Billig romaskine?


js1009
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg overvejer at købe en romaskine til at supplere min løbetræning. Dvs. at jeg skal bruge den 2 gange om ugen og min kæreste måske også kommer til at bruge den.

Jeg vil helst ikke give mere end 5.000.

Hvilke maskiner kan I anbefale?

Mange hilsner

Jakob

Find en brugt Concept II

Link to comment
Share on other sites

Den eneste romaskine, af dem jeg har prøvet, der er værd at købe, er Concept 2. Deres system med luftmodstand fungerer rigtig godt. I den roklub jeg har gået i blev de brugt hver dag (50-60 km/dag) og holdt godt.

Jeg har prøvet en Kettler ErgoCoach LS romaskine (7300 kr) og modstanden virkede helt forkert og så gik den ret hurtigt i stykker.

Et andet sted har jeg prøvet en romaskine med vandmodstand, den var lidt bedre end Kettler, men langt fra Concept 2s standard.

Det jeg prøver at sige er, pas på ikke at købe for billigt, for så tror jeg du får noget i dårlig kvalitet, som du ikke gider bruge.

Edited by Axethrower Skovdød
Link to comment
Share on other sites

Som de andre skriver findes der reelt kun en mulighed - en Concept2.

Det skulle være muligt at finde en model C brugt til ca 5K.

Sådan en har jeg, og det er det absolut bedste træningsredskab, der nogensinde er skabt.

Hvs du køber sådan en, så har du en ven resten af livet - den er simpelthen ikke til at slide op.

Du bør dog være opmærksom på, at hvis du evt. senere kunne tænke dig at koble den til en PC og ro online - en fremragende træningsform - så skal du enten have en model C med PM2+ terminal eller en model D eller E. Det kan så godt blive lidt dyrere.

Den danske importør Reiner Modest (Modest Sport) sælger både nye og brugte C2 ergometre.

Se at få købt en - det vil du aldrig fortryde.

AndreasB

Link to comment
Share on other sites

Der findes et alternativ til Concept II, nemlig Fluid Rower. Ved ikke hvor de kan købes henne og de er desværre ikke billigere end CII, men til eget brug vil jeg til enhver tid vælge en Fluid Rower fremfor CII. Belastning og design er efter min opfattelse klart bedre.

Men ok, da de ikke findes så mange steder, bliver det nok meget svært at finde en brugt til 5K.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene - det peger jo entydigt i retning af en Concept 2, så jeg må heller prøve den af.

Det eneste jeg er usikker på er om den larmer for meget - den skal stå på 1. sal i vores hus og skulle helst kunne bruges selvom den mindste sover. Har I erfaringer med støjniveauet? Jeg har kunnet læse mig til at magnetiske romaskiner larmer mindre.

Mange hilsner

Jakob

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene - det peger jo entydigt i retning af en Concept 2, så jeg må heller prøve den af.

Det eneste jeg er usikker på er om den larmer for meget - den skal stå på 1. sal i vores hus og skulle helst kunne bruges selvom den mindste sover. Har I erfaringer med støjniveauet? Jeg har kunnet læse mig til at magnetiske romaskiner larmer mindre.

Mange hilsner

Jakob

Den er ikke tavs -men jeg tror det eren "sovende børn venlig" støj... den larmer ikke så meget at jeg fik kommentarer fra naboer og overboer da jeg havde en og kunne finde på at brugen den klokken 5 om morgenen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share