optagelses prøve


cardell
 Share

Recommended Posts

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej min ven

Først vil jeg sige at jeg har været i forsvaret i ja vel omkring 3 år nu...

Optagelses prøverne i skal til, hvor der er 2000m løb er selvfølgelig hårde, hvis man har siddet stille, men f.eks på mit hold var der kun 3-4 der faktisk klarede den løbetur, og alle der kunne bestå de andre prøver som f.eks 16 armbæjninger og 10 mavebøjninger de kom igennem, altser kan du sagtens være helt rolig, bare træn stille og roligt op så du kan løbe 2000m og evt, tage nogle armbøjninger, kropshævninger, mavebøjninger og rygbøjere eller hva de nu hedder...

tjaa ellers vil jeg bare sige held og lykke.

Hej Flyver, tak for dit svar (:

Grunden til at vi er en smule nervøse er, at der er blevet lavet en ny prøve for opklaringsbataljonen i år. Den består af en bib-test og en masse andre styrkeøvelser. Men jeg vil da lytte til dine råd - specielt når du ved hvad du taler om (:

Link to comment
Share on other sites

Bornholm hehe

Jaa altser det er sku ikke det samme som værnepligten.

Jeg startede selv som konstebel elev på bornholm, I dag er jeg i 1. ekadron.

Men jeg vil da lige pointere at værnepligt og konstabel elev IKKE er det samme, da værnepligtige ikke er frivillige. og Konstabel elever er frivillige, derfor presser de også elever ret hårdt i forholdtil en værnepligtig, i hvert fald her ovre på bornholm.. "vi" plejer at have en frafalds procent på omkring de 50

Nu kan det godt være det lyder som om jeg gerne vil have at bornholm er lidt hårdere end andre steder, men jeg har da før måtte løbe med rygsæk + basis... både 5-8 og en enkeltgang lige omkring 15-20km såå altser det kan da sagtens blive pænt ærgelig...

Mvh Flyver

Link to comment
Share on other sites

Går på hhx, og har linjen afsætning A, VIrksomheds økonomi A, tysk B og innovation c.

Alle soldater i hæren bliver jo udsendt på et eller andet tidspunkt.

Okay, det lyder også ret nørdet :4thumbup:

Ja, ellers giver det ikke megen mening at søge ind i militæret.

Link to comment
Share on other sites

Bornholm hehe

Jaa altser det er sku ikke det samme som værnepligten.

Jeg startede selv som konstebel elev på bornholm, I dag er jeg i 1. ekadron.

Men jeg vil da lige pointere at værnepligt og konstabel elev IKKE er det samme, da værnepligtige ikke er frivillige. og Konstabel elever er frivillige, derfor presser de også elever ret hårdt i forholdtil en værnepligtig, i hvert fald her ovre på bornholm.. "vi" plejer at have en frafalds procent på omkring de 50

Nu kan det godt være det lyder som om jeg gerne vil have at bornholm er lidt hårdere end andre steder, men jeg har da før måtte løbe med rygsæk + basis... både 5-8 og en enkeltgang lige omkring 15-20km såå altser det kan da sagtens blive pænt ærgelig...

Mvh Flyver

Jeg valgte bornholm fordi det er hårdere :devil:

Link to comment
Share on other sites

ved det sgu ikke rigtigt. kan sagtens klare 2800 på 12 min, men har aldrig prøvet den interval ir1 test. men hva satan en gang skal vel være den første;)

gad godt at vide hvad kravene er mht udholdenhedstiden på diverse øvelser er, men formen plejer ikke at fejle noget...

hvad med dig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede mit bedste! Jeg håbes det er godt nok! Det er nok mange der kalles til psykologtesterne. Jeg tror at hvis man fik rimmeligt godt på de fyssiske prøverne så er det psykologsamtalen og motivationen som er avgørende hvis man får starte uddannelsen. De snakkede jo meget om f.eks. den lange rejsevej og at det er et stort steg at flytte fra familj/kæreste og få en ny kæreste (bataljonen)...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share