Proein Indtag


Ramius
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har gået og tænkt på hvad der sker hvis man indtager for lidt protein i forhold til ens trænings mængde?

Jeg er med på at de fleste mener man skal indtage mellem 1,5-2,5g protein pr kilo kropsvægt og at dette gerne skal fordeles over hele dagen, men specifikt efter træning, om morgenen og evt. om aftenen før man går i seng (kan muligvis optimeres yderligere)...

Hvad sker der med musklen efter træning hvis ikke der er nok protein og der ikke kommer nok senere på dagen?

Jeg har selvfølgelig tænkt lidt og kommet frem til et par muligheder:

Musklen genopbygges af det protein der nu er og resten tages ved at nedbryde andre muskler der ikke er blevet "beskadiget" under træning.

Musklen genopbygges til et minimum, men bliver ikke større.

Restituionen tager ekstra lang tid da kroppen gradvist bygger musklen op efterhånden som der kommer protein.

Er der nogen der kan forklare hvad der sker?

Link to comment
Share on other sites

Det er, så vidt jeg ved, et lidt ukendt område, da det er ret svært at forkse i præcis hvad der sker. Det er dog ret sikkert at renge med, at der til dels sker en kombination af netop de ting, du nævner.

Mig bekendt findes der ingen faste studier på dette, men ville da være yderst interesseret i at se dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share