Fra gummitarzan til skipperskræk-arme!


funkdahouse123
 Share

Recommended Posts

Hey MO eksperter,

Jeg er en to meter høj bønnestag som godt vil have mere markerede arme.

Vil jeg fx. på 3 mdr træning opnå mere markerede arme hvis jeg træner: 2x15 biceps, 2x15 triceps og 2x15 skulder 3-4 gange om ugen? (Jeg plejer at varme 5-7 min op ved at tage nogle mavebøjninger og rygøvelser på en madres.)

Jeg har læst lidt i forumet hvor der er diverse spørgsmål til fx. biceps og træning generelt, men jeg synes stadigvæk det er lidt uklart om jeg overhovedet vil få noget ud af at træne bicps og triceps uden at træne de store muskelgrupper (Ben, ryg, bryst).

I den ideelle verden vil jeg selvfølgelig skulle gennemføre en fuldt træningsprogram. Problemet er at jeg ikke får det gjort. Jeg vil derfor blot træne armene (og skulder), men jeg vil ikke spilde tiden med træningen hvis ikke jeg får større arme. Dvs. vil det have nogle effekt at træne arme uden at træne andre muskelgrupper?

Håber i har et par kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du slet ikke har nogen træningserfaring vil det formentlig have en effekt, MEN på 3 mdr. vil du næppe se de store forskelle hvis du ikke som det første får styr på din kost og for det andet træner et ordentlig program med store løft!

Tak for dit svar.

Jeg ved godt at det ikke er et optimalt program og at man ideelt set burde træne hele kroppen ca. tre gange om ugen for at opbygge noget muskelmasse. Jeg har prøvet on and off de sidste to år at få passet kost og træning, men jeg får det ikke gjort hvis jeg skal bruge 1,5 til 2 timer pr. træning 2-3 gange pr. uge. Jeg kan derimod godt passe ca. 25 min træning med vægte når jeg kommer hjem fra arbejde 3-4 gange om ugen.

Fra dit svar lyder det og som om at mit lille program ikke vil være spildte kræfter. Den kan også nævnes at mit mål er at gå fra "spaghetti arme" til svagt markerede arme dvs. overskriften med skipperskræk måske er lidt misvisende. Har du nogle råd til hvordan jeg kan optimere mit lille program? Det kan endten være forslag til ændringer i antallet af træninger pr uge eller gentagelserne/øvelserne.

Jeg havde en formodnig om at kosten ikke er ligeså vigtig hvis det kun to små muskelgrupper jeg træner frem for hele kroppen. Har du nogle kommentar til det?

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning m. håndvægte

Kig på ovenstående link for mulige øvelser.

Fokuser på at arbejde på din ryg, dine ben og dit bryst, når disse har fået tæsk(så meget tid ar til rådighed) kan du bruge dine overskydende kræfter på armene. Dette skulle give et forøget testosteron niveau hvilket vil give en del mere til dine arme end 25min. arm træning. Jeg ville mene at du uden de store problemer kan køre dine arme døde på en 10min, så hvis du bruge 15min. på de større muskelgrupper ville du være godt på vej.

Overvej at investere i en chinup(kropshævninger) bar, chinups/pullups er rigtig fornuftige hjemmetrænings øvelse.

Jeg er absolut ikke kost ekspert, men det fundamentale er at du skal være i energi overskud og samtidig få nok proteiner til at din krop kan opbygge muskler. Eftersom du næppe vil komme til at presse din krop ekstremt vil dit protein behov ikke være det samme som en bodybuilders, men jeg vil foreslå at du prøver at ramme 1,5g protein pr. kg kropsvægt. Hvis du får det protein du skal have, men stadig ikke tager på, så prøv at spise lidt mere indtil du tager ca. 500g på pr. uge. Derved burde du kunne undgå at tage alt for meget fedt på. Min tilgang til kosten er ikke optimal og du bør kigge under kost og kosttilskud for at få mere optimalt råd.

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil som sagt undgå et stort program da jeg ikke får passet det, men jeg vil dog prøve at køre armøvelserne lidt hurtigere så jeg kan presse en stor øvelse ind først. Jeg har måske også brugt for langt tid på at køre arme ved at holde for mange pauser. Derudover vil jeg prøve at køre med færre gentagelser men med tungere vægte. Tak for jeres svar.

Link to comment
Share on other sites

Så er det vel mere et spørgsmål om hvor vigtigt det egentalt er for dig?

Tilgiv min ligefremhed, men at bruge 1t 3x om ugen kan langt de fleste presse ind.

Spørgsmålet er mere om rygradden, motivationen og målet er tilstede.

Store biceps er ikke et mål i sig selv, men en sund livstil, overskud i hverdagen og en krop der trives er. *

* Med den note at det naturligvis blot er min anskuelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share