En god kost til at tage 7 kg. på


Soeren k
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er i gang med at tage cirka 7 kg. på, så jeg når små 80.  Jeg ville lige høre, om min kostplan (som altså ikke bliver fulgt hele tiden) er i orden.

Havregryn med mælk

et par bananer eller et par håndfulde rosiner

ca. 4 skiver brød med magert kødpålæg

Aftensmad

½ l fromage frais (fik ideen på grund af et andet indlæg her)

3-4 skiver brød igen med magert kødpålæg.

Er der nogle problemer med dette?  Hvor lang tid vil det bare nogenlunde tage, at tage de sidste 7 kg. på, hvis jeg træner henholdsvis 0,1, 2 eller 3 gange om ugen. (Bagefter er det så ideen at få vaskebrædtet, så kiloene skal jo tages på, på den rigtige måde)

Jeg håber, at der er nogen, der kan afhjælpe mig lidt her, da jeg ikke er så flyvende på området.

På forhånd mange tak

Søren K.

Link to comment
Share on other sites

Du spiser alt for lidt. Hvis du ikke vil spise noget mere bliver du nok nødt til at købe nogle tilskud. Nu skriver du ikke hvordan du opdeler din mad, men du skal spise 5 måltider dagligt for at kunne atge ordenligt på i vægt.

Hvis du ikke træner sætter det sig bare som fedt så du skal op og træne minimum 2 gange ugenligt.

Link to comment
Share on other sites

Du skal spise hver 3. time, og ca. 40g protein til hvert måltid!

Morgenmad :

Ville anbefale dig at spise dine havregryn og drikke en liter skummemælk.

1. mellemmåltidet :

1 Liter kakaomælk være udemærket.

Frokost :

Du kunne lave en salat med en dåse tun og nogle grønsager.

2. mellemmåltid :

Dette kan være 2 scoops protein pulver og en banan.

Aftensmaden :

200g kød eller andet der gir' ca. 40g protein.

3. mellemmåltid :

Framage Frais ville være fint.

Sengetid :

1 scoop protein pulver.

Så er du ihvertfald dækket ind!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Lomax ret i, at Andros kost forslag indeholder for lidt kcal, når formålet er at tage 7 kg på. Ud over peanutbutter og is synes jeg der skal indtages flere komplekse kulhydrater. Det kan fx være ris, kartofler, rugbrød og pasta.

Link to comment
Share on other sites

Den med kakaomælken er måske en mindre god ide. Kakaomælk indeholder en helvedes masse sukker og Soeren K er vel ikke interesseret i at blive for fed at se på.

Så foretrækker jeg hvis han spiser flere komplekse kulhydrater ala Thomas' forslag.

Det ville måske være på sin plads hvis Soeren K skriver hvilken kropstype han er er, om han har et hurtigt stofskifte og hvordan hans fedtprocent er.

Link to comment
Share on other sites

Den med kakaomælken er måske en mindre god ide. Kakaomælk indeholder en helvedes masse sukker og Soeren K er vel ikke interesseret i at blive for fed at se på.

Så foretrækker jeg hvis han spiser flere komplekse kulhydrater ala Thomas' forslag.

Det ville måske være på sin plads hvis Soeren K skriver hvilken kropstype han er er, om han har et hurtigt stofskifte og hvordan hans fedtprocent er.

Link to comment
Share on other sites

Hej - og mange tak for de mange svar - jeg er lige kommet hjem efter måske at taget lidt på, på den forkerte måde - med god julemad.

Som det første indlæg viser, er jeg jo ikke ude op at blive stor, bare at komme op på cirka 80 kg.  Jeg har for tiden ikke tid til at træne mere end cirka 2 gange om ugen (plus noget boksetræning et par gange om måneden).

Jeg ville så gerne bare lige have de sidste kilo på, hvorefter det var planen at få det vaskebrædt, som jeg nævnte i et andet indlæg.  Derfor er det vigtigt, at det ikke bliver for fedtfattigt - og jeg tror altså ikke lige, at jeg begynder på proteinpulver lige nu, så hvis der er forslag til almen mad, så kom endelig med det.

Med stofskifte og sådan tror jeg, at det er ret højt.

Tak

Mvh.

Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share