Farsø Motionscenter sparket ud af DGI


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Farsø Motionscenter, et sted jeg har haft trænet er, som det kan læses her blevet smidt ud af DGI

At der har været problemer med doping undrer mig ikke, og det er helt fair at man slår ned på det, men det der undrer mig er det her fra artiklen:

I strid med reglerne giver centret dog fortsat medlemmerne adgang til at træne med de tungeste vægte, men det har man gjort DGI opmærksom på, siger Maibritt Svendsen.

Hun mener, at Farsø Motionsklub er gjort til syndebuk for at vise handlekraft fra DGI’s side.

Hvad pokker, kan et center blive smidt ud af DGI hvis det har tunge nok vægte?? Jeg kan forstå hvis det er fordi der er problemer med doping, men vægtenes størrelse kan da ikke være signifikant. Jeg var da ikke dopet fordi jeg kunne lege med de store DB's

Farsø havde håndvægte op til 40 kg, det var ret lækkert. men er det imod DGI's regler?

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Oprindelig kommer jeg fra Farsø og har trænet der meget tidligere. Jeg træner der også stadig indimellem, når jeg er hjemme for at besøge de gamle.

-> Blackmore: Nu ved jeg ikke hvor længe, det er siden, du har trænet der, men håndvægtene går op til 55-60kg :smile:

De folk, jeg kender fra bestyrelse mm., tager sgu afstand fra doping. Jeg synes dog, det er lidt sørgeligt, at de bliver gjort til syndebuk, fordi de er medlem af Anti-doping DK, hvor der kommer kontrol jævnligt (og det gør der :wink: ) hvor de så har positive tests iblandt deres medlemmer. Som Blackmore skriver, så ved jeg også fra tidligere, at de har haft problemer med doping.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share