Følelsesløs/kold hånd


Yetti
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er løbet ind i et IMO meget mystisk fænomen... Uden træning i et par dage begyndte mine fingre at blive kolde på venstre siden henover weekenden, når jeg sad ved computeren, hvilket jeg ikke tog større notits af. Men nu stadig uden træning føles min arm både træt og lidt følelsesløs.

Jeg har en tid ved lægen torsdag, men inden da vil jeg gerne lige kunne udelukke nogle forskellige muligheder.., da jeg selv er meget på udebane her.

Min først tanke var

- Museskade - men det er venstrearm, altså den ikke museførende arm, hvilket jeg kan forstå umiddelbart sænker sandsynligheden noget.

- Afklemning af en nerve vil umiddelbart medføre smerter, men jeg ved ikke, om det altid er tilfældet - nogen der ved noget? og kunne det medføre disse symptomer?

- En anden mulighed kunne være lav blod tilførsel, og følelsen kunne faktisk godt minde om en lav grad af en sovende lem... Men kan det forekomme akut, og hvad gør man i det tilfælde?

Er der nogen, der kan komme på andre årsager til disse symptomer, så vil jeg være meget glad..!

På forhånd tak.. Yet

Link to comment
Share on other sites

Umeldbart kunne det være mange ting:

Nerve afklemning

Referere smerte fra aktivt tiggerpunkt

Neurologisk sygdom

eller andet......

Øv... jeg håbede den lå lige til højrebenet..! :tongue:

Men det skal forstås sådan, at nerveafklemning ikke er lig med smerter?

Og lyder det ikke mærkeligt, at det kommer akut - altså umiddelbart uden intensiv stimulering?

Og har du nogle bud på, hvilken fagperson jeg skal forsøge at komme til efter mit lægebesøg - fys, special-doc, kiropraktor eller den lokale udbyder af kraniosakral terapi? :blush:

Link to comment
Share on other sites

Oplever til tider det samme.. men det varer kun nogle timer/halv dag.. det er forskelligt hvilken arm det kan forekomme i.

Jeg troede bare det var mig der var mærkelig/ det var helt normalt, og har derfor ikke sagt det til nogen.

Er pt. i gang med at blive undersøgt for neurologisk sygdom af anden grund -når jeg skal have svar på den sidste undersøgelse jeg fik lavet skal jeg nok prøve at høre om det kan have nogen sammenhæng og poste svar herinde.

(svar midt juni, det danske sundhedsvæsen længe leve :blink: )

Vastus kan du uddybe det med triggerpoint lidt? :smile:

Ville kraniosekral terapi muligvis kunne hjælpe? Kunne være jeg skulle finde tid til at besøge min kriniosekralterapi og massør uddannede mor lidt mere så.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Oplever til tider det samme.. men det varer kun nogle timer/halv dag.. det er forskelligt hvilken arm det kan forekomme i.

Jeg troede bare det var mig der var mærkelig/ det var helt normalt, og har derfor ikke sagt det til nogen.

Er pt. i gang med at blive undersøgt for neurologisk sygdom af anden grund -når jeg skal have svar på den sidste undersøgelse jeg fik lavet skal jeg nok prøve at høre om det kan have nogen sammenhæng og poste svar herinde.

(svar midt juni, det danske sundhedsvæsen længe leve :blink: )

Vastus kan du uddybe det med triggerpoint lidt? :smile:

Ville kraniosekral terapi muligvis kunne hjælpe? Kunne være jeg skulle finde tid til at besøge min kriniosekralterapi og massør uddannede mor lidt mere så.. :innocent:

Sig endelig til, hvis du finder nogle svar - jeg vil gøre det samme!

Og jeg kender meget lidt til kraniosekral terapi, og det var snarere et udtryk for min uvidendenhed på dette område (med et glimt i øjet), end min viden om anvendeligheden af denne form for terapi... Afhængig af din diagnose, så mener jeg, at massage både kan skade og gavne, så man skal være lidt forsigtig med diverse tiltag..., hvis man ikke rigtig har styr på sagerne (derfor også min oprettelse af denne tråd).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share