optagelses prøve


cardell
 Share

Recommended Posts

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haha okay, så må vi jo lige hilse på hinanden d. 22. april klokken 0705 på Slagelse station (;

Jeg har været svømmer i 11 år, stoppede dog i august sidste år. Det har dog betydet, at jeg er rimelig stærk i de fleste øvelser, men min kondition er langt fra toppen. Jeg vil skyde på at jeg kunne løbe en coopers på 2600m.

Hvor lang tid kan I holde i de forskellige øvelser? Ville være rart at vide hvor niveauet ligger henne (:

@1911: kommer du fra sverige? :smile:

Ja jeg er fra Sverige og jeg er svensk (ikke dansk fra Sverige) :-)

mvh

Edited by 1911
Link to comment
Share on other sites

1911: Er du svensk eller dansk statsborger? Hvis du er svensk-statsborger, hvordan kan det så lade sig gøre, at gøre tjeneste i det danske forsvar?

Tak for tilbuddet om fjeldturen, men har allerede arrangeret noget forskelligt jeg skal lave i sommerferien...

Jeg er svensk statsborgere. Det er muligt at søge til det danske forsvar uavset nationalitet, og hvis man er svensk/norsk er jo sproget ikke nogle større problem.

mvh

Link to comment
Share on other sites

Og hvis sproget volder problemer, så forstår jeg begge dele :D

Så skete det endeligt, og på det værst tænkelige tidspunkt. Alex fik skinnebensbetændelse. Jeg tror jeg vil prøve med noget crossfit nu, og så smøre centimeter af creme på, således at det går væk inden prøven. Det vil være ret surt at skulle til at løbe med skinnebensbetændelse.

Link to comment
Share on other sites

Mht. de fysiske prøver, så fik jeg at vide da jeg var til optagelsesprøver her i marts, at selvom man overskrider tiden en smule, så er det sjældent det man fældes på. Man skal blot være opmærksom på, at når men starter på sin uddannelse vil der kræves det af en, og hvis ikke man kan leve op til det på det tidspunkt, så ryger man ud.

Ud af de 10 jeg var oppe sammen med, var der 2-3 stykker som ikke opfyldte kravene til de fysiske prøvelser, men igen - det blev de ikke fældet på.

Kundskabsprøverne er en smule værre, da en del ryger her. Jeg ved ikke hvordan de er for de, som søger konstabeluddannelsen, men for officersaspiranter synes jeg ikke niveauet var så utroligt højt. Med (snart) en STX i rygsækken lå jeg middel og over middel i de forskellige prøver. Det som er de slemmeste prøver, og dem man bør frygte mest, er IMO de psykologiske - gruppeprøven og psykologsamtalen. Det var desværre her jeg ikke kom igen, da psykologen ikke mente jeg havde 'nok i bagagen'. Det er desværre ikke noget man selv er herre over. :smile:

Overstående beskriver mine oplevelser med optagelsesprøverne til officersuddannelsen.

God vind til alle

Edited by Koppelstar
Link to comment
Share on other sites

Og hvis sproget volder problemer, så forstår jeg begge dele :D

Så skete det endeligt, og på det værst tænkelige tidspunkt. Alex fik skinnebensbetændelse. Jeg tror jeg vil prøve med noget crossfit nu, og så smøre centimeter af creme på, således at det går væk inden prøven. Det vil være ret surt at skulle til at løbe med skinnebensbetændelse.

Ikke godt at høre, prøv at cykle, svømme og hvile benen fra støtte-aktig belastning. Prøv også at ge dig sjelv massage når du bader i varmt vand. Tryk hårdt på benen og lad det smerte. Det hjelper godt!

Har du brugt dårlige/gamle løbeskor eller chock-højt din træning? Det er jo meget viktigt at ikke bare læke en skade uden også se hvorfor den kom til og stevje udviklingen så det ikke blir en ny skade når du begynder at træne skade-grenen igjen.

(Detta inlæg er nok meget svenskt i sproget :laugh: )

Mht. de fysiske prøver, så fik jeg at vide da jeg var til optagelsesprøver her i marts, at selvom man overskrider tiden en smule, så er det sjældent det man fældes på. Man skal blot være opmærksom på, at når men starter på sin uddannelse vil der kræves det af en, og hvis ikke man kan leve op til det på det tidspunkt, så ryger man ud.

Ud af de 10 jeg var oppe sammen med, var der 2-3 stykker som ikke opfyldte kravene til de fysiske prøvelser, men igen - det blev de ikke fældet på.

Kundskabsprøverne er en smule værre, da en del ryger her. Jeg ved ikke hvordan de er for de, som søger konstabeluddannelsen, men for officersaspiranter synes jeg ikke niveauet var så utroligt højt. Med (snart) en STX i rygsækken lå jeg middel og over middel i de forskellige prøver. Det som er de slemmeste prøver, og dem man bør frygte mest, er IMO de psykologiske - gruppeprøven og psykologsamtalen. Det var desværre her jeg ikke kom igen, da psykologen ikke mente jeg havde 'nok i bagagen'. Det er desværre ikke noget man selv er herre over. :smile:

Overstående beskriver mine oplevelser med optagelsesprøverne til officersuddannelsen.

God vind til alle

Tak for dit svar. Måske er det ikke lige høje krav på mogned indem konstabeluddannelserne som i officersuddannelserna. Hvis man vil bli officer er det nok godt at begynde som konstabel.

---

Såg en dokumentar på DR om danske kamptropperne i afghanistan:

Del 1: http://dr.dk/DR1/Dokumentar/2009/20090205134359_1.htm

Del 2: http://dr.dk/DR1/Dokumentar/2009/20090205134359.htm

Del 3: http://dr.dk/DR1/Dokumentar/2009/20090205134359_3.htm

Del 4: http://dr.dk/DR1/Dokumentar/2009/20090205134359_2.htm

Link to comment
Share on other sites

1911: Al respekt for at du har valgt det danske forsvar, men hvis du er svensker, hvorfor så ikke det svenske forsvar? Er de ikke lige så professionele som det danske? Ikke ondt ment, men syntes det er lidt mærkeligt:)

Hehe.. jeg hver op til at lave vernplikt i det svenske forsvar, men så hver det store besparingskrav og de skjøt op uddannelserne i 6mån-1 år. Då jeg varet meget i danmark som barn (i København, på Zoo m.m. hahaha) ) fik jeg idén at måske danskere behøver mandskab... så jeg søgte til det danske forsvar. :laugh:

Eftersom Sverige og Danmark (og resterende vesteuropa) har den samme værdegrund er det ikke (i mine øje) nogle forskellelse hvis man er tjenstgørende i Sverige, Danmark eller USA... Men jeg har meget høj respekt for Danmarks forpliktelser i udlandet og som land i øvrigt. Jeg har en forkærlighed for den danske mentalitet som er lidt mer "go go go" indem politiken, media m.m en i Sverige hvor det er meget "liperi" (crying for shit-things og moralkærringer).

Jeg har lavet "forsvarets dag" i Sverige 2007-2008 og hvis det danske forsvar ser meg som ulemped har jeg en plats for optagelseprøver for svensk dykkeri i januar 2010 (UDT/Røjning af miner og sprengstoff i og under vandyden).

googlede lige opklaringsbataljonen og faldt over denne her thread... vil bare lige sig hej til måske kommende kollegaer gl til alle :)

skal testes d. 23 :unhappy:

Lav dit bedste så går det nok godt! :smile:

Edited by 1911
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også frem til det:)

Hvordan ser det ud med formen?

Jeg må sige, at jeg ikke er stolt.

Formen er elendig - jeg har ikke lavet noget i over 2,5 uger nu. Blev jo ramt af skinnebensbetændelse lige pludseligt, og så var der ikke så meget at gøre. Skinnebensbetændelse kræver en pause fra idræt. Jeg har dog været nede og svømme lidt en gang i mellem, men det er dælme ikke blevet til meget.

Muskelstyrketesten skal jeg nok klare, men mht. løb er jeg ikke fortrøstningsfuld. Jeg kan vel løbe en Coopers på 2800.

Hvad med Jer andre? :)

Link to comment
Share on other sites

Nej okay, men når man har svømmet 5 km 6 gange om ugen hver uge i de sidste 7 år, så føler man altså en en 2800 cooper er en dårlig form :)

Jeg håber inderligt at jeg kommer igennem nåleøjet. Jeg har villet være soldat siden jeg var ganske lille dreng, så at se det gå i opfyldelse ville være intet mindre end et mirakel.

Vi kan lave den aftale, at hvis en af os begynder at falde igennem testen kan vi lige presse hinanden lidt ekstra (;

Får man at vide på samme dag om man er egnet? Det kan jeg ikke huske.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig rigtigt. Har du forresten lagt mærke til at det ene hold skal testes fysisk længere end det andet hold? Jeg ved i hvert fald godt hvilket af holdene jeg håber på at komme på :laugh:

Jeg går selv på STX, MAT A, FYS A, Ke B. Så hvis jeg kommer ind bliver det lidt af en omvæltning må man mene.

Link to comment
Share on other sites

Det første hold har 2,5 time og det andet hold har 3 timer - ergo vil jeg også helst på det første hold :laugh:

Men jeg kunne måske også godt forestille mig at hold nummer to får længere pause imellem de perioder, hvor de skal lave noget. Så om det er en fordel ved jeg nu ikke.

Jeg er en smule ambivalent. På den ene side vil jeg 100 gange hellere ind i bataljonen. Men på den anden side er der også fag i gymnasiet, mat og samf, som jeg rent faktisk elsker!

Link to comment
Share on other sites

Hej min ven

Først vil jeg sige at jeg har været i forsvaret i ja vel omkring 3 år nu...

Optagelses prøverne i skal til, hvor der er 2000m løb er selvfølgelig hårde, hvis man har siddet stille, men f.eks på mit hold var der kun 3-4 der faktisk klarede den løbetur, og alle der kunne bestå de andre prøver som f.eks 16 armbæjninger og 10 mavebøjninger de kom igennem, altser kan du sagtens være helt rolig, bare træn stille og roligt op så du kan løbe 2000m og evt, tage nogle armbøjninger, kropshævninger, mavebøjninger og rygbøjere eller hva de nu hedder...

tjaa ellers vil jeg bare sige held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share