Cut cut cut


Nat
 Share

Recommended Posts

Har prøvet log et par gange og kørte død i at opdatere hver dag.

Så nu prøver jeg en ny stil. Gik fra 79 kg til i morges 61,4 kg. Mit mål er 55 kg.

Ved at opdatere lidt sjældnere håber jeg at kunne holde den igang og så ellers bruge den til at følge forløbet :smile:

Vil fra idag cutte kulhydrat så vidt det er muligt og i stedet basere min kost på protein frugt og grønt.

Vil veje mig og måle fedtprocent hver 14 dag.....og hver uge opdatere min træningslog.

For at have noget at strate med er her lidt stats og træning for sidste uge.

23.01.2009

Vægt. 61,4 kg

Fedt%. Ukendt

Mandag: Boksning 2 timer

Tirsdag: Fri

Onsdag: Boksning 2 timer

Torsdag: Styrke (Fullbody)

Fredag: Fri

Lørdag: Spartaner 1 time

Søndag: Fri

Det var en start.....så følger resten på søndag. Vil måle min første fedt% om 14 dage.

Edited by Nat
Link to comment
Share on other sites

02.02.2009

Vægt. 60,2 (tabt siden dag 1: 1,2 kg)

Fedtprocent. Ukendt

Der kommer lige en højde på for god ordens skyld.....regner ik med at den ændrer sig :tongue:

Jeg er k og 158 cm høj. Og 24 år frem til engang i foråret.

Mandag: Boksning

Tirsdag: Styrke (Fullbody)

Onsdag: Boksning

Torsdag: Løb 5,5 km

Fredag: Syg .... :(

Lørdag: Svømme 34 baner á 25 m. (mest lidt hyggemotion)

Søndag: Styrke (Fullbody)

Link to comment
Share on other sites

09.02.2009

Vægt. 59,9

Fedtprocent. 24,3 % (startede for et år siden på ca 34 %)

Mandag: Boksning

Tirsdag: Fri

Onsdag: Boksning

Torsdag: Styrke (Fullbody)

Fredag: Fri

Lørdag: Spartaner

Søndag: Styrke (Fullbody)

Prøver efter bedste evne at spise så få kulhydrater som muligt....men er ik altid helt nemt. Men så længe det går fremad, så er det vel ok.

Edited by Nat
Link to comment
Share on other sites

n1035954534_30104425_8648.jpgPICT4332a.jpg

Ville lige smide et før og efter billede op....dvs et hvor jeg var størst og så et der er taget for et par måneder siden :smile:

Håber man kan se en forskel, de er i lidt forskellige vinkler

Velkomen til med endnu en log så :)

Ang. billederne, så ser det super godt ud.. rigtig flot gået og sådanne billeder må give dig blod på tanden til mere.. Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Velkomen til med endnu en log så :)

Ang. billederne, så ser det super godt ud.. rigtig flot gået og sådanne billeder må give dig blod på tanden til mere.. Held og lykke :)

Mange tak.....jo det giver blod på tanden ;o) Mangler lige lidt endnu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

03.03.2009

Vægt uændret, fedtprocent ukendt.

Vægten svinger +/- 1 kg i løbet af ugen, men havner altid på det samme mandag morgen :dry:

Mandag: Boksning

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Boksning

Torsdag: Fri

Fredag: Mountainbike i skoven, 10 km

Lørdag: Fri

Søndag: Tømmermænd :crazy:

Link to comment
Share on other sites

10.03.2009

Vægt. 60,0

Fedtprocent. 24,4

Mandag: Boksning

Tirsdag: Spartaner

Onsdag: Fri (har fået en seneskade i anklen, så ik noget boksning den næste uge, eller løB) :sneaky2:

Torsdag: Bodytoning......av piv ynk. Men godt at få prøvet noget nyt.

Fredag: Styrke

Lørdag: Spartaner

Søndag: Fri

Link to comment
Share on other sites

16.03.2009

Vægt. 60,0

Fedtprocent. Ikke målt siden sidst.

Mandag: Bodytoning

Tirsdag: Fri

Onsdag: Styrke

Torsdag: Bodytoning

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag: Fri

Ik så aktiv en uge, men døjer med noget ankelskade.....så har fået besked på at slappe af!

Nu står min vægt igen på 60 kg....søndag morgen hed den 59,3.....men mandag hvor jeg måler mig hertil, er den som sædvanlig steget igen :dry: Irriterende.

Har længe stået stille på den her vægt, og rykker ik rigtig videre, så her om en uge vil jeg gå igang med et lille "kur"projekt. Det er en "suppekur" som, et par kolleger har prøvet, og de har hver især tabt ca 3 kg på en uge.

Kuren varer en uge og består af en hjemmekogt grøntsagssuppe. Men modsat typiske kure, må man de forskellige dage indtage ting ved siden af suppen, som bare er hovedbestanddelen af kuren. Mandag må man eksempelvis spise alle de grøntsager man vil. En anden dag er der fedtfattigt oksekød, en anden dag bananer og skummetmælk.

Så der er næring i det, det er ikke et sulteprojekt. Jeg vil imens træne som jeg plejer (mine kolleger træner normalt ikke og gjorde det heller ikke under kuren)

Så håber at det vil virke som kickstarter for min vægtstilstand.....og håber selvfølgelig ik at jeg taber muskelmasse ved det. Har tænkt mig at styrketræne samtidig og indtage lidt protein bagefter som jeg plejer. Så jeg kommer ikke til at følge den 100% Men måler fedtprocent osv både lige før og lige efter......så jeg kan se hva det er der ryger, hvis det da virker på mig.

Derefter vil jeg spise nogenlunde som jeg ellers gør, omend nok lidt sundere......har sløset lidt på det sidste :blush:

Noen der har prøvet noget tilsvarende og har nogen erfaringer med det?

Eller virker det som et hovedløst projekt? Var meget skeptisk overfor idéen da de andre gav sig i kast med det.......men nu prøver jeg......de har indtil videre holdt vægttabet.

Men vil mene at der også ryger lidt muskelmasse fra dem, især når de ikke vedligeholder den!

Link to comment
Share on other sites

23.03.2009

Vægt 59,4 kg

Fedtprocent. 23,6%

Mandag: Spartaner

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Fri

Torsdag: Spartaner

Fredag: Fri

Lørdag: Spartaner

Søndag: Styrke

Aaarrgghhh......første dag på suppe. Idag må jeg foruden suppen spise alt det frugt jeg vil......så sidder og kører appelsiner, blommer, kiwier og andet godt i hovedet.

Er godt nok spændt på hva kroppen siger til to timers boksning i aften når den kun har fået frugt og 1 portion suppe i løbet af dagen!

Nu må vi se......det skal også være så kroppen syns det er ok alt det her, for vil ik gå på kompromis med min træning. Så alt med måde.......hehe det lyder sgu som om jeg har givet op på forhånd :) Ikke helt, men der skal nok ik meget bøvl til før jeg dropper det supperæs her!!!

Imorgen står den på ale de grøntsager jeg kan presse ned, foruden suppen.

Link to comment
Share on other sites

Æv :unhappy:

Hvade sgu ik regnet med at kvitte så hurtigt. Men jeg har simpelthen brug for mere mad end der er i det tøsekur der.

Var underligt sulten hele dagen igår, selvom jeg ik havde lyst at spise mere....andet end noget kød!!!

Var mega træt til boksning.....på et tidspunkt måtte jeg lige sidde ned.....hele hallen drejede rundt og der dansede jeg ved ik hvor mange hvide prikker rundt for øjnene af mig......var lidt ubehageligt.

Var super grumpy meget af dagen også.....ik fedt. Det er nok meget psykisk hva man indstiller sig på med sådan en madprojekt. Der har jeg åbenbart ik lige så meget vilje som når det kommer til træning. Så vil jeg hellere prøve at leve sundt i hverdagen og så nikke den en skalle med noget træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

25.03.2009

Kørte en gang spartaner idag.....

15 x chinups (med hjælp)

20 x staggered pushups

30 x situps med benløft samtidig

15 x burpees

20 x single arm clean and press til hver arm med 3 kg

18 x pushups one arm row med 3 kg i hver hånd (9 x til hver arm)

3 x 15 prison squat

3 x 10 jump squat

20 sek. statisk squat med 3 kg i strakte arme

40 x mountainclimb

1 x sidelæns planke til hver side á 30 sek.

2 x 10 kombineret planke --> håndstand --> pushup og så forfra

20 x explosive pushups

4 x ca 30 meter farmerwalk med 12,5 kg i hver hånd

Følgende kørte jeg 4 gange igennem:

25 x dumbell thrusters/squat 3 kg i hver hånd

15 x CF swings med 10 kg

20 x crunche m. vægt, 10 stk til hver side (10kg)

Det hele køres for så vidt muligt uden pause.

Edited by Nat
Link to comment
Share on other sites

30.03.2009

Vægt. 59,4

Fedtprocent. Ikke målt siden sidst.

Mandag: Boksning

Tirsdag: Styrke

Onsdag Spartaner (se forrige indlæg fra den 25/3)

Torsdag: Bodytoning

Fredag: Styrke

Lørdag: Fri

Søndag: Styrke

Er godt tilfreds med denne uge....ik så mange fridage og et varieret program.....min fod er dog ik klar til boksning endnu.....det fandt jeg ud af dagen efter..... :mad:

Link to comment
Share on other sites

06.04.2009

Vægt. 60,4

Har holdt frådeweekend....så vægten er ik så køn :(

Og kommende påskefrokoster.....må holde lidt igen, og så håbe at det kan rettes lidt op pag bagefter. Glæder mig til jeg kan komme ud at løbe igen.....har en idé om at det vil kunne rykke lidt på regnskabet i den rigtige retning.....da jeg ik har løbet længe.

Mandag: Spataner

Tursdag: Styrke

Onsdag: Cykel 18,5 km (ud på landet, godt bakket terren ;o) )

Torsdag: Styrke

Fredag: Fri (forberedte fødselsdag)

Lørdag: Fri (Holdt fødselsdag)

Søndag (Kom mig efter fødselsdag)

Knap så god uge, træningsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

14.04.2009

Vægt. 60,1

Fedtprocent. Har ik haft tid at måle den denne gang.

Mandag: Mountainbike, 10 km

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Hos lægen med min ankel.

Torsdag: Fri

Fredag: Løb, 6,4 km

Lørdag: Fri

Søndag: Løb, 5,5 km

Link to comment
Share on other sites

20.04.2009

Vægt......gider vi slet ik snakke om (61,1) Er bare gået den forkerte vej lige pludselig.....er endda begyndt at løbe igen, og cykle mere mountainbike. Great :sneaky2:

Fedtprocent: kan ikke huske det præcist.....men det var vist 1% op....

Mandag: Løb, 6 km

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Boksning

Torsdag: Løb 5 km (løbebånd)

Fredag: Mountainbike, 20 km

Lørdag: Styrke og en cykeltur på 8,5 km ud og hjem (17km i alt) mest hyggetur

Søndag: Fri, trætte stænger!!!

Er desuden træt af mandage....kan vi skippe dem? :blink:

Link to comment
Share on other sites

21.04.2009

Kørte styrke igår, men hvor jeg plejer at køre 3 x 6 gentagelser, kørte jeg i stedet 3 x 15 gentagelser, og så med mindre vægt på.

Håber det vil give en mere forbrændende proces.

Men av for f..... hvor er jeg øm idag, mest i benene. Evil evil squat :devil:

Link to comment
Share on other sites

23.04.209

Så kom årets første kajaktur :bigsmile:

Gjorde kajakken i stand sidste weekend, hvis nu chancen skulle byde sig.....og så idag var der høj sol og ingen vind....perfekte forhold til en padletur!

Var overbevist om at jeg ville ryge i her første gang i år, men undgik badetur på mirakuløs vis...pheeew!!!

Havde våddragt på og holdt mig tæt under land....hviiis nu der skulle ske noget. Men kom tørskoet i land.

Ror en Vajda marathon fra ´88......en gaaaamel sag, næsten veteran. Men med ca 8 kilo, går den godt derudaf.

Skøn tur, belv til 3 små kilometer. Blev godt øm i lårene af at spænde for at holde balancen :smile:

Edited by Nat
Link to comment
Share on other sites

27.04.2009

Vægt.....62 deværre. Går virkelig den gale vej. Er snart træt af det.

Mandag: Løb, 6 km

Tirsdag: Styrke

Onsdag: Boksning

Torsdag: Kajak, 3 km

Fredag: Styrke

Lørdag: Løb, 7,7 km

Søndag: Mountainbike 35 km

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

13.05.2009

Er godt nok ved at være længe siden jeg har opdateret herinde.

Har været meget svingende med min træning på det sidste.....motivationen har ikke rigtig været der, og der har været meget andet jeg hellere ville.

Tror jeg er ved at finde den igen.....var ude at spinne mandag og cyklede en 16-17 km i skov på mountainbike igår tirsdag. Var hårdt får stængerne efter spinning.

Var lækkert at føle sig udmattet at træning, så håber motivationen er ved at vende tilbage. Vil rigtig gerne smide de sidste kilo...men på trods af at jeg har haft nogenlunde let ved at holde motivationen til træning og ikke spise for usundt tidligere, er det sgu ik så nemt lige pt.

Ik fordi jeg spiser så vildt usundt, er bare svært at skære ned på mængden af mad.....hvis jeg ved jeg skal spise mindre, føler jeg mig mere sulten....er nok meget indbildning tror jeg. Så skal lige have styr på den hehe.

Link to comment
Share on other sites

18.05.2009

Vægt. 61,5

Mandag: Spinning

Tirsdag: Mountainbike: ca. 16-17 km

Onsdag: Kan ik huske det.....

Torsdag: Løb, 6 km

Fredag: Løb, 6,7 km

Lørdag: Stryke

Søndag: Fri

Var hårdt at lave styrke igen, er stadig godt øm i skroget. Især skuldre er godt medtaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

25.05.2009

Vægt. 61,7 kg

Mandag:

Tirsdag: Løb 5 km spartaner 1 time

Onsdag:

Torsdag: Kajak ca 10 km

Fredag: Løb 6,6 km

Lørdag: Fri

Søndag: Løb 9,8 km (Sååå tæt på 10 km...min første 10-km og så mangler jeg 200 meter. Hvor er det typisk)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

08.06.2009

Vægt: Målte den ikke i morges. Men lørdag sagde den 61,3

Mandag: Løb 10,3 km

Tirsdag: Fri

Onsdag:

Torsdag: Styrke

Fredag:

Lørdag: Løb 5,5 km

Søndag: Fri

De tomme dage kan jeg ikke huske. Har ik været så god til at følge op på de ting jeg laver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share