ;)
har du links til disse øvelser? og hvorfor er de bedre?

I dit udkast var der 3 træk-ned øvelser til ryggen, det er smarte og bedre at nøjes med én træk-ned og en ro øvelse.

Du havde ingen lægtræning med i dit program, men små bitte utrænede lægge ser sære ud, så det skal til!

Link til BB Row

Han krummer ryggen for meget i bunden synes jeg, mna skal holde lige ryg eller et let svaj.

Link Calf Raise (I SmithStativ, ifølge mig, den ENESTE øvelse der fungere i SmithStativ.)

Det kan være svært at se, men han står på en lille boks, så han kan strække helt ud i bunden. Man kan med fordel gå ind i et Aerobic lokale og nappe en "Step-Up" boks at stå på, så bliver den også anvdendt til noget fornuftigt! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share