ryg har sat sig fast


Prehn
 Share

Recommended Posts

Jeg vågnede op igår, og var det nærmest som om min ryg havde sat sig lidt fast. Der har ikke været nogle problemer under træning eller noget, så det må skyldes at jeg har sovet på en eller anden akavet måde.

Idag sidder den stadig lidt mystisk.

Det sted hvor det kan mærkes er mellem skulderbladene, lidt ovre mod det venstre skulderblad.

Er der et eller andet trick man lige kan gøre for at sætte det på plads igen??

Det ville jo være rart hvis man var kommet af med det inden man skal ned og træne :)

Eller også kan man håbe på at vægtene lige sætter tingene på plads.

Jeg ved godt det er et lidt underligt spørgsmål, men det er ret irriterende.

Link to comment
Share on other sites

..Kan være "facetledssyndrom" som betyder indeklemning af en ledkapsel imellem to ryg hvirveler.. Men når du overvejer at tage hen og træne, så lyder det ikke som om at det er helt så slemt, så mit råd må nok være at forsøge dig frem...

Hvis den ikke går, så er en manipulation hos en fys/kiropraktor nok på sin plads.....

Link to comment
Share on other sites

Lyder det ikke som det man i gamle dage kaldte et hekseskud??? Det er da bare ryge ned til en fys og få det most på plads, så er du - as good as new i løbet af et par dage.

Det skal helst ikke tage mere end 1, allerhøjst 2 behandling - alt hvad der kommer derudover ville jeg personligt anse som sælger-bullshit.

Link to comment
Share on other sites

Lyder det ikke som det man i gamle dage kaldte et hekseskud??? Det er da bare ryge ned til en fys og få det most på plads, så er du - as good as new i løbet af et par dage.

Det skal helst ikke tage mere end 1, allerhøjst 2 behandling - alt hvad der kommer derudover ville jeg personligt anse som sælger-bullshit.

Kanon!! Det er et princip som jeg tror jeg vil til at anbefale mine patienter!! :huh: Bare ærgerligt hvis effekten først viser sig efter 3 behandlinger.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

tak for hjælpen .Og nej, det er ikke så slemt igen, eller dvs. lad os nu se hvordan træningen går :)

Det lyder da iøvrigt sansynligt nok at der er et eller andet der er indeklemt. Håber ihvertfald ikke at det påvirker min træning idag. Nu er det godt nok deload uge, men alligevel. Man skulel jo nødig lave et dårligt maxløft pga. af noget så åndsvagt som en eller anden indeklemning der er opstået fordi man ikke kan fidne ud af at ligge ordentligt når man sover.

hvad er broomstick twist??

Link to comment
Share on other sites

hvad er broomstick twist??

Stang på nakken og rotér: Vil i tilfælde af indeklemning (Har selv prøvet det) give massive smerter, men det opdager du jo hvis det er tilfældet. ;)

Craws idé med seperation af leddene i ryggen kunne måske godt virke, du kan også prøve at hænge med strakte arme i en ribbe, nogle gange hjælper det lidt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share